Geplaatst: 28 september 202428 Sep Een heuse kersappel. De jonagold appels zijn heel lelijk. Deze 3 zijn nog over van de halsbandparkieten boom. De jonagold ernaast hebben ze heel veel in gepikt, maar vonden ze toch minder lekker denk ik. De allerlaatste tomaten. Heb alles gerooid. Heb wel een paar planten binnen staan… duimen dat het goed gaat. De laatste zonnebloemen met wat dahlia’s en rozen en wat bloeiende pepermunt.
Geplaatst: 28 september 202428 Sep Oogst van vandaag; Toch weer handje bonen. Nog wat tomaatjes voor in de tomatensoep kunnen vinden..😊 Wat opal basilicum en bieslook voor diezelfde soep. Kwartels leggen nog maar 1 ei per dag… evenals de kippen.😊
Geplaatst: 29 september 202429 Sep Hier iets meer boontjes, de laatste grote oogst vermoed ik. En alle tomaten die beginnen te kleuren. Die mogen binnen verder rijpen want geen idee hoe lang de buitenteelt nog goed gaat. Morgen of overmorgen gaat deze courgette eraan:
Geplaatst: 29 september 202429 Sep Tomaten geoogst, 2 mooie rijpe paprika's geoogst en een krop salanova eikenbladsla geoogst. Ook nog wat knoflook bieslook, maar deze vergeten op de foto te zetten.
Geplaatst: 29 september 202429 Sep De paprika’s en pepers in pot lijken door het koude weer harder af te rijpen (of misschien is dat toeval). Daarnaast tomaten geoogst en waarschijnlijk de laatste frambozen. Die laatste waren op voor er een foto genomen kon worden…
Geplaatst: 1 oktober 20241 Okt Deze moeten nog even narijpen. Ook deze plant had vanmorgen phytopthora.
Geplaatst: 3 oktober 20243 Okt Een paar zoete aardappelen en twee aliens. Waar is Sigourney Weaver als je haar nodig hebt? 3 oktober 20243 Okt aangepast door Rookie
Geplaatst: 3 oktober 20243 Okt Twee groene pompoenen, uit mijn hoofd is het Table Ace. Ze lagen op een plek waar nu nog nauwelijks zon komt, dus ze mogen binnen verder afrijpen. Ze liggen naast een mini Uchiki Kuri, die bleven dit jaar erg klein.
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt Oogst van vandaag 😊 @Petrasmoestuin ik heb de sla blaadjes van de “salonava slaboom” en de blaadjes van de nieuw gezaaide beide geproefd .. idd qua smaak niet heel veel verschil maar wel zijn de nieuw gezaaide minder stevig van stuctuur…maar dat is logisch natuurlijk…😊 Dus gaan ze gewassen en droog geslingerd beide in mijn salade voorraad koelkast bak👍😊 samen met de nieuw gezaaide rucola , o.i. kers mini blaadjes, jonge zuring blaadjes, een spectrum sla mix, knoflookbieslook ,en bosuitjes groen.😋
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt Mooi galgje woord: saladevoorraadkoelkastbak. 😀 Ik heb wat van mijn paprika's geoogst, alles wat een beetje rood kleurde heb ik er af gehaald, er hangen nog best veel groene in. Wat is wijsheid? Nog even laten hangen of alles er al uit halen aan het eind van de week?
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt @Rookieik laat ze ook nog even staan. ze genieten zichtbaar van se zon en worden nu vrij snel roder lijkt het. Dat geld trouwens ook voor de laatste tomaten die nog buiten hangen. Ik heb ze vannacht met vliesdoek bedekt, met wasknijpers aan elkaar om tegen de nachtvorst te beschermen. Er zat een dun laagje ijs op de auto ruit, dus een juiste beslissing denk ik zo. De rode paprika's heb ik er wel afgehaald. 4 oktober 20244 Okt aangepast door Gitta
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt Nog even een bos wortels geoogst. Er waren er 2 bij met een identiteitscrisis... de ene wilde paddestoelen zijn en de tweede studeerde voor richtingaanwijzer 🤣🤣
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt Vanochtend terug gekomen van een heerlijk weekje achterhoek. Zooi opgeruimd, effe een wasje erin en hup naar de tuin om te oogsten. Zoals je ziet, genoeg oogst weer! Veel boontjes ook, denk dat ik komende week nog es kan oogsten! enne…Arja, kijk es naar de tomaatjes? Zo uit de kas geplukt! En er komen er nog meer! 😊😉 de zoete piepers komen van 2 planten, Zo’n 1300 gram. Heel tevreden. Happy Jo dus!
