Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vorige week muntstekjes in de tuin gezet, maar sinds gisteren zitten er ineens grote gaten in.

Ik heb gelezen dat slakken helemaal niet van munt houden en ze zelfs weert.

Heeft iemand een idee wat er mijn munt opeet?

3fda1f70b4bb3ad19667ee20cf190d06.jpg

Geplaatst:

Weet ik zeker niet of dit een slak was, maar bij mij eten slakken wél de munt. Graag zelfs.

Heb ik nogal wat soortjes munt, de éen lusten ze wel liever dan de andere ja.

Geplaatst:

Ja, munthaantjes! Ik zag een paar van die metallic kevertjes lopen in de volkstuin, en kon er niet op komen wat het nu ook weer waren.

Ik gebruik de munt alleen om mee te mulchen, dus ik maak me niet druk om een paar gaatjes erin. Het groeit wel lekker makkelijk, dat spul. Eerst deed ik nog voorzichtig alleen wat buitenste blaadjes plukken, nu pluk ik handenvol en een week later staat er weer allemaal vers blad. Volgens mij moet je wel heel veel van die kevers hebben willen ze echt blijvende schade aanrichten.

Geplaatst:

Hoi,

Mulchen met munt ??

Bij een vriendin van me staat ook munt die ik daar heb uitgezet, munthaantje was er al na enkele maanden. Nu, drie jaren later zijn er er nog net zoveel kevers als toen. Alleen is nu de munt helemaal naar voor getrokken richting zon, tot wel tien meter verder van de oorspronkelijke plaats.

Ik heb het gros nu omgespit want ook het onkruid teelde er welig en ontdekte er tussen in een mooie Origanum Tumble Variety die ik ga proberen redden. Heel mooi die "fluo" marjoleintjes.

De munt ? Die komt vanzelf weer opzetten, lol.

Groeten,

Geplaatst:

Ik heb zulke beestjes hier ook. Maar ik ken ze als elzenhaantjes.... Hier staan achter ook 2 elzen en die worden compleet opgegeten. Toch groeit uiteindelijk de els harder dan de haantjes kunnen eten. Er verdwaalt nog wel eens 1 op onze fruitbomen die als ze betrapt worden moeten betreuren

Maar ik zie ze gelukkig nog niet in de munt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...