Raquette Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 (edited) Jippie, ik kan toch weer naar de MTFD dankzij een lift van Goldfish! Vanwege een late start en drukke thuissituatie niet zoveel denderends te ruilen, maar ik hoop dat er toch iets interessants bij zit. AANGEBODEN (geupdate) ZAADStok- en stamslabonen, meerdere soortenWinterrogge, groenbemester, voor 10m2Tomaat 'Boxcar Willie', heirloomras uit VS (grote vleestomaat)Basilicum (zelf geoogst)Pompoen Munchkin Pumkin (zelf geoogst, ik doe dan even een kiemtest)AndijviePaars MosterdbladPurple sprouting broccoliRedbor boerenkoolRode melde ...en nog veeeeeel meer, ik neem al mijn oud wordende zaad mee voor de zadentafel. PLANT SalieCitroenmelisse'Mystery'-rozenstruikjes (1 die ong. 50cm hoog is en een paar (4x) van die hele kleintjes (20cm ofzo). Bij een vriendin uit tuin gegraven, geen idee welke kleuren het zijn)Zaailingen groot kaasjeskruid (nog heel ieniemienie)Mierikswortel (volwassen plant)Dahlia 'Witte Waterlelie' GEVRAAGD (geupdate)Japanse wijnbes (gewortelde stek mag ook)Plantje(s) daslookZaad voor snijbiet, maakt niet uit welke soortZaad voor palmkoolZaad voor een gele courgette (of andere lekkere courgette)Zaailingen peper en puntpaprika (zeg maar pepervormige paprika:). Heb wel gezaaid maar weet nog niet of het op gaat komen)Aardperen, bloeiende variant!Zaad kamilleZaad rode papaver orientalis (vast)Zaad rode zonnehoed WIE / GEEF / KRIJGKim / Redbor zaad / zaad palmkoolCiska / ??? / zaad courgette GenoveseJet / ??? / Japanse wijnbesSuusP / mosterdblad en komkommerzaad, roosjes / wijnbesweknow / ??? / daslookAnna3 / ??? / zaad snijbiet en palmkoolbalkontuinder / dahlia Witte Waterlelie / zaad rode zonnehoedMariska / mierikswortel en kleine zaailing braam / polletje lavas en slazaadjesWortel / ??? / kamillezaad Edited April 3, 2017 by Guest Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Ciska Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Dacht al waar blijft ze... gezellig dat je er ook bent...houd je Vincent een beetje in de gaten onderweg? Dat hij geen ruzie krijt met een stuk hout? Heb wel tomaatjes voor je....zal vanaaf ff lijst maken en anders morgen.. Quote
Kim Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ik heb wel palmkool zaadjes voor je en in mijn lijstje staan nog wat tomaatjes . Mocht je wat redbor boerenkool zaadjes kunnen missen zou dat heel fijn zijn Quote
appelvrouw Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ik neem een Japanse wijnbes voor je mee. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raquette Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 Superfijn allemaal!! Kim, je mag het halve zakje hebben, ik ga het toch niet meer zaaien en weggooien is zonde Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
weknow Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Zal kijken voor wat daslook voor je. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
SuusP Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Ik wou je al een wijnbes aanbieden, maar zo te zien ben je voorzien Zou ik wat zaad van dat paarse mosterdblad mogen? En zo'n mystery roos lijkt me ook wel spannend Kijk je even op mijn lijstje of er wat voor je bij zit? Edit: onder het mom vragen staat vrij; zit er bij dat verouderende zaad van jou toevallig komkommer? Ieder zaadje is welkom, ik heb nu 1 zaailing en dat is wel erg alles-of-niks naar mijn zin Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Raquette Posted March 31, 2017 Author Posted March 31, 2017 @SuusP, ja volgens mij nog zaad voor twee soorten! Roosjes zijn ook voor jou als je wilt. En mosterdbladzaadjes:) Zou ik van jou voor de zekerheid toch ook een wijnbes mogen reserveren? Volgens mij kan ik er makkelijk twee kwijt tegen de schutting die ik op het oog heb... Dankjewel weknow! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
SuusP Posted March 31, 2017 Posted March 31, 2017 Oh wow wat een luxe Zou ik in dat geval het ras dat het meest buiten-proof is mogen bietsen? Dankuzeer.De wijnbes komt op de lijst Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Ciska Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Wat voor tomaatjes zoek je, bijzondere of meer gewone? Quote
Anna3 Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Leuk dat je weer komt! Ik heb wel palmkool en snijbietzaad voor je. Quote
Raquette Posted April 1, 2017 Author Posted April 1, 2017 SuusP, ja dat mag natuurlijk:). Anders wordt het toch varkensvoer. Ik geloof dat ik nog wat Lemon Apple heb en ...iets met Telegraph? Ciska, ik zal eens even bij jouw aanbod kijken. Ik kan niet ontzettend veel tomaten kwijt, dus ik heb meestal hele 'gewone' rassen waar 'gewoon' lekkere tomaten aan komen, zoals Tasty Tom. Anna3, hartstikke bedankt! Ik hoop dat je op de dag zelf bij m'n zaden komt kijken of jij ook nog iets van mij kunt gebruiken:) Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Sin Fronteras Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Heeft mijn daslook het niet overleefd? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Raquette Posted April 1, 2017 Author Posted April 1, 2017 Jawel! Ik heb nu 1 plantje staan en een tweede komt voorzichtig boven de grond. Maar ik heb dus ontdekt dat daslook het best wel goed doet op die plek (langs de noordschutting) en er wil niets anders groeien. Vandaar dat ik de ruimte daar nu helemaal wil verdelen tussen geranium en daslook:) Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Goldfish Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 Ha Raquette, Die Meyer Lemon die ik een jaar geleden van je kreeg is inmiddels 30cm. Deed het uitstekend in de vensterbank , tot dat de witte vlieg wakker werd in huis. Vrees nu het ergste.... Quote
