rubo Geplaatst: 5 juni 2012 Geplaatst: 5 juni 2012 Bouwmaat verkoopt het in platen van 3 x 1 m.Googel anders eens op Stegdoppelplaten of policarbonaatplaten. Quote met vriendelijke groet, Rubo
Antoine Geplaatst: 12 juni 2012 Geplaatst: 12 juni 2012 @All: Ik heb laatst met hetzelfde probleem gezeten.. Maar bij Hornbach heb ik een rol plastic gekocht (1,5 x 2 mtr) voor 7,5 euro... En dat is buigzaam plastic van 1 streep dikte. voor mij was dat ideaal, en heel wat goedkoper dan Plexiglas! gr Anton Quote In een groen, groen, knollen, knollenland...
djjr Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Tunnelkas folie scheurt echt niet als het goed is gemonteerd. Het is al een aantal keer geroepen in dit topic. Koop je bouwplastic of nog erger schildersplastic dan houdt het geen jaar. Die plastics zijn bedoeld om tijdelijk iets af te dekken. En goede tunnel folie is echt dik en een beetje rekbaar en zelfs als je er perongeluk een gat in prikt met een stok of zo scheurt het niet verder daar is het te stug voor.Daarbij is dit soort folie zo gemaakt dat het minder snel verouderd door UV straling. Als je het goed strak spant gaat het jaren mee. Kost bij de fourage handel in Boskoop 1 euro per m2. Quote Mvg, Erik
Jorg Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Absoluut eens met djjr, bij ons op het complex was er van het weekend iemand een nieuwe tunnelkas aan het opzetten. Het tunnelkasfolie (0,2 - bij elke fourage / handeslbedrijf te koop ) was goed dik en kon zo te zien wel tegen een stootje. Er zijn ook genoeg tunnelkassen op het complex waar het folie een flinke tijd mee gaat. Maar precies zoals djjr schrijft, ligt er ook aan hoe je het bevestigt en aanspant. Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten , zeker niet bekeken over enkele jaren en bovendien, het scheelt je een hoop gedoe door het in een keer goed te doen Quote
willem Geplaatst: 19 juni 2012 Geplaatst: 19 juni 2012 Misschien is http://www.tuinkassenwinkel.nl/ wat voor jouw? Ik heb zelf 2 jaar geleden het kleinste kasje gekocht en deze staat nog als een huis. Is niet erg duur, maar dan heb je toch een leuke kas. /Willem heeft geen aandelen in dat bedrijf Quote
Rokus Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Ik heb zelf goede ervaringen met het kasfolie van Greenspan. Betaalbaar en van hoge kwaliteit.Ook ik heb geen aandelen in het bedrijf http://www.greenspan.nl/folie.htm Quote
Ben Geplaatst: 21 juni 2012 Geplaatst: 21 juni 2012 Of naar de plaatselijke schilder gaan en vragen aan hem of hij nog oud glas heeft staan, dat willen ze meestal wel voor een kleine vergoeding voor je op maat snijden en leveren dan. Gr Ben Quote
rommert Geplaatst: 24 juni 2012 Auteur Geplaatst: 24 juni 2012 ik heb uitgerekend wat doorzichtige golfplaten kosten en dan kom ik uit op 237 euro het koste 6 euro per vierkante meter bij de plaatselijke timmerman. wat zeggen jullie? doen? Quote
willem Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Als je kijkt dat je hiervoor een klein kasje kunt kopen, €269,- http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkassen/alle-ecobasic-kassen-bekijken.htmlDan zou ik daarvoor gaan. Als dit een geschikte maat is tenminste. Quote
Jorg Geplaatst: 25 juni 2012 Geplaatst: 25 juni 2012 Ik zou voordat je tot aanschaf overgaat eerst eens goed nadenken over hoe je die golfplanten gaat bevestigen tot een mooi strakke kas anders zit je weer met een halve oplossing die eigenlijk niet perfect is. Voor 237 euro kun je met wat geduld mogelijk, zeker in jou regio en opleiding, wel een aantal goede kwaliteit tweedehands tunnelbogen op de kop tikken voor een mooie strakke tunnelkas. Quote
rommert Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Geplaatst: 25 juni 2012 ja oke maar een tunnelkas is hier weer niet handig aan de kust. ik heb het helemaal gehad met plastic Quote
Seedinglove Geplaatst: 22 juli 2012 Geplaatst: 22 juli 2012 misschien stomme vraagmaar ik kom hier van die zijkanten tegen voor een partytent is dat iets ... zow dat iets van uv doorlaten ... Quote
rommert Geplaatst: 22 juli 2012 Auteur Geplaatst: 22 juli 2012 ik heb het helemaal gehad met plastic heb nog maar plastic geprobeerd dit keer van 0.15 mm dik meer als een keer zo dik en voor ondersteuning vogelnetten. Quote