Geplaatst: 4 oktober 20244 Okt Eergisteren de zoete aardappelen gerooid uit 2 zakken. Ik heb vandaag nog een hele partij Haricots Verts eraf gehaald, die wou ik eigenlijk geel laten worden, maar het is al laat in het jaar en ze werden nu zo mooi en dik, dat ik ze toch maar geoogst heb. Ik heb ook 2 snoeppaprikaatjes geoogst, een gewone paprika heb ik niet dit jaar. Daarnaast nog wat andere boontjes, tomaatjes, wat rucola waarbij de snijbiet ertussen is gegroeid. Ernaast staat een vak snijbiet, dus de wortels zijn naar de buren gegaan. (oude foto van 14 september met nog weinig mos erin). Volgend jaar ga ik daarom o.a. ook niet meer in vakjes werken. Ik haal de rasters weg. Want waar nooit over gepraat werd bij de MM dat als je een vak leeg maakt, je de wortels van de buren kapot maakt. Dus ik ga volgend jaar een hele tafel vol met dezelfde groente zaaien of 2 soorten groentes. En dan als eerste mijn favourite die afgelopen jaar goed gingen. En mijn vochtigheidsmeter gebruiken. Want ik hoef in mijn tuin niet elke dag water te geven, ook al is het 25 graden. Dat is gebleken. Onder de rasters zit mos, onder de labels zit mos, overal in de bakken mos en zeker met de aarde van de MM die ook nog eens vochtiger is dan de meeste grond die je koopt. Dus ik ben elke dag uren bezig om mos weg te halen. Ik heb (als ik in vakken ga noemen) zo'n 200 vakken. En zeker in 140 vakken heb ik mos. In sommigen compleet vol en mijn groenten helemaal dichtgegroeid.
Geplaatst: 5 oktober 20245 Okt Gisteren heel veel frambozen kunnen plukken. Ons bordje ziet er dan weer kleurrijk uit. Alleen de ananas was nog niet gesneden.
Geplaatst: 5 oktober 20245 Okt Restje bonen, 2 stukken mierikswortel, wat rucola en calendula. En de laatste 2 komkommerachtigen. Uiteraard met grote vriend slak.
Geplaatst: 7 oktober 20247 Okt Zes Baby Bear pompoenen en twee UK's. Er hangen nog meer pompoenen aan de planten, maar die laat ik liever nog even hangen, ik zie nog wat groen in de stelen. Deze waren wel helemaal verkurkt. Ook nog een klein puntpaprikaatje. 7 oktober 20247 Okt aangepast door Rookie
Geplaatst: 7 oktober 20247 Okt Auteur Allerlaatste maïskolfjes, dikke vette koolrabi, en nog maar weer eens wat zoete aardappels. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 7 oktober 20247 Okt Oogst(je)😉gister. Puntpaprika en tomaatjes uit mijn kasje. 😍 en groene tomaten van buiten oogst van vandaag😊 Zouden de appels al plukrijp zijn?… oeps hele takje ermee af… uuuhh nog maar ff wachten dus…🤔😊
Geplaatst: 8 oktober 20248 Okt We hebben ineens zin in chili con carne, dus ik heb wat droogbonen geplukt om vanavond te koken. Edit: oef, sommige dingen zou je gewoon voor 't mooi kweken. Nog een edit: hela, we hebben een vreemde eend in de bijt.
Geplaatst: 8 oktober 20248 Okt Auteur De oogst komt met kruiwagens tegelijk binnen nu Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 oktober 20248 Okt Half bevruchte courgette en 2 paprika's Bosuitjes Een krop rode crispy pluksla en bindsla Snijselderij
Geplaatst: 9 oktober 20249 Okt Auteur Nog bedankt @jootje, dat je me van allerlei plantjes hebt gegeven dit voorjaar, toen ik zelf weinig zin had in de tuin. Ik heb toen alles braaf gepoot en er zijn heus wat dingen mislukt door o.a. engerlingen. Maar de pompoenen hebben het heel goed gedaan en nu pluk ik er de vruchten van! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 10 oktober 202410 Okt Paprika's en pepers. De pepers zijn nu allemaal geoogst, maar er hangen nog steeds een hoop paprika's in de struiken. Dit gaat allemaal de vriezer in, de pepers zijn voor in de salsa, die ik hoop te gaan (in)maken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.