Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

20210614_062655.thumb.jpg.31db2f9fbe069972a37590f04467ae6e.jpg20210614_062747.thumb.jpg.e4b7f7bc248aa5b3848f8bf414941827.jpg

en dat was plantje nr.2 van de knolselderij Gisteravond 18.00 nog niets verdachts te zien , vanmorgen 5.00 ligt hij plat! Waarschijnlijk  veenmol 

Geplaatst:

Onkruid, spitvork, rug, krom, aaaauuuuuwww, paracetamol, bank, niks.

@€#&%€+#& !!

Geplaatst:

De tijd van ali-express en goedkoop buiten eu bestellen is voorbij!  🤬

Geplaatst:

Die Chinezen vinden vast een creatieve oplossing. Veel kan je nu al binnen de EU bestellen en ook worden pakketten gebundeld.

Mijn achterburen hebben de 150 Decibel grondpomp weer ontdekt, ik verlang terug naar de tijd dat mijn tuintje nog in de polder lag en de koeien mijn enigste buren waren. 

Geplaatst:

Troost je, hier heeft iedereen een zitmaaier en er rijdt elke avond wel iemand een uurtje rond want et is veel gras, en gras mag niet lang worden ofzo (geen verstand van, ik heb geen gras). Momenteel hoor ik ook een hogedrukreiniger. En er is ook iemand die met een bladblazer alles het hele jaar door netjes houdt. Stil is het niet, wonen in het buitengebied. Maar van de boeren heb ik weinig last. 

Geplaatst:

Lekker met m'n raampje opengereden vanmiddag, nu kan ik m'n schouders niet meer bewegen en pijn in m'n nek @bed 

Geplaatst:

Owja dit vanmorgen ook nog

20210616_064713.thumb.jpg.fc45c1939363cbb6303359ce8386ea25.jpg

volgens mij rupsjes van de stippelmot,

Zijn lekker aan de appelboom Begonnen, waarschijnlijk in overleg met de slakken en de veenmollen....

Geplaatst:
Op 15-6-2021 om 12:35, Amrutten zei:

Onkruid, spitvork, rug, krom, aaaauuuuuwww, paracetamol, bank, niks.

@€#&%€+#& !!

Inzicht komt altijd later. Het ligt niet aan de spitvork of het onkruid. Neen. 
Het was de tweede ingebetoneerde paal, die ik zo nodig los moest wrikken.

Toen zei mijn ingezakte tussenwervelschijf: het is wel goed met jou.

Dankzij paracetamol (doet niks) en iboprufen (jip-jip), heel rustig, rekken, oefeningen, beweeg ik intussen meer in het verticale dan horizontale vlak. Het houdt nog steeds niet over, maar de geluiden die ik maak bij bewegen zijn intussen acceptabel voor de omgeving.

Geplaatst:

Oja, dus nu gaat letterlijk alle bladgroente doorschieten? Zelfs het kleinste slaatje? 😬

20210618_124145.jpg

Geplaatst:

Even klagen over een ziekenhuis. Vriendin moest vorig jaar voor controle, door corona heeft het ziekenhuis de afspraak afgezegd. Afspraak is voor dit jaar ingepland. Betalen eigenrisico vooruit, dus die hadden we net volledig voor haar terug gekregen.
Krijgen we nu een brief van de verzekeraar, dat er 180 euro voor een afspraak van vorig jaar(2020) april is binnen gekomen. En of we die even willen betalen. Ziekenhuis sjoemeld dus. Maandag als eerst de verzekeraar maar eens bellen, dat die rekening niet klopt en dat we die niet gaan betalen.

aangepast door rorror

Geplaatst:
8 hours ago, Arja said:

Oja, dus nu gaat letterlijk alle bladgroente doorschieten

Mizuna is een bladkoolsoort. Die doen het niet zo lekker op hitte

Geplaatst:

De moestuin vereniging heeft een nieuw huurcontract met de gemeente gesloten. Eis is dat er per tuin van 100m² niet meer dan 15m² bebouwd mag zijn (kas, tunnel en schuur). Hoogte is maximaal 2,5m. Nieuwe bouwwerken moeten vooral toestemming krijgen. Bestaande bebouwing mag blijven, maar bij vertrek huurder moet het gesloopt worden zodat alsnog aan de eisen voldaan kan worden.

Ik was van plan het verhoogde model van de kas van Stappaerts te laten plaatsen in het najaar. Is 3,00m hoog. Zelfs het normale model is nog te hoog (2,65m).
Misschien toch maar een kas van Dave Storm nemen, die is maar ongeveer 2,5m hoog tot de nok. Alleen geen gehard glas (tegen hagel).
Ik zit nu op de site, en de kas van 3.40*4.00m was vorig jaar nog 1690 euro en nu 1890 euro![emoji3064]

Geplaatst:

Veenmollen :( Aardbeiplantjes plat, aardappels aangevroten, wortels plat, bieten plat, volgend jaar nematoden...

