Geplaatst: 4 september4 Sep Veel tomaten, lekker kleurrijk! De eerste Haru urar -autocorrect correctie zie net dat er Harry stond 🤣- beetje misvorm, maar smaakt er vast niet minder omen aardig wat rijpe pepers Vandaag eindelijk 2 eitjes ipv 1. De Araucana heeft ook gelegd. En helaas is mijn lavendel gladiool gebroken in de wind… zo zonde. korte steel. Gelukkig heb ik een stuk of 20 vazen om uit te kiezen 😛Straks nog sla en kruiden plukken, maar hoe dat eruit ziet, weten jullie wel. Dit trouwens ook. Maar toch. 4 september4 Sep aangepast door Mellie Autocorrect correctie
Geplaatst: 4 september4 Sep Mijn oogst van vandaag : 1 komkommertje ( 1 van de laatste), wat snijbonen, wat paprika, en ik had toch weer best heul veul tomaten. De volgende oogst tomaten zal ik moeten weggeven, want alle potjes zijn in gebruik, en de vriezer ligt ook nog vol met tomatensaus. En deze tomaten pasten er nog net bij en we hebben nu al genoeg tomatensaus tot in het voorjaar denk ik. Volgend jaar iets minder tomaten in de kas, en wat meer paprika's. Die kunnen dan ipv in potten in het lage gedeelte van mijn kasje met schuine zijkanten in de volle grond.
Geplaatst: 4 september4 Sep Als een gek de aardappels gerooid ivm phytophthora......afgelopen weekend stonden de planten er nog prachtig bij 😞Had 8 vergeten aardappeltjes vd supermarkt in de grond gestopt en er verder 0.0 mee gedaan, maar toch....wel erg magere opbrengst.
Geplaatst: 4 september4 Sep Gisteren nog wat gewone Tatsoi geoogst, naast de rode die ik de dag ervoor had geplukt, omdat ik niet genoeg had om de maaltijd te maken die ik gepland had.Vandaag een bloemkool, maar die groeide heel erg open en ging nu een beetje verkleuren, dus eruit gehaald.En nog wat bindsla. En nog 2 mini mais. Ze zijn niet diep geel. Ik heb ze nog niet gekookt, ik ben benieuwd. 4 september4 Sep aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 5 september5 Sep De eerste Aretxabaleta is geoogst. Ik laat hem nog 1 dag liggen en morgen gaat hij geproefd worden, met burrata denk ik 😊. Ben zo benieuwd!
Geplaatst: 5 september5 Sep De laatste paarse wortelen en nog een later opgekomen oranje worteltje. En nog platte peterselie.
Geplaatst: 5 september5 Sep Ik doe even een Van Goghje. De zonnebloemen staan er nog mooi bij, op eentje na. Slap blad, alsof hij ongelofelijke dorst heeft. Ook na regenbuien en gieters water. Dat ging niks meer worden, vast iets mis onder de grond, morgen maar even graven. Bloemen afgeknipt, op de vaas trekken ze helemaal bij.
Geplaatst: 5 september5 Sep Ohhhh die is zeker prachtig. Hier ook weer een kratje vol: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 6 september6 Sep Oogst van vandaag : 1 zak tomaten van minstens 5 kilo, 1 zakje Frieslandee aardappelen , 1 zakje " "weetikveel" aardappelen, 1 tasje met een stuk of 10 paprika's en in dat zwarte plastic tasje rechts zit nog een kilootje snijbonen
Geplaatst: 6 september6 Sep Een emmer onrijpe vijgen dir ik van mijn snoeisels heb afgehaald. Torn de emmer vol was, hield ik het voor gezien. Als ze nou allemaal waren afgerijpt…Wat tomaten paar pepers sla en frambozen. Ow en bosjes bloemen, deze o.a. De slakken die ik heb geoogst, hebben het geen van allen overleefd…
Geplaatst: 6 september6 Sep Mijn eerste puntpaprika's. En mijn Espelettepepers en wat tomaatjes, maar die vergeet ik vaak te noemen.
Geplaatst: 6 september6 Sep Wow @driepinter wat een oogst zeg!@Mellie ga je nog iets doen met die vijgjes?hier weer een krat vol (en nog 2 courgettes, maar die lagen al op de pizza): A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 6 september6 Sep Verschillende soorten spekbonen, een grote courgette en een kleine die niet groeide, verschillende soorten pepers.
Geplaatst: 7 september7 Sep @hazeltje Ik ga ze konfijten. Schijnt lekker te zijn. En in Turkije maken ze er yoghurt mee. Schijnt heel goed te fermenteren dat melksap Maar geen idee hoe dat moet en ga dat ook niet maken, dus ga dat verder niet uitzoeken. Maar vond het wel een grappig weetje.
Geplaatst: 7 september7 Sep Voor de lahmacun geoogst. (Dit is te weinig, dus heb ook tomaten en pepers van de oogst van gisteren en eergisteren die erbij gaan)
Geplaatst: 8 september8 Sep De vergeten knoflookjes in een big bag. Zit vast nog meer in, maar dit was door de grote hoos van vanochtend -soort van- schoongespoeld en aan de oppervlakte. Ook de aardappels in de bigbag eruit gehaald. Of het merendeel dan. Deze is net een ballon figuurtje Incl een groot groen ei links boven van Kiki. Veel formaten en er zit vast nog heel veel in, maar die zie ik volgend jaar vanzelf boven komen.
Geplaatst: 8 september8 Sep 7 uren geleden, Arja zei:Welke soort tomaat is dat? Die met die 2 kleuren, die ziet er bijzonder uit. Heel mooi.
Geplaatst: 9 september9 Sep Gisteren appels geplukt, het werd echt tijd: ze lieten erg makkelijk los.Prima opbrengst: vier dozen à ca. 8 kilo: ruim 32 kilo. Van één laagstam Schone van Boskoop (goudrenet).Een raar appeljaar, droog. Daarbij heb ik dit jaar geen water gegeven, en niet bemest. En toch veel appels, en groter dan anders.^ Eén van de vier dozen. Snoeischaar ligt er alleen bij voor de maat. De (op het oog) grootste woog 390 gram.[Edit] De allergrootste blijkt 441 gram te wegen! [/Edit]Morgen ga ik maar eens kijken of de Gieser Wildeman al echt plukrijp is Inhoud bloempot of bak berekenen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.