Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Nee dat versnelt de genezing niet. Het leidt af van de pijn zolang je het ondergaat. Vannacht werd ik weer wakker van de pijn en dan kan je geen behandeling krijgen. Even naar beneden, tv kijken onder het genot van 2 paracetamol en een glas water en dan weer naar boven als de pijn is gezakt. En dan tegen vieren wakker gehouden door... de merel. Wat zingt die mooi, maar dat tijdstip? Klááág! Zijn we toch weer terug bij geluidsoverlast.

Geplaatst:

Ik ben opgegroeid in het bos op de Veluwe. Onze buren destijds verhuurden hun woning wanneer ze zelf op vakantie gingen. Ik herinner me nog heel goed dat er een keer mensen in zaten die van 3 hoog achter, centrum Rotterdam kwamen ( ik woon inmiddels zelf dus ook zó )

Die mensen genoten waanzinnig van hun 2 weken in het bos. Op 1 ding na. "Al die vogels al om 5 uur 's ochtends, wat een herrie !! " hahah.

Geplaatst:

T is ook nooit goed of t deugt niet...

Ik weet wel, als ik eenmaal slaap, dan slaap ik er heus wel doorheen en word ik alleen van de wekker wakker. Nu kon ik niet meer slapen en luisterde naar de merels, die ik vervolgens de schuld kon geven van mijn slapeloosheid. Als er een trein in de verte te horen was geweest, had die de schuld gekregen. Ganzen slaan des nachts ook weleens aan hier in het park vlakbij en laatst was er een schaap aan het blaten onafgebroken van 24u00 tot 02u00. Nou ja, ik ben er toen ook uit gegaan en gaan kijken wat er aan de hand was. Het was echter zo donker dat ik geen bal kon zien. Terug gekomen was het geblaat opgehouden en zakte ik langzaam maar zeker weg in een diepe en serene nachtrust...

Geplaatst:
  • Auteur
Nee dat versnelt de genezing niet. Het leidt af van de pijn zolang je het ondergaat.

Jouw bewering over Shockwave Therapy klopt niet Huub.

Klaaag... afvoerbuis van schuurtje van de buren loopt schijnbaar ergens door mijn tuin, de wortels van mijn conifeer heeft die buis door de jaren heen doorbroken en nu gaan ze van de woningbouw zomaar mijn Conifeer even rooien!!! En dat wordt je dan zonder pardon even medegedeeld... grrrr...

Moet mijn tuin ook nog op de kop voor een nieuwe afvoer.

Mijn voorstel is om die nieuwe afvoer richting rioolput van de buren te leiden. Dan hebben ze met hun tegeltuin ook geen last van boomwortels meer.

Dit is dan ook nog toevallig die vervelende buurvrouw die al jaren over blaadjes op het dak vh schuurtje en over elk blaadje op haar plein klaagt.

Afgelopen week begon ze opeens over die conifeer waar de dakbedekkers vorig jaar een tak hebben afgeknipt dus nu kijkt zij tegen een bruine plek aan. Ging ze daar opeens over klagen, dat het door de katten (ja die van haar dus) kwam en dat de conifeer dood ging en maar weg moest...

Jammer dat ze nu op deze manier toch haar zin krijgt... grrrrrrrr. De bomen delven hier weer het onderspit. Net als met de renovatie jaren geleden toen ze echt alle bomen (waaronder ook erg oude) zonder pardon hebben gerooid en alles met de grond gelijk hebben gemaakt. Woningbouw geeft niet om bomen.

Geplaatst:
Jouw bewering over Shockwave Therapy klopt niet Huub.

Oké, ik heb er geen ervaring mee (wel met elektrische pulsen) en jij ws wel, dus kan ik dat ook eigenlijk niet beweren geef ik toe (klaag ).

Geplaatst:

Manlief kampt sinds enige weken ook met een tennisarm. We hebben zo'n bandje opgehaald ,die geeft verlichting,en wat steun. En verder is het zaak om het niet te overbelasten.

Hier houdt de woningbouwvereniging ook niet van bomen. Toen de buurman van ons overleed hebben ze ook alle bomen en coniferen met de grond gelijk gemaakt.Weg alle nestjes voor de vogeltjes, en de besjes die ze aten. (Ik heb wel meer ruimte gekregen aan onze kant,maar had van mij niet gehoeven)

Geplaatst:

Weer eens klagen over onszelf: Wat is dat toch, dat er hier op het forum een heel aantal mensen zoveel moeten quoten ? Echt. Zéér ergerlijk; zóveel als een aantal steeds weer quoten ... quoten.... quoten. En veelal totaaal overbodig, onnodig, maakt het onnodig lang, onduidelijk; een heel geworstel met lezen.... e r g e r l i j k

Hou es óp met al dat quoten op niets af.

Tuurlijk kan quoten zinvol en zelfs heel erg verduidelijkend werken. Maar reageren op een post gelijk vóór jou met een quote .... slaat echt nergens op hoor !

Geplaatst:

Als het een zinnetje is uit het vorige bericht is het wel oké. Op sommige forums wordt niet anders dan gereageerd met quote.

