Goldfish Geplaatst: 27 januari 2017 Auteur Geplaatst: 27 januari 2017 Ik zou je kansen spreiden. B.v. begin maart en begin april. De kas is een oplossing, maar het kan daar snel te heet worden.... en een beetje vorst is dodelijk voor de komkommerachtigen die ik ken. Moet zeggen dat ik in 2015 iets van 90% opkomst had, maar in 2016 gingen alle drie de muizenmeloenen verloren. Het zijn klimmers dus nemen al snel de nodige ruimte in de hoogte in. Quote
Wortel Geplaatst: 28 januari 2017 Geplaatst: 28 januari 2017 Spreiden, dat is inderdaad een goede tip. Ga ik doen. Als die van maart het doen, krijg je daar van en anders zaad om april te proberen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Vinvent, ik hoop dat de stek Issai wil lukken om mijn kiwibessen meer kans te geven op vruchten ( na 5 jaar 3 bloemen in totaal op mijn planten trouwens) anders hoop ik er een te kopen, of kan iemand er een voor me kopen voor de MTFD. Laat je nog weten welke clematissen je hebt?Ik zal je kruidenthee geven, wil je gewone morgenmix (Mix van een kruid of tien in wisselende samenstelling met o.a. munt, brandnetel, citroenverbena en citroenmelisse)? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 29 januari 2017 Auteur Geplaatst: 29 januari 2017 Ha Appelvrouw. Een Issai kopen (met voor geluk 3,99 eur) kan altijd. Die stekken...dat moet ik nog maar zien, het is al laat en ik kan nergens twee busjes stekpoeder vinden....... wordt vervolgd,Vincent Quote
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Super! Er geld aan uitgeven vind ik geen probleem, hier is er geen te koop. Ik vind het jammer weer een jaar te wachten. Laat nog even weten welke kruidenthee je wilt of een speciale samenstelling..zet dat dan even op mijn ruillijst ajb Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Super! Er geld aan uitgeven vind ik geen probleem, hier is er geen te koop. Ik vind het jammer weer een jaar te wachten. Laat nog even weten welke kruidenthee je wilt of een speciale samenstelling..zet dat dan even op mijn ruillijst ajb Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 30 januari 2017 Geplaatst: 30 januari 2017 Nu de buxusziekte mijn buxusrij gestaag aan het vernietigen is (vind ik niet erg) komt er daar op die strook mooi ruimte vrij voor een rij leuke bessen. Dus ik heb ook wel belangstelling voor Mirte en Vossenbes. Eventueel ook een paarse (aubergine) bloeiende clematis als je die er bij hebt zitten. Heb nog geen idee wat ik ter ruil heb, als ik pepers voor je moet zaaien heb je nog een week de tijd om dat door te geven, daarna ga ik zaaien. Quote
Goldfish Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Geplaatst: 1 februari 2017 Edit: rassen vermeld bij Clematis en Meidoorn, Gojibes er bijgezet. Erny, is de Clematis " Etoile de Violet" dan iets voor je ? Of de Jackmanii? Vossenbes... vooruit ze gaan hard.. en natuurlijk een OVB Mirte (denk dat van de 12 stekken er een paar het zouden kunnen gaan redden). De ruil komen wij wel uit. Ik heb eigenlijk nooit iets met hele hete pepers gehad, maar als je wat "instap" modellen over hebt voor b.v. op een zonnige vensterbank, dan zal ik ze vast vaker (medicinaal) toevoegen aan mijn dieet! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Vincent ga je toevallig weer naar Vreeken deze keer? Quote
weknow Geplaatst: 1 februari 2017 Geplaatst: 1 februari 2017 Weet jij nog wat we in het najaar hadden afgesproken, Goldfish? Toen was ik er helaas niet en heb je misschien nog iets tegoed van mij?? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Goldfish Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Geplaatst: 1 februari 2017 @ Angela. Als ik mij helder genoeg voel wel ja. Ik heb vorig jaar vooral van de order van KIbas een zooitje gemaakt... Heb je al een verlanglijstje Vreeken? Quote
