Jeanne heijmans Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Boerenkool plantjes in de moestuin gepland.
oscardevos Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Aardbeitjes geplukt, wat zijn ze mooi dit jaar. Ondanks de bevroren bloemetjes na de vorstperiode hangen er veel mooie en zoete aardbeien aan de Polka en Korona. De Florence is iets later, krijgt net wat minder zon uren.
Mellie Geplaatst: 9 juni 2017 Geplaatst: 9 juni 2017 Haha leuk detail Oscar die kroontjes van de opgegeten aardbeien! Goede hulp zie ik ook. Lekker dagje zo
Luig81 Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Even wat preitjes uitplant En mijn nieuwe vlierbessenstruikje een plekje gegeven
Carina1966 Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Ik heb wat onkruid gewied, en wat water gegeven aan de plantjes die ik net gezet heb. Ik heb roze snijbiet geplant, eindelijk. Verder heb ik het net rond de stokbonen weggehaald. Morgen kijken hoe het is gegaan. En ik heb aan een nieuw no dig bed gewerkt. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Frans D Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Ik kon het niet laten en heb 20 verschillende soorten aardbeien besteld bij het adres genoemd door weknow in deze topic.een-lijstje-van-aanbieders-van-aardbeiplanten-t22150.html NIEUW 2017 - Aardbei DaphneNIEUW 2017 - Aardbei AmphitriteAardbei Niceros uit 2014Aardbei Cambridge Favourite uit 1947Aardbei Deutsche GewurzerdbeereAardbei Ellena uit 2014Aardbei Eos uit 2015Aardbei Guirlain uit 2014Aardbei Helios uit 2015Aardbei Latona uit 2015Aardbei Lucida Perfecta uit 1756Aardbei Redgauntlet uit 1946Aardbei Themis uit 2015Aardbei Thethys uit 2015Aardbei Vicomtesse Héricart de Thury uit 1849Aardbei Annelie uit 1977Aardbei Florika uit 1983Aardbei Raynaud de Seignbous uit 1955Aardbei Tenira uit 1974Aardbei Wadenswil 6 uit 1954 Vanmiddag binnen gekregen en gelijk opgepot. -
RobO Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 wow! hier ff 8 uur gemaakt waarvan 2 uur bamboe verwijderen en 1 uur haagwinde zaailingen uitgeplant, salie, dumpling, slarekstokjes voor de komkommers gemaaktbungalowtent voor de blauwschokkers en de tuinbonenkolenbed gewiedstekdahlia's uitgeplanthuisje opgeruimd
mkleinman Geplaatst: 10 juni 2017 Geplaatst: 10 juni 2017 Hier 1 kilo aardbeien geoogst en 600 gram sugarsnaps. De tuin weer onkruidvrij proberen te maken. Morgen deel 2. Verder een tuin van iemand anders schoongemaakt omdat hij ivm een ongeluk dat zelf niet kan. En nog een deeltje van de geadopteerde 6 meter grens schoon gemaakt en ingezaaid met een bloemenmengsel. Morgen weer verder Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Kibas Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Net als anderen wat aardbeitjes geoogst en de eerste rode bessen. Verder komkommers uit de pas zelfgebouwde tunnelkas (zie mijn moestuinseizoen) en sla. Verder koolsoorten die ik voorgezaaid had uitgeplant, de kas water gegeven en onkruid gewied in de kolentunnel. Alle kolen groeien als kool.
Mellie Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Vandaag een stuk gazon opgeofferd! Jawel, ik had manlief zo ver. Dat stukje zit toch onder het mos, dus het was bijna een win-win situatie. Je ziet hier in de rechterhoek ook al kale plekken, dus de schop erin. manlief ging uiteindelijk zelfs meehelpen! Met oude tegels heb ik een borderrand gemaakt. Het houdt geen dreumesen uit de moestuin, maar wel de aarde binnen de perken Er staan al wat bramen in en 3 gele frambozen in de nieuwe border. Ik heb 4 clematissen in de grond gezet en de rest volgt morgen of overmorgen. Ligt geheel aan mijn kroost wanneer de kinderen me de kans geven iets te doen. Was een vermoeiend dagje, maar erg leuk gehad en met de nodige baby voederpauzes ook nog eens semi rustig te noemen!