SuusP Posted April 1, 2017 Posted April 1, 2017 SuusP, ja dat mag natuurlijk:). Anders wordt het toch varkensvoer. Ik geloof dat ik nog wat Lemon Apple heb en ...iets met Telegraph? Ciska, ik zal eens even bij jouw aanbod kijken. Ik kan niet ontzettend veel tomaten kwijt, dus ik heb meestal hele 'gewone' rassen waar 'gewoon' lekkere tomaten aan komen, zoals Tasty Tom. Anna3, hartstikke bedankt! Ik hoop dat je op de dag zelf bij m'n zaden komt kijken of jij ook nog iets van mij kunt gebruiken:) Ah, de Telegraph dan graag Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Ciska Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Ik maak later vanmiddag ff een lijstje, maar weet inmiddels genoeg denk ik.... Van de ananas noir heb ik genoeg.....is dat wat voor je? Quote
Raquette Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 UPDATE! Na wat meer denken en werken/kijken in de tuin heb ik mijn 'gevraagd'-lijstje aangepast! Ook bij het PLANT-aanbod staan wat extra dingen. Kijk alsjeblieft of er iets voor je bij zit, ik heb nog teveel eenzijdige ruilen Toegevoegd bij AANBOD: ik heb vandaag een dahliaknol uitgegraven die (iig deels) nog leefde en alweer uitlopertjes aan het maken was. Het is 'Witte Waterlelie'. Hij heeft het vorig jaar fantastisch gedaan, maar past domweg niet in mijn tuin. Was hier niet iemand die dahlia's vroeg??Mierikswortel heb ik vorig jaar gekregen, superleuke plant maar teveel gedoe voor mij zo blijkt. Wie wil?Tot slot kom ik veel zaailingen van groot kaasjeskruid tegen, de 'wilde' variant met dieproze bloemen. Mooi maar ook die passen niet meer in m'n tuin... Toegevoegd/weggehaald bij VRAAG: ik heb te vroeg gezeurd want mijn tomaten komen gewoon op . Ik ben nu dus juist op zoek naar pepers en puntpaprika's (liefst kleinblijvende planten). Daarnaast lijkt het me toch wel heel erg leuk om nog een keer aardperen te proberen, maar dit keer een mooi bloeiende variant, en in een kuip. Wie heeft een knolletje(s) over? Tot slot nog wat bloemenzaden gevraagd. @Ciska : tomatenlijstje dus niet meer nodig! Bespaar je de moeite! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
appelvrouw Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Jootje zoekt dahlia... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Raquette Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 (edited) Ah! Dank je Jet! EDIT: ik wacht wel eerst even af of een van 'mijn' ruilers 'm wil, zoveel leuke ruilmaterialen heb ik niet vind ik Edited April 2, 2017 by Guest Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Goldfish Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Heb vandaag een klein emmertje met aardperen (bloeiende variant) gekregen. Daar wil ik zo snel mogelijk vanaf via de MTFD, hoeveel knolletjes wil je hebben? Quote
Raquette Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Ehm...voor een plant of vier/vijf? Dus vier/vijf? En wat wil jij hebben Vincent? Je geeft me ook al een lift. Ik vind dat je wel een zelfgehaakt of -gebreid item (muts? Vingerloze (tuin)handschoentjes?) verdiend hebt, mocht je dat waarderen Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Goldfish Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Het is maar een kleine moeite. Met een omweg van 10km en 30 min extra reistijd kan ik twee mensen blij maken die anders niet naar de MTFD gegaan waren. Dat is mijn werkelijke beloning. Maar als je per se iets wilt haken of breien: dan ga ik voor de muts.. vergis je niet in de maat.. ik heb naast een enorm ego ook best wel een groot hoofd. Bijvoorbeeld te overhandigen bij de najaars MTFD. Quote
balkontuinder Posted April 2, 2017 Posted April 2, 2017 Ik heb Echinea-zaden voor je, mag ik dan de Dahlia om met Geedee te ruilen voor de Citroenverbena die ze mij geeft? Quote
Raquette Posted April 2, 2017 Author Posted April 2, 2017 Hahaha, koehandel! Helemaal goed @balkontuinder ! Hij komt wel met een 'geen garanties'-garantie, want ik heb nog nooit eerder een dahlia-knol opgegraven. Een deel van de verdikte knollen/wortels was verrot; ik heb alle rotte stukken er zo goed mogelijk uitgehaald en afgesneden. Maar een deel was ook nog stevig, en bij het groeipunt zaten witte uitlopertjes. En dat deel heb ik netjes opgepot. Dus ik neem aan dat dat betekent dat 'ie nog leeft! @Goldfish: komt goed! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Recommended Posts