Geplaatst: 20 juli 20178 j Domme (?) vraag: waarom zet je je foto's niet gewoon op je harde schijf?Of heeft dat te maken met gebruik van smartphones?heeft in mijn geval niets te maken met smartphones want ik maak de meeste tuinfoto's nog met een compactcamera. mijn foto's staan ook gewoon op de harde schijf maar vanaf een harde schijf kan je de foto's niet online delen. daarvoor moet je de foto's eerst uploaden, bijvoorbeeld hier op het forum, bij photobucket of een van de vele andere mogelijkheden. omdat ik mijn foto's voorheen op meerdere plekken deelde uploade ik ze via photobucket want dan was ik in 1x klaar en misbruikte ik geen bandbreedte van het moestuinforum. nu ga ik voor het moestuinforum gewoon bij het moestuinforum uploaden want dan blijft hier tenminste alles online staan.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Tja, zo'n lange droogte en dan ineens een massa regen wanneer ik zaai. Het voordeel is dat de regenwaterput zo weer goed gevuld is. Opnieuw zaaien is ook niet zoveel werk.
Geplaatst: 20 juli 20178 j Hi, Dank je wel Frans. In het weekend zal ik mij er even over buigen. Fijn dat nu duidelijk is wat de oorzaak van de situatie was. Hier heeft het flink geplenst. Niet echt plassen in het eendenverblijf, maar wel vochtige grond. Hun mobiele nachthokje was net op tijd gebruiksklaar (maar nog niet af). Het regent nog wel in omdat het nog niet af is, maar ze zitten wel redelijk droog verder. Nah en verder klaag over planten die doodgaan. Maargoed. Als de verbouwingen klaar zijn maar weer goed er tegenaan. Het is niet leuk zo. Doe mijn best en toch leggen ze het loodje. Gwen
Geplaatst: 20 juli 20178 j Even voor de duidelijkheid: Photobucket heeft geen foto's gewist, alleen de functie om deze op andere plaatsen te laten zien. Als je over de brug komt met geld herstellen ze deze functie. Op veel plaatsen kun je niet direct foto's opladen en is zo'n tussenstation als Photobucket een noodzaak. Ik was eraan gewend het te gebruiken, en was er tot voor kort wel tevreden mee. Maar niet veel mensen zullen tevreden zijn met deze gebeurtenis, uit PR oogpunt moet dit toch rampzalig zijn.
Geplaatst: 21 juli 20178 j Ha, Ja dat is niet slim van ze. Van het weekend ga ik mijn account leegtrekken en opheffen. Want ik wil niet dat mijn afbeeldingen door derden gebruikt gaan worden. Die kans acht ik na deze actie wel groot. Balen dat nu weer opnieuw ingezaaid kan worden. Beter beschut wegzetten in het vervolg. Desnoods een stuk plastic erover. Gwen
Geplaatst: 21 juli 20178 j Elke afbeelding die je online zet kan door derden worden gebruikt. Of dat mag is het 2e maar als het gebeurd doe je er weinig tegen.Geen foto's online zetten die niet de hele wereld mag zien. Ook niet op een afgeschermde locatie want online is online en blijft eeuwig online. 21 juli 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 21 juli 20178 j Dank loes en roeier, het is me duidelijk (Ik denk trouwens niet dat je foto's echt 'weg' zijn als je je account leegtrekt en opheft. Google heeft ze hoogstwaarschijnlijk al lang toegevoegd aan jouw profiel.) "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 juli 20178 j Ik heb wel eens vaker dat ik op de tuin een wat geïrriteerde huid op mijn armen krijg van het een of ander, met vlekjes of bultjes, maar dan spoel ik het af en dan is het snel weer weg. Maar vandaag kreeg ik een rode plek op mijn arm en dat brandde echt akelig. afgespoeld, maar het bleef best een tijd gemeen pijn doen. Het is nu niet meer gevoelig, maar ik heb nog steeds een rode plek alsof het verbrand is aan de binnenkant van mijn ellenboog. Geen idee waarvan het is gekomen, maar ik vind het heel irritant. Oh, en mijn wasmachine doet het niet meer. Maandag ga ik een monteur bellen. Ook niet fijn. En mijn bramen/aalbessenjam is mislukt en een soort gelatinepudding geworden. Hij is best lekker, maar ik kan er plakjes van snijden. (Misschien wel handig, zou het een gat in de markt kunnen zijn, plakjes jam?)
