Geplaatst: 29 november29 Nov En dan ga je eindelijk weer es wat doen op de tuin, en dan kan je boerenkool, nog drie kleine koolrabi, wat roodlof, snijbiet, andijvie en n een maaltje paksoi oogsten. De laatste moest ik wel delen met beestjes. Leek wel gatenkaas! Dat word om de gaten heen eten! 😊😂😋
Geplaatst: 29 november29 Nov De eerste boerenkool geoogst waar de vorst overheen is gegaan zoals wij hier altijd zeggen! 💚
Geplaatst: 3 december3 Dec Hé wat leuk @Janie ; jij ook peultjes 😋Ik oogste hele kleintjes net voor de vorst…ik sneed een kant open blancheerde ze ff en wat roomkaas ertussen op de borrelplank…😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🎄🌱En nog een gestreepte biet voor in dunne plakjes er bij op…😍😋
Geplaatst: 3 december3 Dec Vandaag hebben we de folie van de foliekas verwijderd, en we hadden eerder onder de peper- en tomatenplanten nog wat oud wortelzaad gestrooid. Waar wortels ons tot nu toe nooit lukten, is van dat oude zaad alsnog een heleboel opgekomen. Vandaag heb ik alles uitgedund, en had een lawine mini-worteltjes. Ook oogst, en ze zijn super lekker! Het groen, voor zover niet verkleurd, gaat in de soep. 3 december3 Dec aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 4 december4 Dec Hoe heet het topic over de kweepeer bladeren voor thee ook alweer?@Tanja65 heb vandaag een aantal bladeren geplukt, past eigenlijk niet op een A4 papierje. Maar er zitten nog steeds groene bladeren aan de planten.@Mellie ook.maar taggen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 5 december5 Dec De wortels blijven maar komen.Wat was ook alweer het topic, met grappige vormen van vruchten?
Geplaatst: 12 december12 Dec Mee eters dus ff langs mijn bakken…om het al bestaande menu aan te vullen met vegetarisch gerechtje…🤔O wonder de NZ spinazie diein mijn voortuin tussen 2 bakken op poten in hangt staat er ondanks dat er toch echt dagen met vorst zijn geweest nog mooi bij…😍Toppie! Geoogst en smeuïge risotto met ui en kastanje champignons en bestrooid met parmezaan van gemaakt 😋🌱👩🍳🌱🐓🌱🎄🌱 12 december12 Dec aangepast door Vrouwholle
Geplaatst: 13 december13 Dec Een beetje zonnewortel (aardpeerachtige) en crosne geoogst voor de wok....
Geplaatst: 13 december13 Dec Ohh lekker crosne! Ook heerlijk samen met tuinbonen😋 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 december13 Dec 7 hours ago, appelvrouw said:Ohh lekker crosne!Jaha, alleen dat schoonborstelen. Maar verder yum 😋Oeh, gefermenteerde crosne, zou dat lekker zijn 😃? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 december13 Dec 41 minutes ago, woldistel said:Jaha, alleen dat schoonborstelen.Ouwe tandenborstel......😉
Geplaatst: 14 december14 Dec Op 18-11-2025 om 22:21, Petrasmoestuin zei:Het blad van mijn knolselderij had ik 3 dagen geleden ook in een zak bewaard vandaag, maar weg gedaan, gewoon geen tijd om de goede bladeren uit te zoeken. Bewaren jullie die trouwens ook?Ik heb het goede blad wel uitgezocht van mijn knolselderij en ingevroren.
Geplaatst: Woensdag om 16:442 d 6 hours ago, Mellie said:İn de herkansing…Dit keer is het zeker, hè? Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 20 uren geleden20 u Winterwortel: 2 grote en verder kleinere. Deze komen uit 1 bak. Ik heb nog een bak met overige wortels. Van de week eruit halen, want het wordt hier erg koud eind volgende week, dan is de grond bevroren.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Ik heb de laatste winterwortels uit de tuin gehaald, en 1 van de grote bakken heel voorzichtig overhoop gehaald om de appelwortels te oogsten. Pff wat breken die toch snel. Morgen kuil ik alles in. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.