Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bestrijden munthaantje


brocante

Aanbevolen berichten

Ik heb een behoorlijk stuk waar allemaal munt op staat, maar alles is al bijna kaal. Zo zonde. Wat is hier aan te doen. Ik wil geen bestrijdingsmiddelen gebruiken. Heeft afknippen zin, op sommige stukjes staan er alleen nog maar steeltjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regelmatig de onderkant van de overgebleven blaadjes controleren op de gele eitjes van de kever en dan dus verwijderen. Verder de "teek-achtige" larven dooddrukken (want die zijn het die in een noodtempo je munt opvreten) en inderdaad de topjes van de munt afknippen, loopt wel weer uit.

Eventueel (tijdelijk) een netje of plastic mini-tentje eroverheen zetten tot het plantje weer is bijgekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn goede tips voor mij. Ik heb sinds de MTFD 2 muntplantjes. Ik zal de blaadjes gaan omdraaien.

Een beetje off-topic, maar is t normaal dat die muntplantjes van die uitlopertjes maken? Lijken wel aardbeienplantjes als je dat voor t eerst ziet. En wat moet ik daarmee?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het mooie beestje is een munthaantje. Ik vond het een intrigerend beestje, maar nu zal ik toch eens jacht op hem gaan maken. Hij houdt dus vooral van munt? Ik zag m vroeg in het voorjaar al op het kweekgras.

Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons hebben ze vorig jaar ook een flinke plant opgegeten. Dit jaar maar een nieuw plantje neergezet en alles systematisch doodgeknepen in het voorjaar. Nu weer helemaal munthaantjesvrij (even afkloppen). Misschien dat de vele metallic lijkjes de andere haantjes afschrikken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 years later...

Munthaantjes houden van munt, maar je hebt ook lavendelhaantjes, die houden van alle lavendel/rozemarijn achtige planten. En elzenhaantjes houden van elzen, en ik vermoed dat er nog wel andere soorten haantjes zijn die andere planten verkiezen. Wanneer je wilt weten welke het is, kun je een app als obsidentify gebruiken, persoonlijk ben ik daar erg tevreden over. Moet je wel een goede foto zien te maken, maar dat gaat vanzelf makkelijker wanneer je de app vaker gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En op de pioenroos! Maar de munt blijft favoriet. Dit jaar enorm. Normaal 1 of 2. Nooit hinderlijk.

Dit jaar is de pepermunt kaal. De Appelmunt laten ze met rust trouwens. Misschien te wollig? Gelukkig heb ik nog elders 3 andere onafgeknaagde potten pepermunt… heb vandaag alles afgeknipt en voeding gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...