Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik zag op internet een mooi afdak van klimop, maar ik dacht bij mezelf kan ik dit ook maken van druiven of worden die niet zo hoog?

Hieronder het afdak

KZAd4ds.jpg

Geplaatst:

Natuurlijk kan je dat maken. Ware zelfs makkelijk om de druiven te plukken.

Alleen : in de herfst veel opkuis van de vallende bladeren en in de zomer heel veel snoeiwerk

Dat laatste zou wel eens kunnen tegenvallen langs boven omdat je er misschien niet goed bij kunt.

Maar voor ieder probleem bestaat er een oplossing.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Natuurlijk kan je dat maken. Ware zelfs makkelijk om de druiven te plukken.

Alleen : in de herfst veel opkuis van de vallende bladeren en in de zomer heel veel snoeiwerk

Dat laatste zou wel eens kunnen tegenvallen langs boven omdat je er misschien niet goed bij kunt.

Maar voor ieder probleem bestaat er een oplossing.

Het ging me ook meer om de maximale hoogte van een druif, ik had op internet 4 meter breed, 2,5 meter hoog gelezen

Geplaatst:

Wil je het voor de schaduw doen denk ik dat opbrengst minder is omdat je moet snoeien om grotere druiven te krijgen . Door snoei voor mooie druiven minder schaduw. Maar aan klimop heb je niks van opbrengst .

Wat me ook een voordeel lijkt aan druiven te gebruiken tegenover klimop is dat de druiven het zonlicht wel doorlaten in de winter en in de lente bij het sterker worden van de zon de druif ook meer schaduw gaat geven door zijn ontwikkeling . In herfst omgekeerde als de zon aan intensiviteit verminderd neemt de schaduw die de druif geeft doordat hij zijn blad verliest ook af.

Geplaatst:

Ja eigenlijk vond ik het gewoon een leuk gezicht en vroeg ik mij de bruikbaarheid af . Dat je wat minder opbrengst hebt is bijzaak

Geplaatst:

Op zich kan een druif echt véél hoger hoor. Geen probleem. meters en meters.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...