Ook heel vervelend als er een plaatje mee gequote wordt.

Hier op dit forum is het een kwestie van aanspreken en uitleggen hoe het werkt, in het topic zelf, liefst direct achter de quoterd aan. Hoeft niet per se door mod te gebeuren.

Geplaatst:

Quoten heeft ook nog een andere functie, zoals Loes eens heeft uitgelegd: als "lokquote".

Niet iedereen leest alle nieuwe berichten.

Dus als je wilt dat degene op wie jij reageert, jouw reactie leest, kun je een klein stukje quoten.

Dan krijgt die persoon daar een melding van.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Dat is me wel bekend Speets. Niks mis mee. Niks mis met quoten ook trouwens. Die functie zit er niet voor niks. Maar doe het niet standaard en met 4 quotes in 1 bericht. Nergens goed voor.

En wat andere fora doen, moeten zij weten, ga lekker daar spelen dan . Echt .....

Dit was toch het klaagtopic ? Ik ben het al kwijt hoor.

Geplaatst:

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik weet niet eens HOE ik moet quoten!

Dat houd ik maar zo...geloof ik!

Geplaatst:

En wat andere fora doen, moeten zij weten, ga lekker daar spelen dan . Echt .....

Ik bedoelde dat ik het zinloos vind dat ieder voorgaand bericht gequote wordt. Op sommige fora doet men niet anders. Ik ga daar niet spelen want ik stoor me daar onwijs aan. Bovendien kan dat op dit forum niet eens.

Ik stoor me er echter niet aan als iemand verschillende mensen beantwoordt in één bericht, door verschillende quotes (gedeeltes uit de berichten) aan te halen. Zo houd je een discussie overzichtelijk.

Ik begrijp dus niet jouw irritatie Bit, ik snap echt niet waarom je je daar zo druk over maakt.

Geplaatst:

Ik bedoelde dat ik het zinloos vind dat ieder voorgaand bericht gequote wordt. Op sommige fora doet men niet anders. Ik ga daar niet spelen want ik stoor me daar onwijs aan. Bovendien kan dat op dit forum niet eens.

Ik stoor me er echter niet aan als iemand verschillende mensen beantwoordt in één bericht, door verschillende quotes (gedeeltes uit de berichten) aan te halen. Zo houd je een discussie overzichtelijk.

Ik begrijp dus niet jouw irritatie Bit, ik snap echt niet waarom je je daar zo druk over maakt.

ik krijg nu even een heel klein pestaanvalletje....

Geplaatst:

och. in de babbeltuin mag ( vrijwel ) alles. Jullie doen maar

Geplaatst:

ik krijg nu even een heel klein pestaanvalletje....

sorry

Geplaatst:
Geplaatst:

och. in de babbeltuin mag ( vrijwel ) alles. Jullie doen maar ..... Verveel je je een beetje Rob ? aan t wachten dat het eten klaar is ?

Geplaatst:

nee, was een complete website aan het backuppen met database....dúúrt lang....

hoefde mocht niet (te) koken vandaag, we hadden nog wat over van Teran Boelan

(dzz: jaren geleden was er een tóprestaurant in de Zijlstraat hier met dezelfde naam, indisch zoals het hoort en meer, maarja, te weinig klanten en toen gestopt. De kok heeft een afhaal geopend die dezelfde heerlijke dingen levert en die hebben we eindelijk weer ontdekt, familiedingetje, de zoon staat achter de counter en krijgt op z'n kop van zijn mam omdat ie een bakje iets te lang opwarmt, kijk, dat is nou hart voor de zaak mi! in tegenstelling tot al die schreeuwrestaurantjes " Een bar / restaurant waar het 'bourgondisch genieten' is"

djeeeezzzz, telkens als hier een echte winkel sluit komt er weer een eet/drink tent bij, serieus, ik snap echt niet hoe die lui dat rendabel kunnen maken....officieel de hoogste horeca dichtheid in Nederland

babbeltuin hè, en idd weer een andere website aan het backuppen )

Geplaatst:

Grummel, grummel, grummel.

Mijn mail adres is gehackt en nu kan ik de naar mij gestuurde mails niet meer lezen.

Rot, rot, rot.

Geplaatst:

mag ik je thunderbird portable aanbevelen, met pop3

haal je alles naar thuis

0ja, en een wachwoord met veul:

)oiuyt56!&bb

oid...

Geplaatst:

H0ofDlétT€rß en ‘’¿´« & » zo niet vergeten hè?

Geplaatst:

Verdraaid nog toe, oh gulzigheid! Ik heb op mijn tong gebeten, zo heerlijk was mijn maaltje met rijst en geroerbakte paprika, bleekselderij, rode uien, knoflook en Duitse biefstuk en zo. Het bloed loopt eruit. Wat moet ik nu doen? Morgen heb ik een etentje en wil ik voor 26€50 mijn buikje rond willen eten... Help/klaag!

Geplaatst:

Niks. Houdt vanzelf weer op he

Geplaatst:
Morgen heb ik een etentje en wil ik voor 26€50 mijn buikje rond willen eten... Help/klaag!

Doggybag....

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.