Geplaatst: 29 januari 20179 j hoi allemaal,zoals ik al eens vertelde, ga ik emigreren naar Hongarije. daar bij mijn ouder op onze camping krijg ik 500m2 moestuin als zijnde dagbesteding. helaas zal deze niet gemakkelijk te realiseren zijn door de kosten. hiervoor heb ik een doneeractie aangemaakt. puur in de hoop zo mijn tuin toch te kunnen realiseren.dus ik dacht, ik deel ook hier mijn link even, kijk maar of er iemand iets mee kan https://www.doneeractie.nl/dagbestedings-moestuin-in-hongarije/-759groetjes tim
Geplaatst: 29 januari 20179 j Dag Tim, Bij vraag en aanbod biedt iemand zaden aan tegen verzendkosten. Er zitten heel wat zaken bij die geschikt zijn voor een warmer klimaat (komkommer, meloen). Misschien is dat een idee?
Geplaatst: 29 januari 20179 j Auteur hoi ann123bedankt voor je reactie! t gaat op dit moment helaas vooral om materialen en het omzetten van ongeveer 1/3 van de grond die bijna moeras is . hierbij moet ook nog flink wat grond gemengd worden. dit zijn hoge kosten. vandaar deze actie.maar toch erg bedankt voor je reactie
Geplaatst: 29 januari 20179 j Hey Tim,Ik heb het bericht gedeeld op de Facebookpagina van mijn blog! Ik hoop dat ik een stel volgers met een warm hart heb die jou ook een stukje op weg helpen naar jouw droom Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Geplaatst: 29 januari 20179 j Tim, zakjes met zaden zijn in Hongarije echt enorm goedkoop dus dat is dan weer goed nieuws. De knoflook is trouwens ook heel goedkoop en het Hongaarse woord voor knoflook is: Fokhagyma.
Geplaatst: 29 januari 20179 j Ik zou hier vandaan de het velt boek eologiesch tuinieren mee nemen. Dan heb je een na slag werk. In het Nederlands En de groente namen staan daar ook in een ander taal in. Maar niet in het Hongaars.
Geplaatst: 30 januari 20179 j Gewoon alles stukje bij beetje aanpakken en niet alles in 1x willen omzetten.Vorige keer vroeg je gratis zaden voor een velt-moestuinproject en nu voor een emigratie. Je zou ook kunnen ruilen, al zul je dan misschien niet meteen voor 500m2 moestuin zaden hebben. Zaden in Hongarije zijn inderdaad spotgoedkoop én voor het klimaat daar prima geschikt. Kortom, ik zou de zaden daar kopen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.