Geplaatst:

Oh ja, in 2 jaar tijd alle 3 mannelijke kiwibessen kwijt.
Vorig jaar 2 geplant, een was er niet aangeslagen. Nieuwe neergezet en groeide best goed. Dit jaar is die nieuwe plotseling slap gaan hangen in de vochtige klei tijdens de warme dagen. Andere man was aangevallen door slakken, laatste keer dat ik keek was er nog geen herstel.
Vrouwelijke planten die door de slakken waren aangevallen (in de regenachtige periode voor de droge periode) hadden zich wel hersteld.
Maar 2 andere vrouwelijke planten die in de buurt van de mannelijke plant stonden gingen ook slap hangen en ook overleden.
Zal toch iets in de grond hebben gezeten..

Geplaatst:

Welke beesten zitten in mijn doperwten en kapucijners? Snijden muizen parallelle lijnen? 😬

20210621_180005.jpg

Geplaatst:

Nee, dat zullen vogels geweest zijn, bij mij hadden ze vandaag de jonge palmkool gestript.

Die stond wat verdekt opgesteld, maar vandaag bi bijna de hele dg motregen en niemand op de tuin hebben ze ze toch gevonden.

Bij jou zullen het wel kauwtjes of parkietenzijn geweest, bi mij vast de duiven.

Overigens komt hier iedere middag een troep mussen van et peulengroen snoepen.

Als een soort gezond toetje, schattig om te zien.

Geplaatst:

Ok vogels, ik vind het prima, zolang ze voor ons ook wat laten hangen. 

We hebben hier geen parkieten, ik verdenk de mussen en kauwen, die zitten hier veel. 

Geplaatst:

Zoneman uitgerekend vandaag ziek op zijn verjaardag, na kindergarten zijn gewenste chocoladetaart niet gegeten. Na zijn eerste cadeautje voelde hij zo heet aan, temperaturen tegen de 40 graden koorts aan. Gapen en futloos uitzien geen wonder, vroeg naar bedje en dan maar later vieren. Hopelijk gaat het hem snel beter, beterschap mijn jarige job.

Geplaatst:

@Arjajammer wel, weinig appels/peren/kersen/reine claude dit jaar en steeds meer plaagbeesten

kilo's slakken, veenmollen, inmiddels ook engerlingen en woelmuis

@Jane Doe ach, beterschap!

miniklaagje: kasdeur open laten staan, alle slakkenkorrels opgegeten door eksters, zag ik op mn wildcam

off topic: alles groeit als een dolle, top!

Geplaatst:

Vandaag nog meer opgegeten doperwten. Ik denk dat ik ze maar weer als peulen ga oogsten, misschien ben ik de vogels dan voor.

Geplaatst:

klein leed: was van de week weer eens bij een leuk restaurantje opgebouwd uit containers... at daar meestal de daghap voor 10 euro...

even niet opgelet met beetje haast en een gewone burger en een biertje 0% besteld

mocht ik euro 19,50 afrekenen...nieuwe eigenaar...

Geplaatst:

Tja, heel veel is duurder geworden in de corona tijd.. helaas..

En wij nog in gevecht met ziekenhuis rekening... Ziekenhuis verwijst naar verzekeraar, verzekeraar naar ziekenhuis... Verzekeraar geeft aan wat het ziekenhuis doet, niet volgens de regels gaat. Ziekenhuis heeft b.v. op het bandje van debiteuren adminsitratie staan, dat alle klachten over rekeningen bij de verzekeraar neer gelegd moeten worden. Verzekeraar geeft aan dat je voor klachten van rekeningen bij het ziekenhuis moet zijn, en dat dat bandje foutief is. Medewerker van debiteuren administratie ziekenhuis geeft aan, dat ze niet eens de factuur kan inzien... Volgens mij een spelletje dat mensen afhaken en toch maar betalen?

Nou... Iemand tips?

aangepast door rorror

Geplaatst:

Heb je rechtsbijstand?

Dat soort dingen zijn vaak heel snel opgelost met een standaard mailtje van de rechtsbijstand is mijn ervaring

Geplaatst:

en/of ombudsman?

Geplaatst:

Ik heb een merel vermoord :( 

voor het eerst in mijn carrière als tuinier is er een merel vast komen te zitten in het aardbeiennet. 
ik haalde het vandaag eraf, en deze gulzigaard had haar kopje toch door 1 vd gaatjes gewurmd. Het zijn van die blauwe netten, echt nog nooit problemen gehad. Net gelijk eraf gehaald, de rest is voor de overige vogels ter compensatie. *pruilt*

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.