Jump to content

Bosmaaier

eddy100

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met een bosmaaier waarvan de nylon draad is vervangen door een metalen kabeltje ?

Heb zelf een bosmaaier met zo een nylon draad in een cassette vindt dat iets heel moeilijk om werken de draad schuift niet door als ge de kop tegen de grond duwt. Daarom mijn vraag over dat kabeltje

Het is niet aan te raden om te experimenteren de nylon draad te vervangen door iets anders. Dit is een speciale (veiligheids) draad en als je die zou vervangen voor iets anders is het niet ondenkbaar dat er stukjes draad los breken en een eigen leven gaan leiden. Ik hoef je verder niet te vertellen wat de gevolgen hiervan kunnen zijn.

• 2 weeks later...

Als je met de kop op de grond drukt, geef je dan ook tegelijk vol gas? Want dat moet wel, want juist door die centrifugaalkracht komt de draad naar buiten. En niet te voorzichtig drukken, soms is het nodig om de grond een redelijke mep te geven.

ZEKER NIET GAAN EXPERIMENTEREN MET METAALDRAAD!!! Dat breekt toch af als je iets raakt, en vliegt meters ver weg met enorme kracht, als dat iemand raakt kan je gegarandeerd naar het ziekenhuis / operatietafel!

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Met twee kabelbinders vastzetten op de kop werkt het ook.

1368088311056581728131944766456048528234153n92411471200269.jpg

Hier ook altijd problemen ermee, vooral het breken als je steen raakt. Dus eens gegoogled. Zoals jou foto werkt het niet helemaal optimaal (filmpje 1) maar als je het tweede filmpje kijkt zie je een verbetering en dat lijkt toch heel goed te werken. Thx voor de tip! Het zijn altijd de randjes met grasmaaien hier, dit voorkomt een hoop gestress en frustratie haha.

Ik wilde dat ik dat filmpje had gezien voor ik dat maaiertje van mij afdankte. Knettergefrustreerd raakte ik van die cassettes. Ik heb een grasveldje van niks, het maaien zelf kostte nog geen 10 minuten, maar dat geklooi met die draad elke keer weer... Ook een keer die draad te lang gelaten, nou, dat geeft best nog een hoop bloed dwars door je broek heen. Pokkeding, vond ik het.

Het ding ligt nog ergens achter in de schuur, als ik nou een windmolentje of zonnepaneel op mijn volkstuin zet kan ik hem daar misschien gebruiken.