Geplaatst: 31 januari31 Jan Ach arme kat. Zij komt in ieder geval nu niet meer in de buurt van de plantjes.
Geplaatst: 31 januari31 Jan Ja. Gelukkig is ze langharig en konden we het er uit knippen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 31 januari31 Jan 1 minuut geleden, Petrasmoestuin zei:Zij komt in ieder geval nu niet meer in de buurt van de plantjes.Ze is verbazend volhardend. Ik ga kijken of ik er iets voor kan zetten. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 februari2 Feb Afgelopen week een baal weekAuto in de prak ( ws economisch total loss) en t sleutelbeen is toch nog niet goed na de 4e operatie 😪 dus mag die arm nog niet gebruikenDaar gaat mijn idee om alvast wat pepers etc te zaaien, gaat m dus niet wordenNieuwe week, nieuwe kansen 😄
Geplaatst: 2 februari2 Feb Wat een ellende @Lia56 kwam dat door gladheid dat je een aanrijding had?Ja nog geen pepers zaaien, dat is ook vervelend.Het is te hopen dat het niet al te lang duurt.
Geplaatst: 2 februari2 Feb Wat ontzettend balen Lia! Auto naar z'n grootje, zijn de inzittenden nog heel? En je sleutelbeen is helemaal vervelend. Sterkte!
Geplaatst: 2 februari2 Feb Oh bah! Helaas woon ik niet in jouw buurt, anders zaaide ik wat pepers extra. Misschien een ander forumlid? Heel veel sterkte met je sleutelbeen, dat is een onding als er gerommel mee is. En je auto in de prak is ook niet jofel. Sending you good vibes! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 2 februari2 Feb 32 minutes ago, Arja said:Auto naar z'n grootje, zijn de inzittenden nog heel?Manlief heeft tegen een container aangezeten omdat de andere bestuurder niet kon wachten tot wij klaar waren bij de milieustraat, man wilde goed doen om de auto een stukje weg te rijden, helaas geven de scharnieren van zo'n container niet mee, dus eigen schuld ☹️
Geplaatst: 4 februari4 Feb Naar de Lidl, voor pootuitjes. Kon ze niet vinden. 1 doosje met aardappelen en dat was het. Kan ik mee leven hoor. Maar als je dan vraagt aan een medewerker of ze weten waar het eventueel kan liggen en ze zeggen dan; als het er niet ligt, dan is het er niet! Vind ik zo’n ergerlijk dom en makkelijk antwoord! Grrrr! Verder gaat het goed hoor, van het weekend maar even naar de Welkoop! 😊
Geplaatst: 4 februari4 Feb 1 uur terug, jootje zei:als het er niet ligt, dan is het er niet!Ja klantvriendelijk zijn ze niet bij de Lidl. Ik vind het vaak maar een rommelige zaak, sommige dingen staan op 3 plaatsen. Ik kom er dan ook niet vaak, alleen voor bepaalde aanbiedingen en mijn havermelk.
Geplaatst: 4 februari4 Feb Waarom is dat een ergerlijk dom antwoord? De meeste Lidl vestigingen hebben geen mega opslag. Dat soort tijdelijke producten worden vaak maar 1x geleverd om bij de start van de actieperiode in het geheel in de winkel te plaatsen en op=op.
Geplaatst: 4 februari4 Feb 53 minuten geleden, loes zei:geen mega opslag.Dat klopt, en vaak komt een product niet binnen, dat heb ik diverse keren gehad. En dat heb ik bij vele andere winkels zelden of nooit. Dat vind ik ook hier bij de Netto in Duitsland. Vaak komen er maar 3 stuks of zo van binnen. Kom je niet gelijk op de eerste dag, dan is het weg.
Geplaatst: 4 februari4 Feb Dat het niet is geleverd of heel weinig heb ik vaker bij de aldi dan de lidl. Soms zelfs dat in de folder staat dat het niet is geleverd. Zet het er dan niet in denk ik dan maar zo werkt het blijkbaar niet. Het verschilt ook per vestiging. "Mijn" Lidl vind ik een hele fijne winkel maar die in het dorp verderop totaal niet.
Geplaatst: 4 februari4 Feb En toch vind ik het een hoogst irritant antwoord. Ze kunnen ook zeggen, sorry dat is uitverkocht, of nee, dat hebben we niet binnen gekregen. Dat is prima. Maar zo vanaf de plek waar je zit of staat roepen, als het er niet ligt, dan is het er niet, vind ik echt ergerlijk! Heeft overigens niks met de Lidl zelf te maken, ik kom het vaker tegen.