Geplaatst: 22 juli 20178 j Pippi, toevallig Ossetong op je tuin? Daar krijg ik namelijk enorme uitslag van. Zoals anderen soms van bereklauw krijgen (waar ik dan weer nauwelijks last van heb )
Geplaatst: 22 juli 20178 j Wortel, nee geen ossetong, maar ik zie dat dat familie is van de phacelia en daar ben ik gister flink mee in de weer geweest. Ik zal er in het vervolg wat voorzichtiger mee omspringen, kijken of de uitslag dan wegblijft. Dank voor het meedenken!
Geplaatst: 23 juli 20178 j Hopenlijk weet je de dader te vinden. Niks zo irritant dan met 2 armen vol jeuk....
Geplaatst: 23 juli 20178 j Ik krijg ook jeuk van vijgenmelk en Euphorbia. Maar er zijn nog veel meer planten die uitslag kunnen geven: klik. Om on-topic te blijven: ik ben door een teek gebeten, door een daas (dát jeukt!) en heb ook nog een rib gebroken "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 23 juli 20178 j Auteur Hoe heb je dát nou voor elkaar gekregen Speets? Zat je soms op een klapstoeltje je teek te verwijderen toen je door die daas werd gebeten en begon je in het wilde weg naar dat beest te slaan waardoor je stoeltje het begaf en je zo ten val kwam dat je je rib brak? Beterschap!
Geplaatst: 23 juli 20178 j Zoiets zag ik ook voor me Erny ik hoop dat je Speets nu niet aan het lachen hebt gemaakt facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 24 juli 20178 j Haha die Erny, mij krijg je wel aan het . Maar Speets, gedeelde smart is halve smart toch? Nou daar gaat die: sinds april last van een pijnlijke tennisarm (dat kan wel tot december duren zegt de huisarts). Noodgedwongen meer doen met de linkerarm, waardoor ik sinds vorige week met een dikke pijnlijke linker pols zit. Ook artrose gerelateerd. Jaren geleden eens een rib gebroken gehad, en deze knapte weer tijdens een yoga oefening een paar weken terug. Net nu er veel in de tuin gedaan moet worden, zit ik thuis. Gieters met water naar de kas brengen is een ramp. Het ergste is dat ik in september ga verhuizen (jubel want nieuw huis). Nu proberen krachten te sparen en te herstellen want hoe mijn wasmachine op de 1e verdieping komt, ik ben er nog niet uit... PS... Hoe is het met de tekenbeet afgelopen? Rood geworden? Naar h.a. gegaan? Ik ben tot tweemaal toe geïnfecteerd door teken, ben er doodziek van geweest en je komt er nooit helemaal vanaf.
Geplaatst: 24 juli 20178 j Auteur Nou Huub, je neemt dat "Speets niet aan het lachen maken" wel heel erg serieus... Maar jij ook beterschap en sterkte met alles.
