Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Snijbiet hartige taart

Annette

Recommended Posts

Voor het deeg : 250 gr meel, 125 gr margarine (hard ) . Verkruimel de margarine door het meel met je handen, net zo lang met je handen door het deeg gaan en een beetje kneden tot het kruimels zijn. dan een half kopje koud water erdoor en een bal van het deeg kneden. Even in de koelkast.

Dan ongeveer 6 eieren kloppen( mag ook meer) met zout, melk, creme fraiche.

Deeg uitrollen en in het bakblik / kom (rol groter uit zodat het deeg later nog eroverheen kan, leg kleine partjes camenbert op het deeg , de snijbiet en dan het eiermengsel erover. Klap het deeg erover en in de oven.

200 a 250 graden een half uur.

Je kunt natuurlijk varieren met de groeten en ook de kaas en de creme fraiche kan weggelaten. net wat je smaak is.

Ik maak deze zelfde ook wel met broccoli, camembert en cashew noten ook erg lekker . voor degene die brocoli in de tuin hebben.

groetjes

• 2 weeks later...

dankje, ik ga een fariant maken op jou recept, ik heb vrijdag een jarige en wil apparte taartjes maken voor de visite.

heb hartigetaart bladerdeeg gekocht, lekker snel klaar ! ga ik weer een andere keer ( als ik meer tijd heb ) alles zelf maken met jou recept

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

dat ziet er heel lekker uit, zo'n recept en je foto laat je het water al in de mond lopen.

mijn snijbiet is nog niet helemaal zover, laat gezaaid, maar ik ga je recept zeker maken als het zover is.

Ik heb overigens nog helemaal nooit snijbiet gegeten.

Ik wist tot voor kort niet eens van het hoe en wat van dit gewas. Nu eigenlijk nog maar weinig, maar met zo'n recept het ik er nu al zin in

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

Even vertellen dat ik vandaag de taart met snijbiet heb gemaakt, en dat ik een heel happy gezin aan tafel had zitten. iedereen, en ikzelf dus vond het erg lekker. Die gaat dus vaker op het menu komen. Had het wel met bladerdeeg gedaan, maar de volgende keer probeer ik het met deeg te maken. Grappig is dat ook wij nooit snijbiet aten, ja vroeger thuis, dan verkocht mijn moeder het ons als zijnde spinazie en was ik er niet zo weg van. Nu vind ik het echt lekker, en erg leuk in de tuin. Ik heb snijbiet gemengd, dus rode en groene stelen. Bedankt voor dit recept!

• 1 year later...