Geplaatst: 23 uren geleden23 u 14 uren geleden, marcelru zei:Scheelt een factor twee in tijd die ik kan besteden na werktijd. Kom maar op met die zomertijd!Hier hetzelfde! En ook op mijn vrije dagen ben ik meer een avondmens. Nu moet ik vaak stoppen in de tuin omdat het donker wordt, terwijl ik graag nog even was door gegaan..Grappig te lezen dat iedereen er zo anders over denkt. Ik heb zelf totaal geen last van een 'interne klok', maar ik kan me voorstellen dat dat het wel lastig maakt inderdaad! 23 uren geleden23 u aangepast door Loraine_
Geplaatst: 22 uren geleden22 u 46 minuten geleden, Loraine_ zei:meer een avondmens.Ik ook, wat dat betreft kan ik 's avonds nog even doorgaan of lekker buiten zitten.
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ik heb er fysiek geen last van, maar telkens die klok verzetten is veel irritanter. Alsof je elk halfjaar naar Polen gaat of zo.En mijn smartwatch gaat de tijd niet automatisch aanpassen, pas als ik de app op de telefoon open. Morgen moet ik nota bene extra vroeg op omdat ik een repetitie heb. Zie het al voor me dat ik aankom en ze zijn al klaar ☹️ Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Je zult niet de eerste zijn die dat overkomt 😆Ik had er vroeger nooit last van, maar de laatste jaren voelt het als een soort mini jetlag. De zomertijd zelf is wel fijn. Misschien zouden we hem gewoon niet moeten terugzetten in oktober.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ik ben gewoon voor een alternatief, waarom de klok verzetten? Gewoon altijd zomer, ik ben voor!(Ben het winterweer zo ontzettend zat..)
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Helemaal geen rouw vliegjes/mugjes hier 🤐🫣 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Handig voor de vleesetende plantjes! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 21 uren geleden, Loraine_ zei:ben ik meer een avondmens.Ik ook.Daarom vind ik het juist het begin van de zomertijd een ramp. Je interne klok zegt dat het 23 uur is, de echte klok zegt 00.00 uur. Als je dan moet werken wordt het wel bedtijd. De wekker gaat de volgende ochtend namelijk om 5.30 uur voor je gevoel. Ook al is het op de klok dan alweer 6.30 uur 😳.Wat mij betreft gewoon afschaffen die zomertijd. Even een maandje wachten en dan is het gewoon van nature ‘s avonds wat langer licht. 1 uur geleden1 u aangepast door Dahli
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Misschien heb ik het hier wel eerder gezegd, maar fetelijk verschuift met de zomertijd onze biologische klok twee uur. Wij leven namelijk qua lengtegraad/tijdzone biologisch gezien in een gebied dat GMT heeft, maar in Europees verband is besloten dat heel midden-Europa dezelfde kloktijd aanhoudt. Dat betekent dat landen aan de rand, zoals o.a. Nederland, hun kloktijd vooruit of achteruit hebben verschoven richting de tijd van het middengebied. Feitelijk leven wij in de winter dus al in ‘zomertijd’ (GMT+1), en in de zomer in een dubbele verschuiving (GMT+1+1). Ik heb er lást van. Doe mij maar de biologische tijd. 28 minuten geleden28 min aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.