Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Kennen jullie dat?... Dat de woningbouw aankondigt dat er werkzaamheden aan de woningen verricht gaan worden. En dat we daar tijdig bericht van zullen krijgen e.d.

Nou... ik ken dat wel ondertussen... en steeds staan er dan toch weer zomaar onverwacht werklui in mn tuin de boel te vertrappen of gewoon mn aubergineplanten als asbak te gebruiken e.d.

Heb verder geen inkijk via de achterkant dus ik kom, als ik net wakker ben, meestal half aangekleed de kamer binnenstappen om eerst de ongeduldige kat eten te geven en verwacht dan dus niet dat er zomaar kerels naar binnen staan te kijken via de achtertuin...

Daar heb ik dus al een keer vette heibel om gemaakt, de net genoemde werklui heb ik toen ijskoud de tuin weer uitgestuurd... ze waren met ladders de poort over geklommen en heb deze ook voor hun uittocht niet geopend en ze gewoon weer laten klimmen... al dreigend dat ik de politie zou bellen als ze niet zouden vertrekken.

Nu, jaren later, hadden we weer aankondigingen gekregen... eerst zouden ze voor de balkons en de dakjes van de schuren komen. Dat ging redelijk op schema... hebben het alleen nodig gevonden om een tak van mn conifeer af te knippen zodat ik nu toch tegen de lelijke schotel van de achterburen aan moet kijken én mn conifeer misvormd is...

Vervolgens zouden de schilders komen om de goten te verven en onderhoud aan voegen etc te doen.

Hiervoor zouden wij: ik citeer: "Vroegtijdig bericht krijgen wanneer zij in onze tuin moeten zijn."

Want ze moesten namelijk hoge steigers in de tuin zetten dus de tuinen moesten ook vrij zijn van spullen.

Gelukkig had ik toevallig gisteren al wat dingen aan de kant gezet.

Zag toen ook dat de steiger nog vele huizen verderop stond én ik had nog geen briefje door de bus dat mij waarschuwde dat mijn tuin aan de beurt was. Dus ik was er nog wel gerust op.

Wie schetst mijn verbazing dat er dus vandaag WEL een steiger in mn tuin staat...

En ik dus weer half gekleed mn kamer binnenstapte want had terecht nog geen indringers verwacht.

Dus... snel in de kleren geschoten en klaar om mijn grieven te uiten tegen degene hoog op de steiger...

En wat bleek... dat was gelukkig een gast die ik kende... dus die wist mijn boosheid al snel te temperen.

Gelukkig want anders was ik echt mega opgefokt geworden.... Want dit is al de zoveelste keer dat ze (al die bedrijven) dat flikken. Alsof wij als bewoners er niet toe doen...

Mijn schilder heeft wel gelijk zn baas gebeld die wist te melden dat hij nog met de bewuste briefjes bezig was en dat wij inderdaad niet de beloofde waarschuwing vooraf hebben gekregen...

Nou lekker dan... tssss.... Baas maakte ook nog een grapje... of ik nu wél kleren aanhad...

Maar dit alles is natuurlijk ook niet handig voor de schilders die de boze bewoners op hun dak krijgen, de tuinen niet in kunnen omdat wij niet weten dat de poort al open moet én zelf onze zooi aan de kant moeten zetten.

Maar heb natuurlijk ook wel weer bij de woningbouw geklaagd. Deze heeft het doorgespeeld naar het schildersbedrijf en ze laten het eerst aan hun over om "het goed te maken"... Mocht daar ook niets van terechtkomen dan belt de woningbouw mij vrijdag weer op om te checken.

Nou ik ben benieuwd.

De vorige keer heb ik ook niets meer gehoord terwijl ik toen ook excuses heb geëist.

Nu wil ik toch op z'n minst een bosje bloemen of een cadeaubon.

Geplaatst:

We zaten alweer op 432 pagina's, dus wel weer eens tijd voor een nieuw draad: klaagbank nr 4!