lorre Geplaatst: 23 juli 2012 Geplaatst: 23 juli 2012 Ik heb mijn serre bedekt met doorzichtige golfplaten en dat werkt prima. De zijkanten waren gemaakt om glast in te steken. Maar dat is er nooit van gekomen en in de slaglatten bedoeld voor het glas span ik plastiek. Die ik elk jaar moet vervangen gelijk welk dikte ik koop.Wegens komend verhuis ben ik van plan een nieuwe serre te maken. Deze keer ben ik van plan volledig uit golfplaten te beslaan ook de zijkanten. Heb ik gezien bij iemand anders en dat werkt goed. Alleen ben ik nog aan het nadenken over de dakconstructie zou graag een systeem willen maken dat ik die deels kan openschuiven als het zomers te warm is. Of s'winters om de serre onder water te kunnen zetten door een regenbui.Ook komt er nog een plastieke regenput onder van 3000l kwestie om s'zomers de tuin te kunnen besproeien. Quote Ist vandage ni tis vo morge
rommert Geplaatst: 24 juli 2012 Auteur Geplaatst: 24 juli 2012 ik kan je mijn systeem wel laten zien alleen dan moet ik er eerst een foto van maken. Quote
rommert Geplaatst: 19 september 2012 Auteur Geplaatst: 19 september 2012 het plastic heeft het tot vandaag gehaald nu is het langs de lijnen gescheurd. wat denken jullie of in het voorjaar nieuw folie erop of nu nog? ik zelf denk misschien aan volgend voorjaar maar de ramen zitten er nu nog op gaan die niet kapot door de wind als ze zo in de lucht hangen?anders haal ik de bovenste ramen eraf. Quote
jaapwerk Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 er is ook kunstof gaas te koop in kleur zwart het is ijzer sterk en niet scherp, zou je mischien kunnen gebruiken om er tussen folie te doen het gaas is niet erg kostbaar word veel voor volieres gebruikt Quote
nabotswijnberg Geplaatst: 21 februari 2015 Geplaatst: 21 februari 2015 Ik zou golf platen gebruiken. Goedkoop en onderhoudsvrij! Quote
rommert Geplaatst: 8 maart 2015 Auteur Geplaatst: 8 maart 2015 tsja nu we 3 jaar verder zijn zijn we inmiddels ook 2 kassen verder en vant zomer wordt er een 6x8 tunnelkas geplaatst. Quote
walberg Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 Ik was zelf wel enthousiast van de Greenspan kassen. Alleen ik ben beperkt tot 2 meter breed (en maximaal 3 meter lang) Dit konden zij jammer genoeg niet leveren (natuurlijk word hij dan ook iets lager) Ik wilde de versie met schuine zijkanten. Op dit moment heb ik (nog) een kasje staan van polycarbonaat platen maar die is dus kennelijk niet bestand tegen wind. Ik krijg de platen eenmaal uitgewaaid niet meer erin. Bovendien kweek ik nu speciale cactussen en die hebben Veel zon EN.. UV nodig dus moet ik iets van F_clean of Katalite hebben. Ik ben dus min of meer verplicht mijn kas zelf te maken. Ik was nu eigenlijk benieuwd wie iets zelf gemaakt heeft met folie of toevallig een Greenspan kas heeft staan, hoe dik de balken van deze kassen nu zijn.Ik heb ook nog gekeken naar het duitse systeem van Varioquick maar de latten hiervoor (panlatten 24 x 48 zijn hier niet verkrijgbaar (omgeving Amsterdam Diemen). Ook al even gezocht op het internet op greenspan kas dan kom ik o.a. een kas bij iemand tegen: De haantjes) maar die heeft een foutief contactformulier dus kom ik niet verder. Quote
walberg Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 ja oke maar een tunnelkas is hier weer niet handig aan de kust. ik heb het helemaal gehad met plastic Maar soms kan je niet om plastic heen. Kweek je bijvoorbeeld Opuntia's zoals Tephrocactus, maihueniopsis etc dan moet je wel folie gebruiken omdat Glas UV niet doorlaat en dan kan je het schudden. Quote
rommert Geplaatst: 12 april 2015 Auteur Geplaatst: 12 april 2015 Ik zou voordat je tot aanschaf overgaat eerst eens goed nadenken over hoe je die golfplanten gaat bevestigen tot een mooi strakke kas anders zit je weer met een halve oplossing die eigenlijk niet perfect is. Voor 237 euro kun je met wat geduld mogelijk, zeker in jou regio en opleiding, wel een aantal goede kwaliteit tweedehands tunnelbogen op de kop tikken voor een mooie strakke tunnelkas. nu we inmiddels 3 jaar verder zijn heb ik dat idd kunnen bemachtigen! En ook nog bij de buurman zelfs haha 6 bij 9 meter voor 150 euro exclusief plastic. maar zelfs als je dat plastic nog los moet aanschaffen is dit nog goedkoop Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.