Geplaatst: 13 april 20241 j Zo irritant...en heel vervelend dat je niets achter kunt laten zonder dat iemand er met z,n ja... n aanzit
Geplaatst: 14 april 20241 j He gatver wat stom. Als er bij ons ooit zoiets aan de hand was dan dacht ik maar dat mensen die zoiets doen wel zo zielig zijn dat ze dan wellicht die oude spullen harder nodig hebben dan ik... Wel echt vet irritant
Geplaatst: 14 april 20241 j 1 uur terug, Liekie zei: dat mensen die zoiets doen wel zo zielig zijn dat ze dan wellicht die oude spullen harder nodig hebben dan ik... Helaas, van de meeste mensen zijn vooral de oude spullen achtergebleven. Dit zijn waarschijnlijk ook geen gelegenheidsdieven, maar mensen die met een busje langskomen. Bij een andere plaatselijke tuinvereniging zijn begin dit jaar een trekkertje, maaimachines, aggregaat en dergelijke uit een zeecontainer gestolen. Daar zaten flinke sloten op. Maar voor zulke apparatuur is onze vereniging niet eens rijk genoeg. Gelukkig is het mooi weer, ik ben straks zo weer vrolijk 🌞 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 14 april 20241 j He bah @woldistel, wat een bummer. Ik begin meteen te twijfelen of wij onze spullen dan ook beter telkens mee terug kunnen nemen. Maar zo’n gesleep. Sterkte joh. Laat er je plezier niet door bederven. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 14 april 20241 j 1 uur geleden, woldistel zei: ben straks zo weer vrolijk Natuurlijk maar het is wel mooi K! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april 20241 j Zaterdag na de MTFD naar Frankrijk gereden... was donker bij aankomst maar zondag ochtend vrolijk te tuin in om alles te controleren ( 3 weken niet geweest) Buxusmot! @#🤬 1 rij van ca 16x0.75m een vierkant van 1x1m 1 rij van 6x2m Alles aangetast... denk niet dat hier nog iets goed komt. Vanmiddag naar huis gereden en veel op onthoud, files, storm, hagel en onweer... 😥
Geplaatst: 15 april 20241 j Ben je mooi klaar mee. Bij mij was er geen redden aan. Binnen 3 weken. Dood en kaal. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 15 april 20241 j O wat een ellende Lia. Niet veel meer aan te doen denk ik. Echt zonde. En geen fijne dag om te rijden vandaag nee. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 mei 20241 j Auteur Nou... gaat niet over dit forum maar ben wel beniewd wat jullie hierover denken. Ik zit ook op een ander forum, met vooral mannen. En één dezer mannen denkt toch steeds plaatjes van seksistische aard in het Humortopic te moeten plaatsen. Dat stereotiepe gedoe. En ik klaag daar steeds over, rapporteer het, meldt het of start er zelfs discussies over. Want ik vind dat zoiets op een openbaar inclusief forum niet hoort. Ik neem daar aanstoot aan en het is niet meer van deze tijd. In plaats van dat ik dus nu serieus genomen wordt (als vrouw) wordt mij aan alle kanten "gemansplained" dat ik het niet serieus moet nemen, dat ik me moet aanpassen, het moet accepteren en dat ik de "grap" niet begrijp. En dat alles om dat ik mij uitspreek tegen seksistische stereotypering. Op mijn vraag over wat het officiele standpunt van dat forum is heb ik nog geen rechtstreeks antwoord. In plaats daarvan zijn mijn posts daarover pardoes verwijderd en het topic is tijdelijk afgesloten. Ben dus nu ook nog eens monddood gemaakt. Ik ken geen ander forum of discord waar het normaal is om sekstische inhoud te plaatsen. Dus ben ik nou gek? Zit ik fout? Of zit ik daar in een mancave met oude witte mannen die seksisme de norm vinden? Ben nu echt lichtelijk ontdaan en in shock over de gang van zaken en dus de staat van de maatschappij. Dacht echt dat we verder waren. Edit: Ojee, zie dat nu dat hele forum voor een paar dagen op slot zit. Jeetje, wat het aanspreken op seksisme wel niet kan veroorzaken.... 5 mei 20241 j aangepast door Erny
Geplaatst: 5 mei 20241 j 1 minute ago, Erny said: Of zit ik daar in een mancave met oude witte mannen die seksisme de norm vinden? Dit, denk ik. Helaas. Ik verbaas me soms ook als ik me buiten mijn bubbel begeef hoe anders mensen denken. Je bent niet gek. Heel ander voorbeeld, ik werk voor Natuurmonumenten en ik woon in een omgeving waar veel agrariërs zitten. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen hoe dat soms botst.
Geplaatst: 5 mei 20241 j 21 minutes ago, Erny said: Of zit ik daar in een mancave met oude witte mannen die seksisme de norm vinden? Waarschijnlijk, en de moderatoren doen gezellig mee, als ik je post goed lees. 24 minutes ago, Erny said: Op mijn vraag over wat het officiele standpunt van dat forum is heb ik nog geen rechtstreeks antwoord. In plaats daarvan zijn mijn posts daarover pardoes verwijderd en het topic is tijdelijk afgesloten. Ben dus nu ook nog eens monddood gemaakt. Afscheid nemen. Laat ze 't lekker uitzoeken.
Geplaatst: 8 mei 20241 j Dat je dan iets wegzet in de trapkast en je terzelfdertijd linksom kijkt naar de openstaande afwasmachine. Krák, neus tegen de deurstijl. Dus nu heb ik een kneusneus. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 8 mei 20241 j Beetje, waar ik de deurstijl raakte. Maar er doet niks zeer verder, nadat de bloedneus over was. Dus het kraakbeen zal wel weer een leuke tik gehad hebben. Iets wat vast veel mensen herkennen, dat terwijl jij je naar iemand toe beweegt, die persoon op dat moment bedenkt dat ie zijn achterhoofd naar jouw neus beweegt. Krák! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 8 mei 20241 j Nooit gedaan, ik heb dan weer een abonnement op grote tenen die de andere kant op willen.
Geplaatst: 8 mei 20241 j Ken ik ook, hoor. 😄 Maar dan rechtervoet kleine teen en die ernaast. Zijn beduidend kleiner en krommer dan die van de linkervoet. Schoppen heel vaak tegen randjes, deurstijlen (heb je ze weer) en de onderkant van kattenkrabpalen. Vaak in het donker, omdat ik heus wel weet waar alles staat! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 mei 20241 j Onder een deur door willen lopen met blote voet is ook zoiets.. Net even wat tocht in huis, en de deur gaat iets dicht.. Fijne momentjes. Hier een stuurfoutje gemaakt bij het onkruid wegbranden, linkerbeen lichtelijk geschroeid. Maar welke knuppel doet dat dan ook met een teerbrander aan een bezemsteel...
Geplaatst: 9 mei 20241 j Ik ben bezig de 7 plagen van Egypte te verzamelen. Heb er al drie: slakken, aardappelkever en aspergehaantje. Dit gaat lekker.
Geplaatst: 9 mei 20241 j Sprinkhanen kun je met mij ruilen (zijn misschien krekels, maar dat is wat minder bijbels). Mieren heb ik ook en heel veel soorten 😀. Ik neem aan dat we bijbels aan het kwartetten zijn? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 9 mei 20241 j Oh ik heb ook al sprinkhanen/ krekels, ook hele kleintjes. En het stikt van de mieren, allerlei soorten. In de tuin vind ik dat denk ik niet erg, maar in/bij/onder mijn huis is minder handig. Ik dacht aan een bingokaart, eigenlijk.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.