Geplaatst:
Nu wil ik toch op z'n minst een bosje bloemen of een cadeaubon

beter idee:

groentemand-everyday86941477402957.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
  • Auteur

Het is een bosje bloemen geworden met roze en witte Gerbra's tussen wat gipskruid.

Gister stond de baas voor de deur en heeft zijn excuses aangeboden.

Dat is dus echt voor het eerst dat dat is gebeurd. Goede ontwikkeling, kijken of de woningbouw daar een voorbeeld aan neemt.

Geplaatst:

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Boos.

Van de 12 tomaatplantjes zijn er opeens nog maar 4 over, van de 7 bietenplantjes zijn er 6 verdwenen, en 1 baby meloen is ook helemaal weg.

Tevens zaadjes in Nederland besteld, na 2 maanden eindelijk hier, blijkt er van de 10 zakjes zaad er nog 1 zakje in de envelop te zitten. Ach ik had het kunnen weten, ik leef nu eenmaal in een corrupt land.

Toch maar weer de zaadjes via vrienden en bekende laten meenemen.

Geplaatst:
  • Auteur
Boos.

Nou ja zeg, dat gaat wel heel erg ver dat ze ook nog zaadjes uit de post jatten...

En in de tuin was het hopelijk ongedierte? Of had daar ook een mens de hand in...

Geplaatst:
:shock: Ik wil wel een keer zaadjes komen brengen

Ik ga wel met je mee. Ik kan ook nog wel wat zaadjes missen.

Geplaatst:

Misschien een MTFD daar organiseren? Ik wil ook wel zaadjes meebrengen.

Geplaatst:
Boos.

Nou ja zeg, dat gaat wel heel erg ver dat ze ook nog zaadjes uit de post jatten...

En in de tuin was het hopelijk ongedierte? Of had daar ook een mens de hand in...

Nee Erny, in de tuin is het echt ongedierte.

Geplaatst:

Gezellig hoor als iedereen langs komt. Kan nog wel goede raad (en zaadjes) gebruiken.

Wel zelf ticket betalen, eten en slapen gaat nog wel.

Geplaatst:

Misschien een MTFD daar organiseren? Ik wil ook wel zaadjes meebrengen.

Je mag ook wel een keer op de gewone MTFD zaadjes komen brengen??

Geplaatst:

Balen joh dat ze je spullen uit de post gehaald hebben.

Ik liet meestal spullen versturen waar ik dan "educational material" op liet zetten. Dan maakten ze de boel niet open. En aangezien ik op een school werkte kon ik voor heel veel dingen verantwoorden dat het het onderwijs ten goede kwam.

Maar ja, ik weet natuurlijk niet of die truc bij jou werkt.

Gaat het beter als er 1 zakje zaak in een kaart verstuurd wordt? Zou je kunnen regelen dat iemand ze dan 1 voor 1 naar je verstuurd?

(dat wilde bij mij ook nog wel eens goed gaan met platte dingen)

Geplaatst:

Ja ja, volgende keer misschien.

Gaat het beter als er 1 zakje zaak in een kaart verstuurd wordt? Zou je kunnen regelen dat iemand ze dan 1 voor 1 naar je verstuurd?

Wat een goed idee! Dom,Rep,, ik wil best een kerstkaartje sturen met een zakje zaad erin van het een of ander.

Geplaatst:
  • Auteur

Vanavond al een tijdje bezig met mn favoriete Hotsauce. Die met de gele pepers en ananas.

Dus al een hele poos veel pepers aan het snijden, knoflook en ui snijden en vervolgens de saus maken.

Jammie... zag er goed uit.

Dus vervolgens in de blender, in twee porties. Eerste portie klaar en in de pan.

Tweede portie in de blender en draaien maar... maar... hee... waarom komt er smurrie uit de onderkant van de kan? Aaaaarrhhhhgggghhhh Ik til de kan op en FLOTS... alle saus via de onderkant eruit want... het uitneembare messengedeelte had besloten uit zichzelf los te gaan!!!