Geplaatst: 4 februari4 Feb Had ik ook laatst bij de action, ik kon iets niet vinden , zo'n op afstand bestuurbare speelgoedrat voor als geintje op het werk 😇. Echt overal gezocht, en toen nagevraagd of ze het hadden zeiden ze ook : "als het er niet ligt hebben we het niet meer"... dus ik had het al opgegeven en onderweg naar de kassa viel mijn oog erop, ze hadden er dus nog 2 liggen.En die medewerkster had geeneens gelogen, want als het er wel ligt hadden ze het dus wel.😂
Geplaatst: 4 februari4 Feb 41 minuten geleden, driepinter zei:had geeneens gelogen, want als het er wel ligt hadden ze het dus wel😂😂😂 Ja, eigenlijk zegt ze: kijk lekker zelf, dan zie je of het er wel of niet ligt. Ik moet zeggen dat in Duitsland het personeel in het algemeen heel erg vriendelijk is en mij altijd helpt. Zeker bij de Famila en Edeka. Bij de Lidl en Aldi minder. Maar bij alle andere zaken weer meer. Maar dat heeft ook met de salarissen te maken, heb ik weleens gelezen en of je promotie kunt maken. 4 februari4 Feb aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 4 februari4 Feb 1 uur geleden, driepinter zei:als het er niet ligt hebben we het niet meer"Ik vraag dan altijd: “kunt u me misschien even laten zien waar het zou moeten liggen.” Zeker bij Action bijvoorbeeld kan het overal liggen. Ik kan daar nooit iets vinden, je moet 2 x die hele winkel door. Dat willen ze waarschijnlijk ook. Want dan vind je weer wat anders wat er wel ligt 😃.
Geplaatst: 14 februari14 Feb Ugh... onze buren hebben geen groene vingers maar hebben wel de erfgrens volgezet met joekels van struiken. En in de achtertuin fruitbomen tegen de schutting aangezet. Ik ben de enige in de straat zonder zon in de voortuin dankzij die struiken, terwijl ik ook de enige ben met een tuin die vraagt om zon 😆 Netjes gevraagd of ze willen snoeien een maand geleden, maar dat vonden ze volgens mij vooral een heel vervelend verzoek. Nog maar een week of twee wachten en het dan weer vragen.
Geplaatst: 14 februari14 Feb @Lsjr33,Ik ken de Nederlandse wetgeving niet,maar in België moeten laagstammen minstens 0,5 m van de erfgrens staan,hoogstammen minstens 2 m én moet de buur die overlast veroorzaakt met z'n takken ófwel zelf,óf betalend komen laten snoeien bij de buur die er last van heeft.In ruil dient de buur die er last van heeft,ALTIJD toegang te verschaffen tot de tuin.Hoe zit dat bij jullie?
Geplaatst: 14 februari14 Feb Op 5-2-2026 om 00:48, Dahli zei:Ik kan daar nooit iets vinden,Wij hebben een hele fijne Action. En de acties liggen altijd direct bij de ingang. Helaas had ik de winkel te laat gevonden toen wij hier kwamen wonen en hadden al een hoop spullen gekocht bij de supermarkt die veel duurder is. Tja en dat hadden wij in onze vorige woonplaats ook. Wij hadden een hoop snel nodig. En dan heb je niet gelijk alle bazars gevonden.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 11 uren geleden, Bernaar zei:@Lsjr33,Ik ken de Nederlandse wetgeving niet,maar in België moeten laagstammen minstens 0,5 m van de erfgrens staan,hoogstammen minstens 2 m én moet de buur die overlast veroorzaakt met z'n takken ófwel zelf,óf betalend komen laten snoeien bij de buur die er last van heeft.In ruil dient de buur die er last van heeft,ALTIJD toegang te verschaffen tot de tuin.Hoe zit dat bij jullie?Een tak snoeien mag wel als hij overhangt en je hebt het aangekaart. Maar de struik van bijna vijf meter kortwieken mag niet. Je kan er helaas buiten een fikse burenruzie voor ontkenenen niet heel veel mee.
Geplaatst: 15 februari15 Feb @Lsjr33 Toegestane afstanden van bomen en struiken tot de erfgrens zijn in Nederland vaak vastgelegd in de gemeentelijke APV. Dat kan per gemeente sterk verschillen. Daarnaast speelt verjaring mogelijk een rol. Misschien zou je kunnen nagaan wat in jouw gemeente is toegestaan. De APV van je gemeente is online te raadplegen. In geval van overtreding kun je om handhaving vragen of het aan een rechter voorleggen. Het vervelende is inderdaad dat je hier over het algemeen geen vrienden mee maakt.
Geplaatst: 15 februari15 Feb Ja klopt, je kunt beter zorgen dat je vrienden houdt met je buren, echt niet altijd gemakkelijk. Bij onze buren moet nodig de schutting vervangen worden, de schutting die aan onze tuin grenst dus en die schutting is best hoog, scheef en er stond ook een hele hoge boom achter die veel schaduw in onze tuin gaf.Hij zou de schutting afgelopen herfst al vervangen, maar kreeg opeens wat in zijn rug. Mijn man heeft gezegd dat wij de schutting gezamenlijk gaan betalen en meehelpen, ook al is het een huurwoning voor ons. Voordeel: het wordt snel gefikst, want er loopt bij ons een hond en die moet niet verdwijnen, maar ook niet dagen binnen moeten blijven.Wij kunnen samen de prijs en de hoogte bepalen. De boom hebben ze intussen weggehaald, moest wel, was aardig dood en zat overal in vast.Nu wil hij het in maart gaan doen, maar het weer zit nu natuurlijk weer niet mee. Daarna kan ik er dan ook wat tegen laten groeien, want gaat nu niet vanwege alle klimop die er groeit aan beide kanten.Misschien @Lsjr33 kun je ook wat voordelen en nadelen gaan noemen in dit geval m.b.t. je groentetuin. Ik wens je heel veel succes!
Geplaatst: 15 februari15 Feb @Dahli ja ik weet het. Maar in dit geval toch maar relatie boven fruittuin vrees ik. Wie weet hoe lang je nog naast elkaar woont haha.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.