Nasuada Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Count me in, voor zowel binnen als buiten Quote https://www.deblijehoeve.nl/
aalterse-willy Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Alhoewel ik veel last heb van phytophthora denk ik ook maar mee te doen, tomaten heeft de Bazin graag.Binnen en buiten, we zien wel wat het word en van twee euro word ik niet armer, zal een pintje minder drinken. (misschien) Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Flup Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 @Flup, in het topic stond ook al om welke tomaat het ging. Een echte moestuinier laat zich niet uit het veld slaan door een misoogst. Ga er dit jaar weer voor en wie weet lukt het ditmaal wel heel goed. Ah, ja dat is een lekkere soort inderdaad. Had ik vorig jaar ook geprobeerd.Heb voor dit jaar eigenlijk al wat robuustere soorten gepland voor in de tuin / kas, maar het kriebelt toch wel. Teeltwedstrijden zijn altijd leuk.Ok, ik doe mee. Quote
RobO Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 ik doe mee, had twee jaar terug een tomaat van 800 g dus "maak je borst maar nat " () Quote
weknow Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 dus "maak je borst maar nat schreef Robo Je moet je geheime wapen niet prijsgeven, Robo...van die natte borsten? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Krikke83 Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Ik had al mijn variëteiten al geselecteerd. Maar een wedstrijd... Hmmm Ik doe ook mee als binnenteelt. Ik waag wel de gok om slechts 1 plant te zetten, want ik moet nog een hoop andere planten kwijt geraken Iemand een goeie tip? Ik ga normaal voor gezonde planten waarbij de smaak primeert. Ik vermoed dat je de boel een beetje kan forceren door een speciaal bemestingsschema. En een aantal bloemen verminderen, blad extra snoeien en vroeger dan normaal te toppen. Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
HuubvG Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Ik wil ook graag meedoen maar heb wel een vraag..ik heb nl zelf nog zaad van de noir de crimee..mag ik die zelf (laten) zaaien? Herziene reactie: zie verderop in dit topic. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Merci! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 *Dienstmededeling* Er zijn deelnemers die een betaling gedaan hebben. De naam van enkele betalers is echter niet te herleiden naar forumnaam en/of naam die je mij opgegeven heb in je aanmeldings-PB. Kijk a.u.b. even op de lijst op #2 en zie of je naam er al bijgeschreven staat. Zo niet, geef dan ajb nog even je forumnaam aan mij door en de naam die ik op het bankafschrift aantref. Deelnemers die zich al PER PB opgegeven hebben en nog gaan betalen, graag je FORUMNAAM vermelden bij omschrijving (i.p.v. teeltwedstrijd 2017). Bij je aanmeld-PB kun je ook bijzetten welke naam bij het bankafschrift te verwachten is. NBAls je mee wilt doen is het niet genoeg om dat in dit topic te melden. Je moet een PB aan mij versturen, zie #1 van dit topic, lees het (nog) eens helemaal door. Quote
Waaslander Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 WedstrijdreglementAls je meedoet met deze wedstrijd moet je de zaadjes ook daadwerkelijk zaaien in de wedstrijd periode en tenminste één foto plaatsen van de teelt. Er gaat namelijk veel tijd zitten in de administratie, het verpakken van de zaden en het verzenden. Je doet mee, of niet. Even een vraag ? Het is natuurlijk niet meer dan normaal als je u inschrijft dat je er ook van zaad en verder opkweekt en foto's plaatst . Maar word er verwacht dat je ze allen zaad en opkweekt . Vorig jaar zaten er wel erg veel zaden in het pakje en tomaten hebben nogal wat plaats nodig . Ik weet niet hoeveel zaden de bedoeling is dat in de zakjes zouden zitten . Zou wel willen meedoen maar een 2 planten is het maximum dat ik in de serre kan bij plaatsen . Quote
Jorg Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Geplaatst: 13 februari 2017 Hallo Waaslander, Eén zaadje opkweken is voldoende om te voldoen aan het wedstrijdreglement (maar het staat iedereen vrij om met twee of meer plantjes mee te doen of alle zaadjes te zaaien). Quote
HuubvG Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Jorg is mij voor maar ook namens mij ten overvloede Natuurlijk mag je net zoveel - of zo weinig zaaien als je zelf wilt. De wedstrijdperiode is hier van belang: zodra alle deelnemers de zaden binnen hebben.Ook al wil je met één plant meedoen, het is aan jou!De zaden die je overhoudt kun je goed inpakken en wellicht volgend jaar verder gebruiken. Quote
roeier Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Uhm... ik heb nu pas de details gelezen; er is een categorie buiten. Dan lijkt het beter mogelijk voor mij om mee te doen.Toch even een vraagje over buiten: tomatenplantjes kunnen pas naar buiten als er geen dreiging van vorst meer is. Normaal zou ik dan in april in de vensterbank zaaien en dan in mei buiten uitplanten. Binnen zaaien is toch wel mogelijk voor de categorie buiten? Quote
Jorg Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Geplaatst: 13 februari 2017 De plantjes voor de buitenteelt mogen binnen voorgezaaid/opgekweekt worden. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Als er nog een plaatsje voor een deelnemer vrij is.....dit jaar voor het eerst een moestuinnog nooit tomaten gekweektmaar ik hou van uitdagingen!!en er moet er toch 1 zijn die onderaan eindigd gr Adriaan pm naar Huub gedaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Mag ik ook nog mee doen? Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Bij nader inzien doe ik toch niet mee met eigen geoogst zaad maar met het wedstrijdzaad. Huub je hebt pb. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Marloes-DeTasttuin Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Mijn partner heeft deze nog liggen. Maar volgens mij wordt de tomatenplant te hoog hiervoor, klopt dat?Of kan ik hem wel gebruiken? Dank jullie wel alvast. Quote hartelijke groet,Marloes - De Tasttuin - moestuinieren op de tast -
Flup Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Ik kan niet zo snel zien hoe hoog die kas is Marloes, maar hij lijkt mij inderdaad te laag voor de tomaat. Een tomatenplant kan zeker een meter of 2 worden (en hoger ook, afhankelijk van het ras). Nu kun je de tomatenplant natuurlijk ook eerder toppen, zodat die kleiner blijft, maar dan nog is deze kas veel te laag ben ik bang.Je kan hem natuurlijk wel gebruiken, een kasje kan nooit kwaad, maar dan voor andere planten. Quote
dennis78d Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Vandaag aangemeld, eens zien of ik een knoepert van een tomaat kan kweken Quote http://www.moestuinforum.nl/blog/dennis78d/
Marloes-DeTasttuin Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 dank je, Flup! Deze is 83 cm hoog en dus inderdaad te laag. Ik ga op zoek naar wat anders. Quote hartelijke groet,Marloes - De Tasttuin - moestuinieren op de tast -
HuubvG Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Mag ik ook nog mee doen?Maar natuurlijk. Dat geldt voor allen die zich nog aan willen melden. Het kan nog volop komende week en volgende week. Quote
Wortel Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Yes, ik doe mee. Nog nooit een tomaat gekweekt, ik ga voor beginnersgeluk Kan ik gelijk m'n nog te plaatsen kas testen... Quote
Nedlets Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Ik doe ook mee, al is het alleen al voor de leuk. Ik stuur een persoonlijk bericht. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2017 Geplaatst: 14 februari 2017 Ik doe mee voor binnen en buiten denk ik.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.