Goldfish Geplaatst: 1 februari 2017 Auteur Geplaatst: 1 februari 2017 Weet jij nog wat we in het najaar hadden afgesproken, Goldfish? Toen was ik er helaas niet en heb je misschien nog iets tegoed van mij?? Hallo Weknow, we hadden nog niks definitiefs afgesproken volgens mij. Je gaf destijds aan dat je belangstelling had voor clematissen en vuurdoorns die eventueel na alle ruils over zouden blijven. Kan ik je blij maken met 3 rassen vuurdoorns in ruil voor iets? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 2 februari 2017 Geplaatst: 2 februari 2017 Er zijn wel een paar dingen die ik zou willen als je gaat.Maar laat tegen die tijd maar weten of je nog mocht gaan of niet. Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 februari 2017 Geplaatst: 2 februari 2017 Vincent ik keek even voor de clematissen. De Cardinaal rouge heb ik zelf. Ik zou wel twee violette soorten willen, beide graag níet dubbelbloemig en hoeft ook niet grootbloemig ( ik kan het niet zo goed zien op de foto`s welke niet zo groot is).. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 10 februari 2017 Auteur Geplaatst: 10 februari 2017 Een paar passiebloemen (passiflora) er op gegooid.. de rest van de administratie moet ik nog bijwerken. Verder vraagkant wat aangepast. Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 februari 2017 Geplaatst: 10 februari 2017 Vincent, je kunt de Chayote eraf halen als je hem nog niet gekocht hebt. Enne passiebloem, welke? Ik denk dat er ik wel een wil als het niet de witte is. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 10 februari 2017 Auteur Geplaatst: 10 februari 2017 Exit Chayote/Labusan , er op een blauwe passiflora (als ik mij niet vergis) Quote
appelvrouw Geplaatst: 10 februari 2017 Geplaatst: 10 februari 2017 Leuk dank je wel! De Chayote daar kwam een buurman mee aan van de week..twee stuks in Verdun gekocht.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Vincent, ik ga even afwachten of mijn komkommerkruid zich ook heeft uitgezaaid.. ( het zou een lage variant moeten zijn)Mocht dit het geval zijn, krijg je van mij wat zaailingen... Quote
Goldfish Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Geplaatst: 18 februari 2017 Mooi Ciska, kan ik iemand mee blij maken. Quote
appelvrouw Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 En mocht het niet lukken dan heb ik vast wel een zaailing of twee al boven de grond... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Goldfish Geplaatst: 20 februari 2017 Auteur Geplaatst: 20 februari 2017 Dank Appelvrouw. Edit aanbod: gedroogde bladeren van zwarte bes (augustus 2016) voor de theemakers onder ons. Quote
Erny Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Edit: rassen vermeld bij Clematis en Meidoorn, Gojibes er bijgezet. Erny, is de Clematis " Etoile de Violet" dan iets voor je ? Of de Jackmanii? Vossenbes... vooruit ze gaan hard.. en natuurlijk een OVB Mirte (denk dat van de 12 stekken er een paar het zouden kunnen gaan redden). De ruil komen wij wel uit. Ik heb eigenlijk nooit iets met hele hete pepers gehad, maar als je wat "instap" modellen over hebt voor b.v. op een zonnige vensterbank, dan zal ik ze vast vaker (medicinaal) toevoegen aan mijn dieet! Oeps... bericht over het hoofd gezien... Dus... 20 dagen later... Die Etoile én de Jackmanii allebei prachtig. En als die bessen lukken dan prima, zo niet dan wacht ik wel een jaartje. Ondertussen heb ik mn pepers gezaaid, van alle ook wat teveel. Mochten ze in grote getale opkomen heb ik wel een instapmodelletje voor je.(Alleen gaat het dit jaar niet zo snel met kiemen... als dat maar goed komt...) Quote
Goldfish Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Geplaatst: 28 februari 2017 @ Erny prima die pepers, mogen trouwens ook wat pittiger zijn zolang ik ze maar zonder handschoenen en beschermbril veilig kan verwerken. Wat de clematissen betreft, een echte aubergine kleur zit er dacht ik niet blij (Cardinal Rouge is te rood, de anderen te violet/paars). Zal de labels nog eens goed bekijken ook gezien de wensen van Appelvrouw. Kom hier nog op terug. @ Iedereen: aanbodkant uitgebreid met vaak wat oudere zaden (nog wel binnen de datum op de verpakking). Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 februari 2017 Geplaatst: 28 februari 2017 Ik heb denk ik nog wel een rode sierkwee voor je. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.