Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Daar word je toch blij van? 😊

Geplaatst:

Ruim 1,5 kilo witte ( lekkere ) bessen! Tijdig afdekken helpt echt!

😊

IMG_4260.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

Een paar doperwten... Met plant en al geoogst, het loof is al opgevreten door de koeien )

IMG_0612.JPG

Geplaatst:

ik dop mijn eigen boontjes wel! Kapucijners vielen erg tegen. Ruim 400 gr. gedopt. Ga ik proberen nogmaals te zaaien. Doperwten…twee keer gezaaid, toen nog wat plantjes erbij gezet, vandaag geoogst, 300 gr erwten gedopt. Dat ga ik niet meer doen.

Tuinbonen, mooie oogst!😊

IMG_4261.jpeg

Geplaatst:

Grote oogst! Hoeveel planten van tuinbonen had je staan? @jootje

Geplaatst:

Ik weet niet precies meer hoeveel. Ik houd ook niks bij. Maar denk minmaal iets van 20?

Geplaatst:

mooie broccoli, die doet het goed met het weer van de laatste weken,

20260621_122120.jpg''20260621_122453.jpg

gisteravond laat ook wat gedopt en nog wat peultjes

20260621_222352.jpg

20260620_172207.jpg

Dochter verzamelt o.a. verfkamille voor pigment voor het maken van anthotypes.

20260621_193749.jpg

Geplaatst:

Heerlijk weer al die oogst, RedZebra! 😊

Geplaatst:

De eerste knoflook. Niet helemaal gepland, want nog klein en een sommige bolletjes echt te klein. Maar de storm had hier zo huisgehouden dat ik geen keus had dan een deel van de planten te rooien. Het zal evengoed wel lekker zijn.

IMG20260622231751.jpg

Geplaatst:

Het eerste Dragon’s egg. Meer een witte barbapapa dan een ei, maar hij smaakte heerlijk!

IMG_0242.jpeg

Geplaatst:
  • Auteur

De frambozen zijn begonnen! (en ik had geen zakje of bakje mee voor de oogst)

IMG_0634.JPG

En er schieten nog meer uien door, dus ik ga nog wat leuke dingen verzinnen met uienloof.

IMG_0633.JPG

Geplaatst:
Op 21-6-2026 om 19:50, jootje zei:

Ga ik proberen nogmaals te zaaien

Nu bedoel je? Lijkt me geen goed idee ivm beestjes die in de warmere maanden voorkomen

Geplaatst:

Bedankt voor de waarschuwing! Maar ik zeg ook: proberen! Ik ben me er van bewust dat het om veel redenen kan mislukken. Ik had overigens nu ook al wurmpies!

Ik houd je op de hoogte! 😉

Geplaatst:
18 uren geleden, Tanja65 zei:

De eerste knoflook

Ook handig om ze zo op te hangen. Die van mij vielen weleens eraf als ik ze aan elkaar met elastiek had vastgebonden.

Geplaatst:

Oogst van gisteren. Geen tijd om te vermelden, druk met afhalen en blancheren. De aalbessen hebben wij nu met tros en al eraf gehaald. Geen doen, stuk voor stuk. Ik had nog 3 grote zakken van vorig jaar in de vriezer. Die doe ik maar weg. Ligt er een jaar nu. En wij zijn nog maar met de eerste struik bezig, wij hebben er nog 3...... Die komen wat later.

20260622_160616.jpg 20260623_165355.jpg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.