De helft van mn special sauce gewoon helemaal WEG... snik...

En had juist speciaal veel gele pepers gekweekt om veel van die saus te maken....

Verdorie zeg, waarom gebeurt dat met die blender dan niet als ik gewoon een ordinair soepje aan het blenderen ben... waarom bij mn 1x per jaar Hotsauce...

Dat is echt nog nooit gebeurt....

Tja... en de keuken onder de gele hotsmurrie ook dus....

Heb de lol er nu dan ook wel ff af... grrrrrr.....

En was zo blij met mn pan vol. Had twee jaar met de saus willen doen zodat ik volgend jaar weer andere pepers kon kweken ipv al die gele. Dát was de planning...

Zucht...

Geplaatst:

Oh Ernie, dat is echt wel heel erg balen zeg!!!!

Vooral het opruimen....brrrrr...heel goed je handschoenen aan lijkt mij

Niks in je ogen ofzo gekregen?

Sterkte ermee hoor

Geplaatst:

Oh nee Erny! Wat verschrikkelijk zonde van de pepers (en de rest van de saus natuurlijk) Maarja, aan de andere kant mag je nu over een paar maanden alweer lekker veel gele pepers kweken

Geplaatst:
  • Auteur

Met het snijden had ik wel netjes handschoenen aan, maar met het opsoppen niet.

Zal dan ook proberen om maar niet in mn ogen te wrijven e.d.

Zo te zien is er zeker 2 liter verloren gegaan en is er ook zo'n 2 liter over....

Echt zonde zeg, ook van al die moeite in de peperplanten steken e.d. Zucht.

Maar ja, niets aan te doen. Had niet kunnen weten dat dit kon gebeuren. Nu wel.

Anna, ik had komend jaar juist graag iets minder pepers gedaan zodat ik die aandacht aan andere dingen zou kunnen besteden. Maar ja... het lot heeft anders beschikt.

Geplaatst:

Oh Erny wat zonde van al het werk.

Geplaatst:

Dit voelt gewoon zo ontzettend vervelend!

Inderdaad maar niet in je ogen wrijven want dan heb je nog meer narigheid!

Ik ben wel blij voor je dat er nog twee liter over is. Zuinig aan doen deze winter

En tja, het lot van een moestuinier is dat er maar weinig gaat zoals gepland.

Geplaatst:
  • Auteur

Fijn dat jullie zo meeleven...

Jullie weten dat een lekker pepertje niet uit de lucht komt vallen.

Geplaatst:
Balen joh dat ze je spullen uit de post gehaald hebben.

Ik liet meestal spullen versturen waar ik dan "educational material" op liet zetten. Dan maakten ze de boel niet open. En aangezien ik op een school werkte kon ik voor heel veel dingen verantwoorden dat het het onderwijs ten goede kwam.

Maar ja, ik weet natuurlijk niet of die truc bij jou werkt.

Bedankt voor de tip. Ik heb inmiddels met mijn dochter en een vriendin afgesproken om maar 1 zakje zaad te versturen en het in zo'n bruine dichte envelop te doen. 123 zaden had op de envelop netjes vermeld dat er zaden in zaten. Dit ivm de douane denk ik.

Geplaatst:

Ja ja, volgende keer misschien.

Wat een goed idee! Dom,Rep,, ik wil best een kerstkaartje sturen met een zakje zaad erin van het een of ander.

Wat leuk en lief allemaal. Maar de post is gewoon een ramp hier. Ik heb een postbus hier, maar helaas moet ik altijd wroeten in een berg post om te kijken of er iets gestuurd is. Helaas wordt het niet in mijn postbus gelegd. Maar we weten nu eenmaal dat het hier zo werkt (of eigenlijk niet werkt) Heb hier ook in het begin erg aan moeten wennen, maar het blijft toch een geweldig land voor ons.

Geplaatst:

Ik kan geen foto's meer toevoegen; die mogelijkheid is bij alle onderwerpen hier bij mij op mn scherm verdwenen??!!??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.