Spitskool Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Vandaag een stuk gazon opgeofferd! Jawel, ik had manlief zo ver. Dat stukje zit toch onder het mos, dus het was bijna een win-win situatie. Wat een lieve held is die man van jou toch! Als je elk jaar een stukje erbij krijgt, dan komt het helemaal goed met de groentoevoer op tafel. (Heb je nog wel een plekje voor de vijg-to-be?) Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 11 juni 2017 Geplaatst: 11 juni 2017 Wat een lieve held is die man van jou toch! Als je elk jaar een stukje erbij krijgt, dan komt het helemaal goed met de groentoevoer op tafel. (Heb je nog wel een plekje voor de vijg-to-be?) Ja, heb nog wel plek! En anders spit ik gewoon nog een stukje gras om. Pomtidom
DannyL Geplaatst: 12 juni 2017 Geplaatst: 12 juni 2017 Haha geweldig! En zo breid je elk jaar uit (ik spreek uit ervaring ) Wel erg leuk om te doen hoor! Zelf geniet ik er ook iedere dag van Niet vandaag maar gister;Aardbeien geplukt (iedere dag nu)Sla en peulen geoogst, en doorgeschoten rucola aan de kippen gegeven.Alles weer gesproeid
RobO Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 partytent over de zwarte en blauwe en kruisbessen gezet, met netklein tentje over een losse rode bes en de roze bessen van Weknow gezet...iets te laat....stekken genomen en uitgeplant 4 kg aardbeien geplukt, de 2e jaars Eliannies waren top, 3e jaars ook primalambada's in de koude bak (experimentje) hebben weinig vruchten dit jaar, ga ze toch maar weer op de tuin plantende 3e jaars korona's heel matig, veel kleine aardbeien, roodbruin ipv mooi rood, zullen wel ziek zijn zwarte bessen geschoond voor de jam, van 2016 dan hè, en weer 12 potten gevuld door echtgenote 2e ronde bonen Argus gelegd2e ronde zuurkoolkool filderkraut uitgeplant wegens grote honger van onze veenmollen (stand veenmol-RobO is 12-54 )citroenkomkommers uitgeplant (uit zaden van 2015, gewoon de heel rijpe vrucht laten liggen en verdrogen, zaden eruit halen en weer in een potje potgrond, appeltje-eitje )
Mellie Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 partytent over de zwarte en blauwe en kruisbessen gezet, met netklein tentje over een losse rode bes en de roze bessen van Weknow gezet...iets te laat....stekken genomen en uitgeplant 4 kg aardbeien geplukt, de 2e jaars Eliannies waren top, 3e jaars ook primalambada's in de koude bak (experimentje) hebben weinig vruchten dit jaar, ga ze toch maar weer op de tuin plantende 3e jaars korona's heel matig, veel kleine aardbeien, roodbruin ipv mooi rood, zullen wel ziek zijn zwarte bessen geschoond voor de jam, van 2016 dan hè, en weer 12 potten gevuld door echtgenote 2e ronde bonen Argus gelegd2e ronde zuurkoolkool filderkraut uitgeplant wegens grote honger van onze veenmollen (stand veenmol-RobO is 12-54 )citroenkomkommers uitgeplant (uit zaden van 2015, gewoon de heel rijpe vrucht laten liggen en verdrogen, zaden eruit halen en weer in een potje potgrond, appeltje-eitje ) Hoe neem je een stek RobO? Gewoon stukje afknippen en in de grond zetten of...? En hoe smaakt een citroenkomkommer? Echt citroenerig of...?
Kibas Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 Een citroenkomkommer smaakt naar een gewone komkommer. De vruchten zien er alleen geel uit en zijn qua grootte vergelijkbaar met een citroen.
Kibas Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 graag gedaan. Ik heb op dit moment nog niets gedaan in de tuin, maar ga er dadelijk naar toe. Ik heb het plan snijsla, snijlof en gewone sla en andijvie te zaaien.
Luig81 Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 De hedera van de buren, die op/over/onder en door de schutting groeit maar even drastisch gesnoeid, onze kant danVerder wat onkruid gewied
Mellie Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Hier ook de hedera van de buren eruit getrokken. Kwam er aan alle kanten uit/over/doorheen. En ehm... een ietsie pietsie gras nog opgeofferd. Paar stenen lang. Niet zo veel. Het valt echt, heus waar helemaal niet op hoor!En we hebben veel aardbeien gegeten en een handje frambozen. 2 roze en de rest gele.
RobO Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 stekken in de winter is makkelijker dan in de zomer maar ik had veel zomersnoeihoutverhoute 1,5 jarige tak in stukjes knippen van 30 cm, blad onderste 15 cm eraf, blad bovenste 15 cm halveren als er al blad aan zitbeetje stekpoeder onderop, in volle grond gat prikken en voorzichtig 15 cm laten zakken op een schaduwrijk plekjeaanduwen en een zwembadje maken van grond en water geven, een week of wat in de gaten houden voor vochtkik
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Waren dat bessen Rob?De eerste aardbeien geplukt en vooral veel water gegeven. Gras gemaaid. Molshopen opscheppen om de aarde op de nieuwe lasagna te gooien. Gras en kruiden knippen voor de kippen. Iedere dag even kijken naar de 17 eitjes als de eend zich even aan t wassen is in de beek. Paden proberen schoon te houden.Peultjes oogsten.Wieden. Tomaten tikken in de kas & opbinden. Lekker nat cocopeat bij/op/langs de zoete aardappels gelegd. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Cupcakeje Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Onkruid gewied. Tomaten gechecked op dieven. Heerlijk genoten van alle groeiende planten. En dat op arme zandgrond, waar wij nog hard bezig zijn om de grond te verbeteren.
Gwen Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Hi, Water geven, reanimeren, oogsten en vooral klussen. Het nachtverblijf van de eenden heeft nu volieregaas. Nu nog planken op maat zagen en beitsen op de plekken waar de ene laag gaas boven de ander komt. Verder planken voor de aardbeistellages gebeitst en deels al aangebracht op de stellages. Het wordt gaaaaf . Gwen
Aanbevolen berichten