Geplaatst: 26 augustus26 Aug Ik hoop het. Een stuk of vier grote hebben al een beetje een gelige waas. Al zie je dat op de foto niet echt. Ze moeten knaloranje worden ….. Gelukkig hangen er echt nog wel een kleine honderd in, maar toch doet het pijn 😊.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Op 15-7-2026 om 14:53, appelvrouw zei:Omdat men niet meer tegen uien kan misschien?Veel verse kruiden zou een oplossing kunnen zijn..laurierblad mee stoven, tijm, oregano, selderij blad et . Na een tijdje mis je de ui niet meer.Ik kwam bij een recept toevallig onrechtreeks het item allium intolerantie tegen en eventueel een alternatief ervoor, naast kruiden, als je toch nog de smaak wil gebruiken. Blijkbaar zijn vaak de boosdoeners de fructanen (FODMAP's) welke evenwel niet opgelost worden in oliën. Je kan door de allium te bakken in bv een 100% plantaardige olie en ze er nadien uit te nemen, de aroma's behouden in de olie en die gebruiken in je gerecht zonder de negatieve effecten van de fructanen.edit: in het geval van verteringsprobleem dan, maag/darm klachten enz.. omwille van de fructranen. Het werkt helaas evenwel niet tegen een immuunreactie als je die zou hebben, die stoffen blijven aanwezig.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Ik heb last van suzuki fruitvlieg in mijn frambozen. Niet dat dat mijn klaag is hoor, maar het is wel vervelend.Kreeg ik gisteren een bakje met frambozen van een mede tuinder aan de andere kant van het complex (150m denk ik), vroeg ik haar of ze geen last van de suzuki fruitvlieg heeft. Nee, zegt ze.Kijk ik de volgende dag in het bakje... helemaal vol!
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Grom! Had ik vandaag bestemd als inmaakdag, schaaf ik net een fikse plak van de buitenkant van mijn pinktopje 😖 Bloeden als een tierelier. Plakje (met een stukje nagel er nog aan, huuu) er weer op gedrukt en met een gaasje en drielange vingerpleisters erom de boel op de plek houden. En nou maar hopen dat het niet gaat ontsteken 🤞Ik moest gelijk aan Monty python denken: "it is but a flesh wound!"We bleken eigenlijk niks steriels meer in huis te hebben, behalve 1 gaasje in verpakking die al jaren over datum was. Volgens de vragenlijst van de digitale dokterspost komt het wel goed, maar die weten natuurlijk niet dat ik dat plakje weer heb opgezocht en terug gelegd. Bloeden hield wel gelijk op, goeie afdichting zo'n stukje van mijzelf.We moeten zo boodschappen doen, dus dan gelijk maar even een nieuwe EHBO doos halen. Want we hebben er wel een in de auto, maar die staat 200 meter verderop.Maar die inmaakdag sla ik verder even over, want veel water gebruiken moet maar eventjes niet. Straks die pleister nat.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u O gatsie. Gelukkig dat je het plakje nog kon vinden tussen de komkommer of wat het was. Betadine in huis is wel fijn voor een kok..het zal niet de eerste keer zijn?Sterkte met je pink hou hem omhoog! 12 uren geleden12 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Woldistel, je weet toch dat je na zo'n ongeluk wekenlang niet mag huishouden of klussen?!😇Ik hoop dat het netjes en snel heelt!
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Jakkes @woldistel . Zou je toch niet even naar de huisartsenpost, misschien moet/kan het gehecht worden? Als het gaat kloppen in ieder geval de HAP bellen hoor!
Geplaatst: 10 uren geleden10 u 1 uur geleden, Arja zei:Mandoline?Yup, met de frietsnijder eronder. Ik was lekker courgette aan het rossen voor in de droger 😬@appelvrouw nog nooit eerder gehad! Betadine had ik in de koelkast, maar ja houdbaar tot 2021. Niet het moment om te testen of dat wel echt zo is. Die foto komt wel overeen, m.u.v. het snorretje!@Caatje "na zo'n ongeluk wekenlang niet mag huishouden of klussen?!" 😂@Dahli Ik laat er maandag wel even naar kijken door de dokter, als het dan tenminste lukt een afspraak te maken. Ik weet op dit moment niet eens wie mijn huisarts is. Het laatste bezoek is langer dan vijf jaar geleden, toen was er een vervanger en nu heb ik een nieuwe, maar weet zo niet eens wie.En natuurlijk zijn we op het werk grandioos onderbezet, waardoor ik zelf eigenlijk niet wil thuisblijven 😐
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Komen daarstraks thuis, liggen er allemaal potten om, pepers geknakt etc. Ik dacht van wow stormschade, maar blijkbaar was er traumahelicopter op het gezamelijke daktuin geland... Laten we hopen dat het goed met het persoon gaat om wie het ging, ik ga zo maar even opruimen.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Kijk, dat is dan ellende die de moeite waard is. Ik hoop met je mee🤞Wij wonen in de aanvliegroute van de traumahelikopter noord en ik herken het geluid altijd. Oh, 🚁, daar gaat er weer één.Ik word erg boos van het gewauwel op fora en andere media over overheid, politie, ambulance, brandweer en anderen. Ik zou er bijna een aparte klaag van kunnen maken.Gelukkig doe jij dat niet. Ik hoop dat er van je pepers/ potten nog wat te redden valt.
Geplaatst: 8 uren geleden8 u 2 uren geleden, woldistel zei:maar ja houdbaar tot 2021Dit is zo herkenbaar! Ik probeer nu wel een beetje meer bij de les te blijven met dat soort hulpmiddelen..maar vond laatst ook van dat gaas dat je op verbrande plekken kunt leggen ( en ja ik had het nodig) maar dat was van dubbel zo lang geleden al over de tht.59 minuten geleden, rorror zei:Laten we hopen dat het goedIk hoop met je mee. Het lijkt me vreselijk als je daarin terecht moet komen..dan liever alle pepers en tomaten over het balkon gekieperd vind je niet? 8 uren geleden8 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Als het een buur zijn leven red, dan is het ok als alles afgeknakt was en het een vroeg einde seizoen was geworden. Gelukkig valt alles mee, takken waren wat verbogen niet afgeknakt. Dus nu beter opgebonden. Hopen dat die takken het blijven doen.Enige waar ik een beetje overin zit is dat de jalapeno bonsai (7jaar oud) nu erg lostjes en schreef in de pot staat. Dus die haal ik wel naar binnen en zal de kweek tent weer aan gaan zetten en hoop dat die daar beter hersteld dat met het weer buiten. Zal in iedergeval alle vruchten van de peper afhalen, zodat die niet zijn energie in probeert te steken.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 4 uren geleden, woldistel zei:courgette aan het rossenDoe dat nou nie-hiet!Ik mag van mezelf geen mandoline. Precies hierom. 3 uren geleden, rorror zei:pepers geknakt etcHup naar het peperhospitaal.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ooooo neeee wat een ellende! @woldistel @rorrordan heb je echt wel een tetanusprik nodig en elke dag schoon verband. Dus dat moet je echt langs eerste hulp @woldistelIk hoop dat het heel mooi geneest en alles goed blijft zitten. Ik vind je een held. Maar ehm, wel echt even langs de eerste hulp gaan! 4 uren geleden4 u aangepast door Mellie
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 3 uren geleden, Arja zei:Ik mag van mezelf geen mandoline.Vorige week juist weer een gekocht. Ik had er vroeger een en om die reden dat je jezelf snel snijdt weggedaan. Nu eet ik het laatste stukje gewoon op.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.