Geplaatst: 14 november 202514 Nov Appeltaart met appels van Pieter Pot.De taart is bedoeld voor de vriend die zo dadelijk onze kleindochter komt brengen..in filetijd vanuit de randstad heen en weer en moet daarvoor ook zijn eigen kinderen ergens stallen. Zo lief! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 november 202520 Nov Naar balsamicoazijn en knoflook van de traybake. Dubbele portie dressing gemaakt, want mijn groente paste niet naast elkaar op de plaat.
Geplaatst: 2 december 20252 Dec Hier ook naar van alles en nog wat voor de visite morgen. Tortilla en pompoentaart.
Geplaatst: 12 december 202512 Dec Naar gebakken uitjes en knoflook, maar dat heb ik bijna elke avond. Zonder ui en knoflook komt bij mij zelden voor.
Geplaatst: 5 februari5 Feb Auteur Citroengras! Ik heb wat van de zelf gedestilleerde etherische olie in de wasmachine gedaan en nu hangt het wasgoed fris te geuren. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 februari5 Feb Naar kwark havermunten. Wat is dat nu weer? Een leuk Duits recept, die ik weer een beetje heb aangepast. Ik zal het bij gebak, taart en cake zetten. Nu eerst een brood bakken.
Geplaatst: 5 februari5 Feb 19 minuten geleden, Jorieke123 zei:zelf gedestilleerde etherische olieDoe je de druppels dan ook in het wasmiddel eigenlijk? Of direct op de was..ik heb het geloof ik al eens eerder gevraagd ben het vergeten. Ikzelf drop wat op een waspapier of op het middel idd. Enne hoeveel druppels gebruik je dan? Een? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 februari5 Feb Auteur Ik druppel het bij een scheut geurloze wasverzachter in dat betreffende vakje van de machine. Nee, niet maar 1 druppel, zeker wel een stuk of 10. Ik verstuif het ook wel eens over het wasgoed na het wassen, al gebruik ik dan vaak het hydrolaat. Maar nu droogt alles al zo slecht, dus dan wil ik het niet nog natter maken. Meestal gebruik ik lavendelolie, dat is hier ondertussen minder schaars. Van het citroengras heb ik maar weinig, maar het leek me voor op de theedoeken enz. wel heerlijk fris. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 februari5 Feb Naar brood dat 3 uur in de oven moet staan op 175 graden en daarna 12 uur in de oven laten afkoelen. Heel typisch. Het moet wel heel erg lekker zijn, want goedkoop is het niet.
Geplaatst: 5 februari5 Feb Benieuwd naar dat brood dan joh. Nog nooit gehoord, zo lang in de oven en dan nog zo lang nagaren. Interessant!Hier ruikt het huis naar natte hond en hondenscheetjes (hij heeft weer es wat staan vreten, de pummel). Ik had toch liever het brood, de kwarkpunten of de lemon grass olie hoor. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 11 februari11 Feb Naar een bananen dadel amandel en chocolade kruidkoek😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 februari14 Feb Gestoomde bramen uit de sappan. De diepvries heeft nog wel wat teveel qua fruit. Wij zijn geen jam-eters, dus dan maar wat liters vruchtenwijn. Er gaan straks ook nog vlierbessen en frambozen in de mix. 14 februari14 Feb aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.