speets Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Ik wil Jaydot graag vertellen dat de Arumzaden die ik precies een jaar geleden van haar kreeg, eíndelijk zijn ontkiemd Maar de PB die ik haar gestuurd heb wordt niet geopend. Dat is me al vaker opgevallen, ook bij PB's aan anderen.Is de mogelijkheid om een mail te ontvangen bij een PB soms permanent uitgevinkt ? En zo ja: is het niet handiger om dat standaard aan te zetten? Zie ook geen-email-bij-pb-t21091.html#p324104 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted March 9, 2017 Share Posted March 9, 2017 Email ontvangen bij een PM staat standaard aangevinkt. Als het niet uitgezet is door de gebruiker zelf, dan komen de emails mogelijk terecht in de ongewenste mail box? Zijn er mensen die geen email notificatie ontvangen bij een nieuwe PM? Edit: correctie: ik zie bij een in januari aangemaakte testaccount dat een email notificatie niet standaard meer aan staat. In mijn eigen profiel is dat wel zo, dus ik ga er vanuit dat dit vroeger wel het geval was en bij de forumupdate mis is gegaan. Ik ga die functie dan ook weer terug aan zetten voor nieuwe registraties. Edit 2: voor nieuwe (vanaf nu) registraties staat deze functie weer aan. Dat kon niet vanuit het beheerpaneel maar alleen door de code aan te passen. Er zijn zo te lezen veel klachten over binnen de phpbb community. Bij gebruikers die zich aangemeld hebben na de forumupdate (oktober 2015) staat deze functie standaard uit, bij de gebruikers daarvoor zover ik weet (in ieder geval bij mij) standaard aan. Dat lijkt ook te kloppen, want jaydot heeft zich begin januari 2016 geregistreerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 10, 2017 Author Share Posted March 10, 2017 Duidelijk en bedankt Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 11, 2017 Share Posted March 11, 2017 Ik heb Jaydot helaas al in geen tijden meer gezien op het forum, misschien heeft zij het forum al een tijd niet meer bezocht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted March 12, 2017 Author Share Posted March 12, 2017 Dat klopt wel Flup, maar het punt is dat je een email hoort te krijgen als iemand jou een PB stuurt, met de mededeling dat iemand jou een PB heeft gestuurd en een link naar dat PB.En dat is juist bedoeld voor mensen die niet (vaak/meer) op het forum komen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 13, 2017 Share Posted March 13, 2017 Volgens mij kun je die functie uitschakelen. Heb dat op dit forum ook gedaan (doe ik op elk forum). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted May 16, 2017 Author Share Posted May 16, 2017 Waarom doe je dat op elk forum, Flup? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Ben ooit lid geweest van een forum waar ik te pas en te onpas mailtjes kreeg van nieuwe berichten in topics waar ik in had gereageerd. Zelf ben ik wel regelmatig op de fora te vinden die ik leuk vind en dan zie ik daar wel of ik een PB heb ontvangen, of dat een reactie van mij ergens gequote is.Admins mogen mij altijd mailen, maar verder is mijn mailbox alleen voor mails die niet met mijn internetgebruik op fora te maken hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted May 18, 2017 Share Posted May 18, 2017 Ik vind het zelf wel handig om een email te ontvangen als ik een pm heb, dus bij mij staat dat altijd aan.Dat zal voor een ieder weer verschillend zijn.Bij sommige fora staat het ook nog wel eens onverwachts uit en dan is het wat l*llig als je een tijd inactief bent geweest en je na een x aantal maanden er achter komt dat je een dringende pb had. Qua emails is het niet zo moeilijk voor me; ik maak altijd allerlei aliassen aan voor fora en werk met berichtregels om die automatisch in aparte mappen te zetten.Bij mij blijft alles dus toch wel gescheiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted May 19, 2017 Author Share Posted May 19, 2017 Zo doe ik het ook: een apart emailadres voor internetdingen. Ik zet die notificatie soms ook uit, maar alleen als het nodig is, op fora waar ik nooit meer kom. Het zou toch jammer zijn als ik - wanneer ik over een tijdje niet meer aktief ben - een PB zou missen van iemand die me wil vertellen hoe goed "mijn" plantjes het bij hem/haar doen Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts