Geplaatst: 7 mei 20178 j In de schuur van kennissen vind een mysterie plaats.In een afgesloten schuur waar geen sporen van keutels zijn. Slinkt de walnoten voorraad gestaagd. De dader maakt mooie grote gaten en vreedzame het van binnen helemaal leeg. Sommige hebben een piepklein gaatjes en ook die Ijn leeg.Wat voor diertje zou dit kunnen zijn.Ik heb de mand meegenomen en net op de kop in de tuin geplaatst. Ik denk gewoon muisjes en volgens mij zijn dat muizen keutels. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 7 mei 20178 j Quote : "In een afgesloten schuur waar geen sporen van keutels zijn" De zichtbare keutels zijn inderdaad van muizen ( welk soort muis weet ik niet hoor )optie 2, 3 : marters, eekhoorn, maken een ander beeld. die maken grotere schilvers/ stukken noot-schillen. Dit is zeer fijn geknaagd.en aangezien je zelf zegt dat het schuurtje goed afgesloten is : muizen vinden echt overal wel een gaatje.
Geplaatst: 7 mei 20178 j Inderdaad; muizen. die passen door PIEP ( ) kleine gaatjes. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 7 mei 20178 j Oplossing voor de oogst van volgend jaar kan zijn om geoogste noten in netten op te hangen aan een balk of zo. Als de draad waaraan ze dan hangen van glad materiaal is (bijvoorbeeld waslijn o.i.d.) dan is het bijna niet bereikbaar voor meeste muisjes. Kunnen ze er alleen maar naar "piepen" ( = dialect voor gluren) In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.