Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb van onderaf wat blad geoogst van de boerenkoolplant. Ik haal alleen eraf wat ik op dat moment nodig heb. Net als bij de palmkool oogst ik de boerenkool van onder naar boven. Ik heb alleen wat compost toegevoegd aan de boerenkoolplanten @Petrasmoestuin

aangepast door Janie

Geplaatst:

20251202_115514.jpg

Een handje peultjes!

Geplaatst:

Hé wat leuk @Janie ; jij ook peultjes 😋

Ik oogste hele kleintjes net voor de vorst…ik sneed een kant open blancheerde ze ff en wat roomkaas ertussen op de borrelplank…😋🌱👩‍🍳🌱🐓🌱🎄🌱

IMG_6350.jpeg

En nog een gestreepte biet voor in dunne plakjes er bij op…😍😋

IMG_6331.jpeg

Geplaatst:

Ja @Vrouwholle ik had inderdaad nog wat peultjes! Niet veel en het gaat niet hard maar desondanks ben ik er erg blij mee. Klinkt heerlijk jouw borrelplank! 🤗

Geplaatst:

Ik vind dat wel stoer…peulen in december oogsten! 😊 lukt mij al nauwelijks in de zomer maanden! 😱

Geplaatst:

@Petrasmoestuin nee het is yakon! Lijkt een beetje op zoete aardappel maar is toch echt een ander plant.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Nou @jootje ik heb mazzel denk ik! Ik heb ze in september gezaaid als experiment en door het zachte weer heb ik toch 2x een beetje kunnen oogsten. 😉

Geplaatst:

Laat je weten hoe je gaat verwerken en of het lekker is natuurlijk?

On 11/28/2025 at 5:37 PM, Dahli said:

Leuk! Laat je weten hoe je gaat verwerken en of het lekker is natuurlijk?

De groene ketchup/bbq saus was al héél lekker!

M'n vrouw heeft hier en daar het recept ietwat aangepast naar haar smaak,vooral wat de hoeveelheden van de ingrediënten betrof.

De structuur leek op super vloeiende appelmoes,niet zozeer op ketchup.

Misschien had het nóg vloeibaarder gekunnen,onder meer door nog eens extra te filteren,maar dan verlies je nog veel van de vitamientjes.

Ik heb voor mezelf bij elke portie nog wat Sriracha toegevoegd,omdat ik het graag iets pittiger heb,de rest van het gezin loopt met een grote boog rond pepers e.d. 😉

Maar ze vinden het allemaal lekker!

Geplaatst:

Vandaag hebben we de folie van de foliekas verwijderd, en we hadden eerder onder de peper- en tomatenplanten nog wat oud wortelzaad gestrooid. Waar wortels ons tot nu toe nooit lukten, is van dat oude zaad alsnog een heleboel opgekomen. Vandaag heb ik alles uitgedund, en had een lawine mini-worteltjes. Ook oogst, en ze zijn super lekker! Het groen, voor zover niet verkleurd, gaat in de soep.

20251203_172409_HDR.jpg

aangepast door Tanja65

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
Op 1-12-2025 om 21:27, Janie zei:

compost

Wanneer heb je dat gedaan? Want ik heb ze ook voeding gegeven inderdaad. En ja ik oogst ook van onderen af aan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.