Geplaatst: 13 januari 20178 j Ook op deze MTFD hebben we weer wat varkensvlees om te verkopen. We maken er standaard pakketten van, met wat speklappen, karbonades, hamlappen, gehakt, poulet, schnitzels, braadworst, etc. We delen het varken dus netjes op, en verdelen het over de pakketten. 'Gekke' zaken als poten, rug/niervet en organen zitten er niet standaard bij, die zijn wel los te bestellen tegen 5 euro per kilo. Wil je 1 of 2 kilo, dan kan je doorgeven welk stukje vlees je in ieder geval in het pakket wilt hebben. Dan valt er een ander stukje af. Dit omdat er nou eenmaal veel verschillende lapjes/zakjes vlees zijn. En je niet alles in 1 of 2 kilo kunt proppen. Boven de 3 kilo komen alle stukken wel zo ongeveer aan bod denk ik. Behalve de varkenshaas, daar is zo weinig van dat we die alleen in de zwaardere pakketten stoppen. Het vlees is netjes vacuüm verpakt, en diepgevroren. Neem een koelboxje of gewoon een bak of doos mee met wat koelelementen en het blijft nog vele uren koud genoeg om niet te ontdooien. De prijs is 10 euro per kilo voor actieve Moestuinforum-leden. Dan hebben we het helemaal mooi voor je gesneden, en verpakt in vacuüm-seal-plastic. Blijft het lekker lang goed in je vriezer Het is een hele klus, maar dan heb je ook wat! We hebben deze keer ook (warmgerookte, dus gare) rookworsten, ze wegen zo'n 280 gram per stuk, zijn door ons zelf gerookt, en kosten 3,50 per stuk. Ook netjes vacuüm verpakt en ingevroren En er zijn ook weer verschillende worsten, zoals grillworst en braadworst en Gelderse schijven en droge worst en en en. Ook daar maak ik een lekker mixpakket van Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 13 januari 20178 j Ja ik wil moet alleen nog even kijken wat precies.Dit is vast een voorlopig lijstje Graag een of twee stukken vlees om casselerrib mee te maken, stukken van 1 kilo of wat meerschouderkarbonade zoveel als kan? X3x dikke ribben2.5 kilo gehakt1x grilworst2x rookworst1x2 Gelderse schijven2x lever ongeveer 300 gram ieder X6x 2 vinken (Dus per 2 verpakt als het kan) X10 x 2 worstjes 1x 2 bbq worst Kop (2 halve) met kinnebak X 8 maart 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 28 februari 20178 j Auteur We halen voor de MTFD nog een gedroogde ham naar beneden (uit de nok van de badkamer ) dus we hebben dan ook wat stukken ham te koop. Verder raken de 'normale' gemengde pakketten op, qua reserveren, want we hebben wat minder varkens lopen dit jaar. Dus ook minder vlees te verdelen.Wel hebben we nog meer dan genoeg worstpakketten. Met daar in: grillworst, Gelderse schijven, rookworst, droge metworst, braadworst, BBQ-worstjes en leverworst (die zitten, door hun gewicht, alleen in de pakketten van 3 kilo en zwaarder). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 maart 20178 j Ik zou wel een pakket van 1 kilo willen, met sowieso grillworst en speklappen. Weet niet hoeveel er mogelijk is met voorkeursvleesjes, maar ik word ook blij van braadworst en droge worst. EDIT: Ik zie net jouw laatste bericht, als je geen speklappen erin kunt doen vind ik dat niet erg. Een gemengd worstpakket komt ook wel op! Hou niet zo van rookworst dus die mag je er wel uitlaten voor mij In Engeland ben ik trouwens helemaal verliefd geworden op de pork & apple sausages. Misschien leuk om een keer uit te proberen als je weer een nieuwe lading worsten maakt (Daar gaat mijn voornemen om minder vlees te eten...) Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 6 maart 20178 j Ik heb mijn lijstje aangepast kan dat nog? Ik heb trouwens om vinken gevraagd omdat je die vorige keer ook had en die erg goed bevallen zijn maar ik zie ze niet in het topic staan heb je ze wel?
Geplaatst: 6 maart 20178 j Komt goed! Yaay dankjewel Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 8 maart 20178 j Auteur Sorry Angela; ik had je bericht helemaal over het hoofd gezien. Ik heb je een PB gestuurd! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 maart 20178 j Auteur Ik heb nog een mooi ribstuk liggen, netjes vacuüm verpakt en ingevroren. Hij komt van richting de nek, dus lekker gemarmerd vlees. 2,5 kilo, en de prijs is 8 euro per kilo. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 maart 20178 j Auteur --Edit--: De normale gemengde pakketten zijn nu op. We hebben nog wat vacuumzakjes stoofvlees (500 gram per zakje), een ribstuk van 2,5 kilo, wat hamschijven/bottenmetvlees voor de soep. En veel van deze worsten: Worstpakket van 20 euro: En voor 10 euro extra zitten er nog een leverworst (fijngemalen, en hij weegt 300 gram), een extra rookworst, en een extra (wat grotere) grillworst in. Alle worsten zijn gemaakt door onze slager, dus het zijn geen eigen projectjes Er is 1 heel Veldvarken verwerkt tot deze verschillende worsten, dus het zijn bijvoorbeeld geen restjes van een heleboel varkens. De leverworst, grillworst, rookworst en droge metworst zijn na het ontdooien zo te eten. Of je kunt de grillworst en rookworst even opwarmen, ook erg lekker De braadworsten kan je gewoon bakken, de Gelderse schijven ook. En de BBQ-worstjes (dat pak met 4 stuks, je kunt ook kiezen voor 2x 2 worstjes) zijn al gegaard en hoeven alleen nog even warm en bruin gebakken te worden. Op de MTFD heb ik een bord op de tafel staan met grillworst, rookworst, en metworst. Dus als je eerst wilt proeven dan kan dat. Ik leg wat van deze pakketten klaar die ik dan zo uit de vriezer kan pakken voor je (maar even reserveren van te voren is natuurlijk altijd beter ) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 april 20178 j Ik wil ook graag 3kilo kopen als het nog kan. Ik wil geen worst, maar wel speklappen. Kleine stuk lever kan ook (eet mijn vriend niet maar ik vind het wel lekker). Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 3 april 20178 j Auteur Het ribstuk is ondertussen ook weg. Estemy: de normale gemengde pakketten zijn op. We hebben alleen nog worsten (meerdere soorten). Ja, en ook wat zakjes stoofvlees nog. 500 gram per zakje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 3 april 20178 j --Edit--: wat hamschijven/bottenmetvlees voor de soep. Dat heb ik gemist. Heb je nog 2 of 3 (kleinere) porties voor mij? "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 3 april 20178 j Auteur Jazeker, dan zijn ze daarna op Er zijn nog wel heel veel worsten, zie mijn post met foto's van een paar dagen terug. En zakjes stoofvlees. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 april 20178 j Auteur Er zijn nog 2 potten reuzel, en meerdere van die worstpakketten. Zowel van 20. als van 30 euro Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 april 20178 j Auteur @Bit; we zijn vergeten die leverworst voor je uit de vriezer te halen. Volgende keer beter. Je hebt in ieder geval een boel eieren, dus zult niet omkomen van de honger Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 april 20178 j Ik zat al bij Arnhem toen ik dacht : ohhh jeee. hebben ze een leverworst uit de vriezer gehaald, ben je m vergeten !!Maar goed dat jullie het ook vergaten dan.komt goed ! en thnx nog voor de dag !
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.