0xygen Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Hallo iedereen, Ik zag op internet een mooi afdak van klimop, maar ik dacht bij mezelf kan ik dit ook maken van druiven of worden die niet zo hoog? Hieronder het afdak Quote
aalterse-willy Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Natuurlijk kan je dat maken. Ware zelfs makkelijk om de druiven te plukken. Alleen : in de herfst veel opkuis van de vallende bladeren en in de zomer heel veel snoeiwerk Dat laatste zou wel eens kunnen tegenvallen langs boven omdat je er misschien niet goed bij kunt. Maar voor ieder probleem bestaat er een oplossing. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
simonvb Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 En als de merels ook in de druiven zitten, veel druivenvlekken op de vloer. Quote
den elias Geplaatst: 14 juni 2017 Geplaatst: 14 juni 2017 Is inderdaad niet zo moeilijk. Heb er zelf een in mijn terras. Quote
0xygen Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Geplaatst: 15 juni 2017 Natuurlijk kan je dat maken. Ware zelfs makkelijk om de druiven te plukken. Alleen : in de herfst veel opkuis van de vallende bladeren en in de zomer heel veel snoeiwerk Dat laatste zou wel eens kunnen tegenvallen langs boven omdat je er misschien niet goed bij kunt. Maar voor ieder probleem bestaat er een oplossing.Het ging me ook meer om de maximale hoogte van een druif, ik had op internet 4 meter breed, 2,5 meter hoog gelezen Quote
Waaslander Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 Wil je het voor de schaduw doen denk ik dat opbrengst minder is omdat je moet snoeien om grotere druiven te krijgen . Door snoei voor mooie druiven minder schaduw. Maar aan klimop heb je niks van opbrengst . Wat me ook een voordeel lijkt aan druiven te gebruiken tegenover klimop is dat de druiven het zonlicht wel doorlaten in de winter en in de lente bij het sterker worden van de zon de druif ook meer schaduw gaat geven door zijn ontwikkeling . In herfst omgekeerde als de zon aan intensiviteit verminderd neemt de schaduw die de druif geeft doordat hij zijn blad verliest ook af. Quote
0xygen Geplaatst: 15 juni 2017 Auteur Geplaatst: 15 juni 2017 Ja eigenlijk vond ik het gewoon een leuk gezicht en vroeg ik mij de bruikbaarheid af . Dat je wat minder opbrengst hebt is bijzaak Quote
Bit Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 Op zich kan een druif echt véél hoger hoor. Geen probleem. meters en meters. Quote
Ann123 Geplaatst: 15 juni 2017 Geplaatst: 15 juni 2017 Ziet er gaaf uit. Je kan gewoon je dessert plukken zonder te hoeven opstaan. Vanaf je eettafel zo druiven plukken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.