Kleiboertje Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Hallo tuinliefhebbers , Wie van jullie kan mij vertellen hoe ik lekkere tomatenpuree kan maken?Ik heb drieverschillende soorten, cherry-, vleestomaten en nog een derde soort waar ik de naam niet van weet, daar we de tuin kregen met deze planten al in de kas. B.v.d. Christian Quote Iemand een Technic Lego model over? FF een pb sturen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted September 12, 2010 Share Posted September 12, 2010 Even heel simpel:Tomaten wassen en in de pan snijden. Ongeveer 5 minuten laten koken. Eventueel nog blenderen. Daarna door de Passifiet (draaizeef) doen zodat alle pitjes en velletjes achter blijven.Invriezen of kokend heet in potten doen (werkwijze jam) Je kunt ook de tomatenmassa in de doek gieten en de doek dicht binden. Hang de doek op boven het vergiet. Knijp niet in de doek, anders wordt de vloeistof troebel. Laat 12 uur uitlekken. Het vocht kan je bewaren voor de soep, in potten (werkwijze jam). De overgebleven geconcentreerde tomatenmassa kan je weer aan de kook brengen, blenderen en invriezen / in potten doen. Verder kun je de tomatenpuree op smaak maken (meekoken) met tenen knoflook, uien, rode pepers etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVL Posted September 13, 2010 Share Posted September 13, 2010 Een draaizeef is wel het makkelijkst. Met een gaaszeef zul je zelf de puree door het gaas moeten drukken, bijvoorbeeld met een lepel, en dat kan behoorlijk pijnlijke polsen opleveren Dus als je grote hoeveelheden hebt zou ik een draaizeef aanschaffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleiboertje Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Hallo DVL, Bedankt voor je advies.Waar kan ik zo'n draaizeef kopen?En hoe heet je, DVL klink zo vaag. Christian Quote Iemand een Technic Lego model over? FF een pb sturen..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Ik heb er laatst 1 bij de aldi gekocht, misschien liggen ze daar nog? Quote Kom 15 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! www.moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
kustlijn Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Ooit eens een passe-vite (draaizeef) bij de Hema gekocht. DVL is net zo vaag als bijvoorbeeld Kustlijn.Niet iedereen wil met zijn/haar echte naam op het wereldwijde internet. Quote Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Tomatenpuree en saus kan je het beste maken van "droge" tomaten. Dus weinig vocht. Ik had dit jaar daarvoor een pruimtomaat, helaas was de schimmel me voor. Quote Een mening is altijd vrijblijvend, soms aantrekkelijk, soms verwerpelijk, verstandig of dwaas, men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted October 1, 2010 Share Posted October 1, 2010 Hallo DVL, Bedankt voor je advies.Waar kan ik zo'n draaizeef kopen?En hoe heet je, DVL klink zo vaag. ChristianMisschien heb je er al een gekocht, maar vanaf 11oktober zijn ze voor 8,99 te koop bij de Lidl. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts