Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Let op. Niet alle stekken zijn goed gegaan. Ik neem wel stek mee maar van een aantal soorten dus zonder wortels

In de aanbieding:

Kruiden:

Zaden:

Bieslook zaden

Capsicum(paprika en peper) Diverse soorten

Planten/stekken:

Bieslook plantjes van dit jaar

Knoflookbieslook plantjes van dit jaar

Hartgespan

Rozemarijn stekken van rond de 5 cm

Rozemarijn stekken van rond de 15 cm

Citroenmunt

Spearmint Ciska

Marokkaansemunt

Vrouwenmantel

Citroenkruid/colakruid Ciska

Fruit:

Planten/stekken:

Aardbei korona

Aardbei ras onbekend.

Zwarte bes Nasuada.

Aalbes kan ik maken op verzoek. Witte en rode. Nasuada wit en rood.

Vijgen Brown turkey. voor Ciska en Kibas Anna3. Indien meer gewenst moet ik weer maken.

Bloemen:

Zaden:

Goudsbloem

Paarse winde(Ipomea)

Vingerhoedskruid(Digitalis) wit en roze

Hoge Margrieten

Paddenstoelen:

Broed/kweekbaal Roze Oesterzwam.

1x broedbaaltje Pleurotis Eryngii voor Angela.

1x broedbaaltje voor Anna3.

1x broedbaaltje voor Ciska.

Ik zoek:

Potjes tot 1 liter

Potten voor inmaak(verschillende maten)

Capsicum van mild tot loei-heet

Lof wortels(liefste zonder dekgrond).

Ik krijg/ruil:

Zwartmoeskervel van Weknow en in ruil een klein potje jam

Dit lijstje zal ik snel nog aanvullen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik heb ook broed/kweekbaaltje van de Roze oesterzwam in de aanbieding. Mss ook nog wel wat gele en of Konings oesterzwam.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Ik kan nog stekken maken van Artemisia abrotanum ofwel citroenkruid(colakruid) voor de liefhebber.

Geplaatst:

Ik zou graag een vijgenstek willen. Ik ben inderdaad op zoek naar een bruine vijg. Kun je jampotjes/groentepotjes gebruiken? Zo ja, dan ga ik ze voor je sparen en mogelijk heb ik er nog een paar liggen. Kun je ook flessen gebruiken met twist dop voor het maken dan diksap? Mogelijk heb ik nog wat liggen voor je.

Geplaatst:

@Kibas, ik zet je er straks bij en flessen met metalen dop graag, potten ook welkom.

Geplaatst:

Leuk, ik verheug me op de vijg. Ik ga voor je kijken naar de flessen en potten en ga voor je verzamelen. Even een leuke anecdote mbt de flessen: toen ik nog beter voedsel verdroeg, maakte is zelf diksap volgens zweeds gebruik door het sap in te koken (zonder suiker in mijn geval). Zo ook van zwarte bessen. Ik wilde na een dag mijn Zweedse gasten op zwarte bessensap tracteren uit een fles die niet helemaal vol was gekomen. Ik zette de fles op tafel met een kan water er naast, ook geheel volgens Zweeds gebruik. Maar toen de fles werd omgekeerd, bleef de inhoud hangen. Het blijkt dat zwarte bessen, zeker als je er wat onrijpere tussen hebt, uit zichzelf te geleren. Dat wisten zij wel, maar ik niet Het was nog een heel werk de gelei uit de flessen op mijn brood te krijgen danwel in een drinkglas stuk te roeren tot sap.

Geplaatst:

Stan, ik heb gekeken. Ik heb 3 flessen met metalen deksel voor je en een doos vol glazen potjes en potten (jampotjes, groentepotten, lange hoge knoflookpotjes etc). En daarnaast zal ik ook voor je gaan verzamelen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zou ik een vijgenstekje mogen? Mijn vriend wil graag met paddenstoelen aan de slag, maar hij heeft nul ervaring. Zijn de oesterzwammen die je aanbiedt geschikt voor beginners? Zo ja dan zou hij die graag willen proberen. Is enige uitleg op de MTFD ook mogelijk? In ruil daarvoor heb ik capsicumzaden en P9 en P7 (of zijn die te klein?). Zadenlijst kan ik je per pb sturen?

Geplaatst:

Stan,

ik heb tot nu toe ongeveer 10 koffiemelkflesjes bijelkaar. Het kan ook wat meer zijn omdat ik ze niet geteld heb. Het gaat helaas niet zo snel, de meeste clienten zijn theedrinkers Moet ik even voor je door blijven sparen na de MTFD?

Ik heb dus ruimte genoeg voor jampotjes...hoeveel wil je? 10? 20? 50? Of meer? want van jam houden ze wel....

Heb je nog iets van een broedbaaltje over?

Geplaatst:

Broed gaat wel lukken denk ik. Ik heb immers nog wel even Ciska.

En Nasuada, zwarte bes heb ik iig (die stekken zeer makkelijk).

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Edit. Sorry....ik dacht dat ik een PB stuurde. Nou ja, staat niets verkeerds of te persoonlijk in.....

Hoi Stan,

Je zult wel gelezen hebben dat ik er morgen niet bij zal zijn.

Als je me je adresgegevens PB't zal ik de zaden van zwartmoeskervel naar je opsturen

Groetjes en een fijne + gezeliige dag morgen!

Wino

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...