Geplaatst: 6 uren geleden6 u 1 uur terug, Dashbro zei:maar dat zou illegaal zijn. Daar zitten nu mensen gehuisvest, voor gratis. Al van dat maakt een mens wel murw gebeukt.Ik voel helemaal met je mee. Ik zou er ook hels om worden. Wat Rookie zei dacht ik ook. Heel veel paren geven de kinderwens maar op, omdat ze geen huisvesting hebben. Gewoon schande zoals de politiek alles regelt. Verder zeg ik maar niets. Jullie snappen wel wat ik bedoel.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 15 uren geleden, Dashbro zei:en we hebben geen kinderwens meerDat vind ik onbegrijpelijk. Je hebt het wel of je hebt het niet. Ik had het zelf nooit, mijn partner ook niet, dus kinderen zijn er ook niet gekomen (kan ook per ongeluk en dan heb je het maar op te lossen en dat zou ik ook gedaan hebben). Mijn broer en zijn vrouw hadden een stevige kinderwens maar moesten dat via IVF en dergelijke. Hun eerste baby stierf twee dagen voor haar geboorte. Mijn vader was niet gepland en zijn wiegje bestond uit twee tegen elkaar geplaatste stoelen. Dus wat is het probleem? De luxe van een extra kinderkamer? Wat is een stabiele basis?Over de hele wereld worden babies uitgepoept. Net als bij bladluizen, het gaat gewoon door. Observeren en relativeren kun je leren.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Ik en mijn vriendin willen geen kind de wereld in helpen zolang wijzelf geen eigen dak hebben. Dat er op de hele wereld babies uitgepoept worden zal, en dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen is schrijnend. Maargoed. We houden het hier misschien beter maar bij, want dit begint behoorlijk gespannen te worden zo.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 6 minuten geleden, Dashbro zei:Ik en mijn vriendin willen geen kind de wereld in helpen zolang wijzelf geen eigen dak hebbennee joh, dat is geen probleem. Dat is een persoonlijk criterium. Maar dat is geen beperking voor een kinderwens. Maar wat mij betreft geen excuus. Kinderen worden altijd en overal geboren. Ik vind het echt geen probleem als jij en je vriendin dat uitstellen omdat je zelf denkt dat je nu een kinderen wilt omdat de omstandigheden volgens jouw criteria er even niet zijn. Maakt mij echt niet uit, hoor.Als je echt kinderen wilt is het flauwekul als je dat laat afhangen van het feit of je wel een kamertje hebt. Een kind is gebaat bij liefde en gewenst zijn, niet bij een apart kamertje.Maar het is jouw klaag en mijn weerwoord en ik heb echt geen probleem met wat jij besluit. Maar een klaag poneren is verwachten dat je iets mee of tegenkrijgt. Dacht ik. Observeren en relativeren kun je leren.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik voel helemaal met je mee. Ik zou er ook hels om worden. Wat Rookie zei dacht ik ook. Heel veel paren geven de kinderwens maar op, omdat ze geen huisvesting hebben. Gewoon schande zoals de politiek alles regelt. Verder zeg ik maar niets. Jullie snappen wel wat ik bedoel.Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt @petrasmoestuin. Maar waarschijnlijk bedoel je dat de afgelopen (rechtse) kabinetten hebben bezuinigd op de woningsector waardoor er te weinig sociale huurwoningen konden worden gebouwd. De verhuurdersheffingen ervoor hebben gezorgd dat de woningbouwverenigingen nog minder hebben kunnen investeren in nieuwbouw. De pandjesbazen flink gesteund zijn, en dat zij de huurprijzen zo opdrijven dat particuliere huur onbetaalbaar is geworden voor velen. De keuze hebben gemaakt om geen bejaardenhuizen meer te faciliteren waardoor heel veel (zelfs hulpbehoevende) oude bejaarden gedwongen in hun eengezinswoning moeten blijven wonen. Of bedoel je misschien dat oerhollandse ingeschreven potentiele huurders, per jaar wachttijd, 1,5 maand langer moeten wachten doordat we mensen uit andere landen opvangen als ze levensbedreigende dingen hebben meegemaakt? Vast niet. Het zou harteloos zijn om vluchtelingen geen veilig thuis te gunnen.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Als iemand een andere/nieuwe klacht heeft dan is het nu misschien de tijd om hier wat te posten. Kom maar door! facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 50 minuten geleden50 min 14 minuten geleden, Jorieke123 zei:Als iemand een andere/nieuwe klacht heeft dan is het nu misschien de tijd om hier wat te posten. Kom maar door!Ok ik begin wel, heb pijn in me nek en hoofdpijn.
