Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Varkensvlees-verkoop op de moestuinforumdag 8 april 2017

Featured Replies

Geplaatst:

Ook op deze MTFD hebben we weer wat varkensvlees om te verkopen.

We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc. We delen het varken dus netjes op, en verdelen het over de pakketten. 'Gekke' zaken als poten, rug/niervet en organen zitten er niet standaard bij, die zijn wel los te bestellen tegen 5 euro per kilo.

Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende lapjes/zakjes vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen.

Boven de 3 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik. Behalve de varkenshaas, daar is zo weinig van dat we die alleen in de zwaardere pakketten stoppen.

Het vlees is netjes vacuüm verpakt, en diepgevroren. Neem een koelboxje of gewoon een bak of doos mee met wat koelelementen en het blijft nog vele uren koud genoeg om niet te ontdooien.

De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat!

We hebben deze keer ook (warmgerookte, dus gare) rookworsten, ze wegen zo'n 280 gram per stuk, zijn door ons zelf gerookt, en kosten 3,50 per stuk. Ook netjes vacuüm verpakt en ingevroren

En er zijn ook weer verschillende worsten, zoals grillworst en braadworst en Gelderse schijven en droge worst en en en. Ook daar maak ik een lekker mixpakket van

IMG733751341484306266.JPG

speklappen-vlees25671406099365.JPG

worst-vlees75711423587865.JPG

IMG777819021484306306.JPG

grillworsten-194971484306412.JPG

Geplaatst:

Ja ik wil moet alleen nog even kijken wat precies.

Dit is vast een voorlopig lijstje

Graag een of twee stukken vlees om casselerrib mee te maken, stukken van 1 kilo of wat meer

schouderkarbonade zoveel als kan? X

3x dikke ribben

2.5 kilo gehakt

1x grilworst

2x rookworst

1x2 Gelderse schijven

2x lever ongeveer 300 gram ieder X

6x 2 vinken (Dus per 2 verpakt als het kan) X

10 x 2 worstjes

1x 2 bbq worst

Kop (2 halve) met kinnebak X

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik stuur je ff een lijstje

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Heb je nog wat reuzel over die ik dan ook kan mee kan bestellen?

Geplaatst:

Top! Ik stuur je ff een PB tje

Geplaatst:
  • Auteur

We halen voor de MTFD nog een gedroogde ham naar beneden (uit de nok van de badkamer ) dus we hebben dan ook wat stukken ham te koop.

Verder raken de 'normale' gemengde pakketten op, qua reserveren, want we hebben wat minder varkens lopen dit jaar. Dus ook minder vlees te verdelen.

Wel hebben we nog meer dan genoeg worstpakketten. Met daar in: grillworst, Gelderse schijven, rookworst, droge metworst, braadworst, BBQ-worstjes en leverworst (die zitten, door hun gewicht, alleen in de pakketten van 3 kilo en zwaarder).

Geplaatst:

Ik zou wel een pakket van 1 kilo willen, met sowieso grillworst en speklappen. Weet niet hoeveel er mogelijk is met voorkeursvleesjes, maar ik word ook blij van braadworst en droge worst.

EDIT: Ik zie net jouw laatste bericht, als je geen speklappen erin kunt doen vind ik dat niet erg. Een gemengd worstpakket komt ook wel op! Hou niet zo van rookworst dus die mag je er wel uitlaten voor mij

In Engeland ben ik trouwens helemaal verliefd geworden op de pork & apple sausages. Misschien leuk om een keer uit te proberen als je weer een nieuwe lading worsten maakt

(Daar gaat mijn voornemen om minder vlees te eten...)

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Ik heb mijn lijstje aangepast kan dat nog?

Ik heb trouwens om vinken gevraagd omdat je die vorige keer ook had en die erg goed bevallen zijn maar ik zie ze niet in het topic staan heb je ze wel?

• 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

--Edit--: De normale gemengde pakketten zijn nu op. We hebben nog wat vacuumzakjes stoofvlees (500 gram per zakje), een ribstuk van 2,5 kilo, wat hamschijven/bottenmetvlees voor de soep. En veel van deze worsten:

Worstpakket van 20 euro:

IMG873734481490776788.JPG

En voor 10 euro extra zitten er nog een leverworst (fijngemalen, en hij weegt 300 gram), een extra rookworst, en een extra (wat grotere) grillworst in.

IMG873928311490776834.JPG

Alle worsten zijn gemaakt door onze slager, dus het zijn geen eigen projectjes Er is 1 heel Veldvarken verwerkt tot deze verschillende worsten, dus het zijn bijvoorbeeld geen restjes van een heleboel varkens.

De leverworst, grillworst, rookworst en droge metworst zijn na het ontdooien zo te eten. Of je kunt de grillworst en rookworst even opwarmen, ook erg lekker

De braadworsten kan je gewoon bakken, de Gelderse schijven ook. En de BBQ-worstjes (dat pak met 4 stuks, je kunt ook kiezen voor 2x 2 worstjes) zijn al gegaard en hoeven alleen nog even warm en bruin gebakken te worden.

Op de MTFD heb ik een bord op de tafel staan met grillworst, rookworst, en metworst. Dus als je eerst wilt proeven dan kan dat. Ik leg wat van deze pakketten klaar die ik dan zo uit de vriezer kan pakken voor je

(maar even reserveren van te voren is natuurlijk altijd beter )

Geplaatst:

Ik stuur je een PB!

Geplaatst:
  • Auteur

Het ribstuk is ondertussen ook weg.

Estemy: de normale gemengde pakketten zijn op. We hebben alleen nog worsten (meerdere soorten). Ja, en ook wat zakjes stoofvlees nog. 500 gram per zakje.

Geplaatst:
--Edit--: wat hamschijven/bottenmetvlees voor de soep.

Dat heb ik gemist. Heb je nog 2 of 3 (kleinere) porties voor mij?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik zat al bij Arnhem toen ik dacht : ohhh jeee. hebben ze een leverworst uit de vriezer gehaald, ben je m vergeten !!

Maar goed dat jullie het ook vergaten dan.

komt goed !

en thnx nog voor de dag !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.