Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Peper & Paprika Topic 2017


Nedlets

Aanbevolen berichten

Wow wat zijn deze planten al ver! Ik heb de mijne afgelopen vrijdag gezaaid. Zowel in zaaigrond als DENO methode. Zaaigrond zie ik nog niks, bij de DENO methode zie ik sinds vandaag bij enkele zaadjes een klein kiemetje van pas slechts een paar mm.

 

De potjes met zaaigrond hebben maandag even droog gestaan, uitgedroogd door de warmtemat en verlichting. Ik hoop dat dit geen schade heeft aangericht (waren na drie dagen waarschijnlijk nog niet gekiemd dus dat zal wel meevallen). Maar ik ben nu toch wel dagelijks 1 a 2x water aan het geven, van onder en met een petfles met 1 naalden-gaatje in de dop van bovenaf.

 

Maar op dit moment bevalt die DENO toch wel goed, geen twijfels over of je wel goed gezaaid hebt, te diep, te ondiep etc.

 

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij begint het ook te kribbelen. Ik ging normaal op 1 feb beginnen, maar ik moet nog op Vreeken wachten

 

Ik ga dit jaar de rootrainers eens testen van 20 cm diep. Eens zien wat het effect op de planten gaat zijn.

 

Proficiat aan de vroege vogels! Het zijn mooie en gezonde planten. Ik ben alvast jaloers

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

afgelopen zondag bij fruitlent de zoete peper Sladki Ferdi besteld. Dinsdag waren ze al binnen.

vandaag 15 zaaitjes gezaaid in 3 tomatenbakjes met kapje, zijn ideale plantenbakjes die het vocht goed vast houden en met de gaatjes in de deksel toch ventileren.

heb de bakjes op de vloerverwarmingverdeler gezet. Dat is het warmste plekje in huis.

 

Wanneer zou ik plantjes kunnen verwachten?

 

Hierbij een voorbeeld van het gebruikte bakje:

Https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ques%20...%20b57f0.ashx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de paprika's 'gezaaid' met DENO. Een ruime week later dan vorig jaar, en dat was moeilijk

O.a Red Fakir en minibell orange. Hoop dat ze net zo mooi groeien als de exemplaren die hier op de foto's voorbij komen. Knappe resultaten hebben jullie al hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21 januari heb ik via de DENO-methode gezaaid:

- peperoncini italie (voor Appelvrouw)

- aji angelo

- hungarian wax yellow

- kapiya uv

- oda

- sweet banana

 

Ik merk dat het kiemen dit jaar best lang duurt. Van de Kapiya UV zijn drie zaden opgekomen, van de Oda nog maar een. De Peperoncini begint eindelijk te ontkiemen, die is wel het langzaamst van allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me in zitten lezen in de turfpotjes en die blijken gewoon enorm snel te schimmelen. Jammer, het leek me zo ideaal: kiemen in het turfpotje en daarna met potje en al de grond in. Ik denk dat ik de zaden die nog niet gekiemd zijn ga proberen eruit te vissen en dan gewoon grond in de bak strooi en daar mijn zaadjes los terug in stop. Dat wordt alleen misschien wat gedoe met overpotten, maar dat zien we dan wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het dit jaar op gewone paprika en calimero pepertjes.

 

Vorig jaar had ik een zadenmengeling van Vreeken en heb ik een overvloed aan allerhande pepertjes gehad. De paprika's waren toen mislukt. Dit keer gewoon twee soorten, nogmaals de paprika's en leuke snackpepertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 28 januari, gele en rode paprika's gezaaid, in een verwarmd zaaibakje, ik heb perspotjes gemaakt met potgrond, 6 per zaaibakje.

Sinds een week zijn vooral de gele paprika's zijn goed ontkiemd.

Ze hebben nu dus 2 kiemblaadjes en sinds gebeurt er helemaal niks meer, ze zijn nu wel 02680921486919750.jpg

 

Wat gaat er fout? Hebben ze misschien meer licht nodig? Plantenlamp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normale reactie. Pepers en paprika's gaan echt traag. Ze gaan sneller groeien als ze meer bladeren hebben. Meer bladeren = meer fotosynthese. Pepers en paprika's hebben vergeleken met tomaten meer warmte nodig ( tomaten meer licht). Maar jouw grondtemperatuur is zeker goed! Ik vrees dat je gewoon geduld moeten hebben.

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat betreft de temperatuur. De paprika staat nu voor het raam op mijn kantoor op zolder in een kweekbak met deksel. De temperatuur in mijn kantoor schommelt tussen de 15 's nachts en 20 overdag.

 

Ik zie hier temperaturen van dik 20+ voorbij komen. Moet ik ook hoger gaan stoken of is 20 overdag inclusief deksel voldoende om het lekker warm te maken voor de paprika?

 

Dat ik een week langer moet wachten voor ontkiemen vind ik niet zo erg maar als de temperatuur niet hoog genoeg is om uberhaupt te ontkiemen.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...