Geplaatst: 24 juli 20178 j Hoe heb je dát nou voor elkaar gekregen Speets? Ja, nee, nou, dat durf ik eigenlijk niet te vertellen Het kwam zo: ik heb een week of zes geleden een nieuw matras gekregen. Heel dik, heel zacht en heel heerlijk. Een echt 'Prins(es)-op-de-erwt'-matras. (Neenee wacht even, het ging anders dan je denkt ...)Elke keer word ik daar weer blij van, en in een baldadige bui gooide ik mezelf met een mooie zweefduik zijdelings op bed, in plaats van er 'normaal' in te stappen. Ik was even vergeten dat ik geen 20 meer ben en mijn oude lijf vond het matras bij nader inzien toch wel erg hard, dus toen knapte er een rib. Is al 3 keer eerder gebeurd, allemaal door verschillende oorzaken ("een ezel stoot zich in het algemeen..."), maar nu is het gelukkig aan de rugkant. Is minder pijnlijk: ik kan nog (zachtjes) lachen Bukken is minder, dus de tuin moet zich zelf maar even redden. Ja Huub, we worden oud... hopen we dan maar. Ik heb geregeld een tekenbeet en hou het in de gaten. Nooit echt ziek van geweest, dus hopelijk hou ik zo mijn immuniteit op peil Hartelijk dank voor al het medeleven, daar knapt een mens van op. Voor Huub uiteraard de beterschap retour en alvast sterkte met de verhuizing "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 24 juli 20178 j Auteur Een Speets vliegend door de lucht, voornemens om bevallig op het zachte matras te landen... Nét als in de film... Mooi verhaal.
Geplaatst: 25 juli 20178 j wel een mooie verhaal. het gevolg is wat minder, hopelijk geneest de rib snel. beterschap! wie had ookal weer bedacht dat ik zoveel foto's op het forum heb staan? ik ben bezig om alle moestuinfoto's te verplaatsen van photobucket naar het moestuinforum. scheelt dat ik vandaag een verplichte rustdag heb, de stukadoors zijn bezig om de benedenverdieping onder handen te nemen dus ik kan niet zoveel in huis doen zonder ze in de weg te lopen. ik had gehoopt op mooi weer dat ik in de tuin bezig kon maar helaas.
Geplaatst: 29 juli 20178 j Sterkte Speets en Huub! Ik heb ook eindelijk weer eens wat te klagen. Buurman heeft geitjes..je voelt het al aankomen. De geitjes zijn trouwens niet van hem maar van zíjn buurman, die ze graag bij de mijne zette want daar was gras. Eerste dag was ik net ik de tuin toen de buurman mij riep..bokje was ontsnapt onze tuin in. Enfin ik bokje pakken (sterk nog die beesten zeg , gelukkig hebben ze "handvaten"..) en met Lie door de heg gewerkt. Buurman ging het gat dichtmaken wij zetten er ook nog wat voor. Volgende dag vond ik zelf het bokje bij de bietjes..zich smakelijk te goed aan t doen. Beest gevangen en bij de eenden opgesloten. Buurman van Buurman gehaald die er niks van snapte..alles was toch dicht? Wij zagen het gat ook niet, maar hij ging met onze buurman een groot gaas spannen in de hoek achter mijn compostbak. Zo gezegd zo gedaan. Zaterdag geen bokje Kom ik zondag aan t eind van de middag in de tuin..zie ik eerst al wat schade..snijbiet, bietjes, wat, gvd een hele kool opgevreten. Lopen er twee bokjes in de tuin Ook de framboos voor volgend jaar is kaalgevreten. Twee bokjes gevangen en opgesloten in het schuurtje. Eerst maar eens rustig gaan eten, ik was eigenlijk zo boos en had ook geen zin om de buurman te halen..hij gaat ze zelf maar zoeken dacht ik. Na het eten afgekoeld. Buurman heeft de bokjes opgehaald en het gat hebben we ondertussen gevonden en dicht gemaakt.Ik zag trouwens dat bij mijn direkte buurman er geen blaadje meer zit aan zijn jonge boompjes..ondanks het gaas dat er omheen zit. De groentes ben ik kwijt want van een kale kip kan je niet plukken... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 juli 20178 j Tssss leuk, buren met bokjes Op zijn Frans ook, met al die gekke (slechte) hekjes daar. Heerlijk speelveld voor geiten. Wel handig dat je ze dus makkelijk kunt pakken steeds? facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.