Geplaatst: 14 juni14 Jun Vandaag geoogst; paar jostabessen (moeten deze echt zwart zijn, of is een beetje donker ook goed?), frambozen Autumn Bliss, heel veel moerbeien, enkele kersen (rassen onbekend, oranjerood dus nog niet donker maar had er eentje geproefd en al wel lekker), wat honingbessen en frambozen Fallgold.We gaan vanavond weer bij vrienden in het restaurant eten, neem ik deze mee.Oh ja, er zitten ook roze trosbessen tussen. 14 juni14 Jun aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 juni14 Jun De eerste tuinbonen, de Karmazyn. Toen ze gingen bloeien was ik helemaal in de war, slechts één plant had rode bloemen, de rest was wit. Had ik dan toch dingen door elkaar gehaald? Maar het grootste deel van de boontjes is dus prachtig roze. Benieuwd hoe ze smaken, ze gaan nu de pan in.
Geplaatst: 15 juni15 Jun Een kilootje aardbeien en wat rode bessen. Sommigen overrijp en dan nog met knalgroene besjes eraan. Nog niet eerder gehad.
Geplaatst: 15 juni15 Jun Knoflook, tatsoi en rode uien geoogst.KnoflookRode uiTatsoi Ik had ook nog peultjes, ijsbergsla en dille geoogst. Maar daar vergeten een foto van te nemen. 20 juni20 Jun aangepast door Gitta Foto's opnieuw toegevoegd
Geplaatst: 16 juni16 Jun Vanavond weer tuinbonen.Edit: en volgend jaar wil ik weer die mooie Karmazyn!
Geplaatst: 16 juni16 Jun Het mocht nog wel even wat langer groeien, maar ik kon niet meer wachten. Dus een gedeelte van de waterspinazie-bak geoogst. Nu hopen dat het weer opnieuw uitgroeit. Zo niet dan heb ik de later gezaaide batch nog. Heerlijk gegeten 😃.
Geplaatst: 16 juni16 Jun Vanavond even zwarte bessen en aardbeien en aalbessen geplukt. Er zit al aardig wat voorraad in de diepvries.
Geplaatst: 17 juni17 Jun Op 13-6-2025 om 08:05, Vrouwholle zei:Jouw knoflook heeft mooie teentjes gevorm @Gitta die waren wel aan oogste toe toch?🤔Jouw rode uitjes zijn nog klein zo te zien die hadden dan dus eigenlijk nog langer gemoeten? 🤔Wel fijn weer vakken vrij voor iets anders! 👍😊 en lekker van je oogst genieten👍😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌷🌱De knoflook had inderdaad bijna helemaal bruin blad. Mooie oogst, 1 bol was mega groot. Die bewaar ik voor dit najaar.De uien die ik heb geoogst waren allemaal omgewaaid en lagen over de andere groente en het pad heen. Ze moesten er dus uit, omdat ze in de weg zaten. Ook kleine oogst is oogst. De rest van de uien staat nog.Ontopic:Peultjes geoogst 17 juni17 Jun aangepast door Gitta Foto toegevoegd
Geplaatst: 17 juni17 Jun 18 Knoflook eruit gehaald uit de volgende bak (heeft mijn man gedaan, ik kwam er niet toe). En gelijk opgehangen om te drogen.Knoflookbieslook die een beetje uit zijn verband was gegroeid en het smaakte niet naar bieslook of knoflook, dus wat het was is een raadsel of is dat normaal dat het zo wordt?Snijbiet Luculles geoogst.Bonenkruid en tuinkers geoogst.
Geplaatst: 18 juni18 Jun Auteur De bloemkolen gaan lekker dit jaar! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 18 juni18 Jun Net even mijn knoflookjes en uitjes die in de kas hingen te drogen schoongeknipt. De knoflookjes zijn vrij klein (al het loof was bruin geworden dus had ze maar geoogst), maar toch een hele leuke oogst om mee naar huis te nemen. Veel te veel voor onszelf dus dat wordt delen !
Geplaatst: 18 juni18 Jun Aangezien inmiddels duidelijk is dat de ongeveer 35 radijsplantjes maar 4 radijzen gaan opleveren heb ik wat plantjes uitgetrokken voor de pesto. Samen met wat OI-kers en platte peterselie net geoogst. 18 juni18 Jun aangepast door Dahli
Geplaatst: 18 juni18 Jun @Petrasmoestuin ziet er normaal uit voor heel jonge chinese knoflook, normaal wordt het blad wat minder slank en iets vleziger na de jaren. Zou toch een lichte knoflooksmaak moeten hebben, wordt hier vaak in koude sausjes gebruikt.
Geplaatst: 18 juni18 Jun Alle knoflook, op 1 bak na. Die laat ik groeien. En de uien eruit gehaald. Het meeste loof zag er niet meer uit en heel veel was omgevallen en bedekte mijn andere groente in de speciebak ernaast. Niet erg groot, maar alles goed te eten denk ik.1 Foto is niet gelukt, dus ik had 2 bakken uien trio. Maar ik vond alles erg tegenvallen. Moest natuurlijk nog groter worden, maar opgeruimd is netjes en dan kan ik er van de week weer wat anders in zetten. 19 juni19 Jun aangepast door Petrasmoestuin
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.