Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn kat heeft nierfalen =(

Geplaatst:

Oh nee, dat is verdrietig, @rorror! Sterkte.

Onze mooie nashipeer gaat kapot. De bast van het onderste deel van de stam is helemaal aan flarden. 

Geplaatst:

Ja heel sneu, heb net maar brokken en nat voer besteld voor katten met nierfalen, en dan zien we wel hoe lang ze het nog volhoud. Over 2maanden is ze 17jaar.

Geplaatst:

Agossie, een oud dametje dus. Altijd sneu als ze gaan haperen. 

Geplaatst:

Goed gedaan @rorror, dat speciaal voer. Een oud katertje van mij had dat destijds ook, zelfde leeftijd ongeveer toen het nierfalen werd geconstateerd. Hij is uiteindelijk nog 21 geworden. Wel met staar op het laatst en dovig, maar tot op het laatst comfortabel zoals ze dat in de diergeneeskunde zo mooi noemen. Sterkte!

Geplaatst:
4 uren geleden, rorror zei:

Ajakkes wat een slecht nieuws. Sterkte. ik hoop dat met het nieuwe voer zij nog even mee kan. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Arme poes.

Maar dat speciale voer kan wel wonderen doen gelukkig.

Geplaatst:

Heel naar nierfalen, maar er is vaak nog wel wat aan te doen inderdaad. Dit is al een mooie leeftijd, maar met wat medicijnen en goed voedsel kan ze nog wat langer bij je blijven. Ik heb een hond geadopteerd (op afstand, dus niet bij mij thuis maar bij Melief in Soegel, Duitsland) met nierproblemen, ik weet niet hoe oud onze adoptiehond is, ik zal eens vragen of ze nog leeft, maar ik denk dat ze rond de 10, 11 jaar is.

Geplaatst:

@rorror Sterkte met het beestje. Afhankelijk van hoe goed het voer aanslaat 🤞, moet je dan weer zelf bepalen wanneer het genoeg is geweest en dat is best lastig. Als je de tijd kunt rekken met een goed dieet is dat prima.

Nierfalen komt bij oudere katten veel voor, dus voel je niet schuldig, maar hou vooral het welbevinden van je katje in de gaten. 

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
13 uren geleden, rorror zei:

Wat vervelend voor jullie kat. Hopelijk kun je met het juiste dieet nog een beetje helpen. Sterkte! 

Geplaatst:

Ach sterkte rorror, dat zijn altijd weer vervelende berichten. Hoop dat het dieetvoer uitkomst mag brengen en dat je nog een poosje mag genieten van je beestje.

Trotse moeder van 2 puberdochters en semi-beginnend moestuinierster.

Geplaatst:

Dieetvoer doet nu nog weinig. Sinds dat we bij dierenarts vandaan zijn gekomen, slaapt ze alleen op de bank, en komt er alleen vanaf om wat te eten, en om even naar de kattenbak te gaan. Net urine omgevangen om even langs de dierenarts te brengen, omdat ze graag nog wouden weten of ze ook niet een blaasontsteking had. Als dit zo doorgaat ben ik heel bang, dat ze het niet nog een maand volhoudt.

Geplaatst:

Is er een bloeddrukmeting gedaan en is schildklierhormoon gemeten?

Geplaatst:

Schilklier was goed, bloeddrukmeting weet ik niet heel zeker. Hoe doen ze dat bij een kat? Wie weet hebben ze dat wel gedaan, maar heb ik het niet meegekregen.
Hart heeft wel een ruisje..

Geplaatst:

Met een cuff/manchet.

Geplaatst:
  • Auteur

Ach gossie, arm beestje en arme @Rorror . 

Ooit ook een zeer dierbare kat verloren aan nierfalen.

Sterkte met het gebeuren. 🫂

Geplaatst:
25 minuten geleden, tielse flipje zei:

Met een cuff/manchet.

Nee dat hebben ze niet gedaan.

Geplaatst:

Daarstraks nog uitslag gehad van urine, geen ontsteking. Wel ruim 250gram afgevallen sinds vrijdag. Helaas hebben we haar daarstraks moeten laten gaan.

† 10-Mei-2008 tot 25-03-2025 Maya Rust in Vrede. 

image.png

Geplaatst:

@acpronk ooo [emoji24][emoji24][emoji24][emoji24][emoji24][emoji24] wat klote! Maar vindt dat artikel en je groene foto’s toch wel erg hoopgevend. Dus wie weet! Zeker enten want niet geschoten Enzo…

Geplaatst:

Sterkte, maar gelukkig geen lijdensweg.

Geplaatst:

Och poes, wat verdrietig. Ze heeft vast een mooi en lang leven met jullie gehad. Sterkte!

Geplaatst:

@rorrorsterkte!

@Mellieik had ze vorige week woensdag (9 dagen na het enten) van de kas naar buiten verplaatst, gezien dat (een deel van) de enten van de nashi dood was gegaan, maar de peren zagen er nog goed uit.

Nashi zagen er al wat minder uit toen ik ging enten, dus houd hoop op succesvolle enten van de peren.

Morgen weer kijken. En post bij oude huis ophalen, doorstuur service van PostNL werkt niet 100%.

Geplaatst:

Heel veel sterkte @rorror. Wat ontzettend verdrietig. 

Geplaatst:

Knuffel @rorror. Dit soort beslissingen is nooit gemakkelijk.

En sterkte met het gemis van Maya 😿

Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.

Geplaatst:
  • Auteur

Sterkte @rorror De verantwoordelijkheid die je aangaat als je een huisdier neemt valt op dat soort momenten erg zwaar. De beslissing om hen niet te laten lijden en in te laten slapen bijft elke keer moeilijk. Maar is wel het beste. Ik huil elke keer weer tranen met tuiten. 🫂

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.