Geplaatst: 40 minuten geleden40 min Gespit Rorror?En ik heb last van de ijsheiligen. Heb ik verdorie zat planten in de aanslag om te planten wordt het te koud om ze in de grond te zetten. Kijk de tomaten komen al boven de bank uit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 minuten geleden28 min 11 minuten geleden, appelvrouw zei:Gespit Rorror?Nee dat niet, is een paar uur geleden opgekomen.
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min Ik word gestressd van die ijsheiligen.Vannacht wordt het 1 graad, morgen 2.Ik wil de planten de deur uit hebben!
Geplaatst: 20 minuten geleden20 min Volgende week dinsdag is hier de dag van de grote omslag! Alles naar buiten, heuj! Maar dat is meer een jubel dan een klaag.
Geplaatst: 16 minuten geleden16 min Bij ons ook 1 graad, dus dat wordt spannend in de foliekas. Maar ik word niet gestrest, maar ik ben wel doodmoe van al dat gesjouw. Hier vanuit huis allemaal los naar buiten of op een lekbak met 3 of 4 planten.Achter bij de kas, moeten eerst alle planten van de tafels af, ook weer een paar platen en 1 krat. Die zet ik op de grond. Dan loop ik naar het overdekte gedeelte als het even niet regent. Dan de planten halen en erop zetten. Lood en loodzwaar sommigen in P15 en P17 potten.Maar jij hebt toch niet zo veel planten @Rookie Jij zou niet veel voorzaaien. Ik heb hier zo'n 85 potten die ik versjouw. En er staan nog planten die moeten wachten, gewoon omdat ik buiten en in de kas ook geen plaats heb. 😊Geleerd voor volgend jaar: pepers en paprika pas op 15 februari zaaien en de tomaten wel 15 april, die zijn nu nog vrij klein en binnen, want die uit de kas hebben nog geen eigen blaadjes of 2 blaadjes. Courgettes en pompoenen op 1 mei zaaien. Nu zit ik met hele grote planten die ik al zo'\n 6 weken versjouw. De bladeren scheuren soms omdat ze elkaar raken, of ze vallen om, of ze knakken in de wind zoals van de week. Mama kon niet op alle kindjes tegelijk zorgen.😂
Geplaatst: 14 minuten geleden14 min 5 minuten geleden, Lsjr33 zei:Maar dat is meer een jubel dan een klaagPrecies hier ook zo. Op een klein gedeelte na die nog moeten groeien of nog afharden. Hoewel ik soms ook een beetje zoek bent van welke ik heb gehad. Ik ben ook begonnen met stickeren: 3e serie, 4e serie.
Geplaatst: 13 minuten geleden13 min Nee zeg, ik pieker er niet over: 85 potten!Maar ik wil ze gewoon de deur uit hebben.Het wordt tijd dat ze op hun eigen wortels gaan staan.
Geplaatst: 10 minuten geleden10 min 2 minuten geleden, Rookie zei:Het wordt tijd dat ze op hun eigen wortels gaan staanPrecies: het is het koudste hemelvaart geweest sinds 2014. Hier was een flohmarkt, maar dit jaar stonden er maar weinig autos in de straat. Zo jammer voor de tenthouders.
Geplaatst: 4 minuten geleden4 min O, wat jammer, dat is meestal zo gezellig in Deutschland. 3 minuten geleden3 min aangepast door Rookie
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.