Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Foto's van: je oogst

Featured Replies

Geplaatst:

Ik zie zulke keutels ook regelmatig in kattenbak van een vriendin… dus denk het wel.

Op de frambozen na, ja. Lekker 😬 ben nog lang niet uitgeplukt. 💪🏻

Geplaatst:
25 minuten geleden, Dahli zei:

Maar is dit van een kat? Ik vind het zo’n a-typische vorm voor kattenuitwerpselen.

Heel mijn leven katten gehad en keek ernaar en dacht dat ook al. Alle katten die ik ken deden het nooit in het gras, het liefst ergens dan in de aarde of zand. Katten poepen normaal gesproken sigaartjes. Al die losse bolletjes aan elkaar geplakt lijkt meer van iets van een planten of insecten eter. Zou eerder denken aan een watervogel of iets dergelijks. Om beter te herkennen, met een takje even de drol uitelkaar halen, om te zien of je schildjes or grassen ziet zitten.

Geplaatst:

Is er geen poep topic voor dit soort situaties? 💩

Geplaatst:
4 uren geleden, Mellie zei:

Exact hierom haat ik katten uit de grond van mijn hart.

Google lens zegt dat het van een konijn of haas kan zijn. Normaal eten ze dat gelijk weer op, maar als ze opgejaagd worden of ergens van schrikken of te veel eiwit voedsel hebben gegeten dan laten ze het als trosjes liggen.
En die groene broek is echt iets voor de tuin. Iets van "zoek Mellie" Oh gevonden van haar rode hoofd, want ze heeft net iets in het gras gevonden onder de frambozen, niet leuk. 😂

Geplaatst:
23 minuten geleden, Arja zei:

poep topic

🤣🤣🤣 Gisteren net poep van de hond weggebracht, nee ik stuur geen foto. Dit is weer even off-topic.

Geplaatst:

De oogst van de afgelopen tijd.

7 september:

20260907_201656.jpg

8 september

20260908_085212.jpg

20260908_165902.jpg

20260908_165907.jpg

9 september

20260909_102103.jpg

10 september

20260910_164403.jpg

11 september

20260911_083621.jpg

13 september

20260913_155754.jpg

20260913_155800.jpg

Vandaag

20260915_153825.jpg

20260915_161315.jpg

Geplaatst:

Begin van de peper drukte. Alleen van de Sugar Rush Stripey al 2 stuks weg moeten doen (3e foto). Misschien heb ik er een te lang laten hangen, dat kan ook, omdat ik dacht dat die rood moest worden, maar is perzik met strepen.

Vandaag dus diverse verschillende pepertjes eraf kunnen halen die ik duidelijk kon lezen.
Een drakenei komkommer: is geen ei.
Verder weer frambozen en wat tomaten.

20260915_170602.jpg 20260915_170631.jpg 20260915_163459.jpg

Geplaatst:

@Gitta Wat leuk zo’n meerdaags overzicht. Ik ben echt jaloers op jouw paprika’s. Die heb ik zelf nog nooit gekweekt, maar nu ik deze zie…

@Petrasmoestuin Daar word je blij van, als ze loskomen die pepers! Wat een leuke selectie.

Wat ik erg vreemd vind, is dat je een rode madame Jeanette hebt. Dat kan eigenlijk niet. De vorm lijkt er wel op, maar ik denk toch dat het eerder een habanero is en geen jeanette.

Die Vezena ziet er bijzonder uit zeg, met die streepjes! Hoe heet is die?

aangepast door Dahli
Typo

Geplaatst:
14 minuten geleden, Dahli zei:

rode madame Jeanette hebt

Ja, ik ben erg blij met de leuke pepers. Ik las normaal geel die Madam Jeanet. Maar in sommige gevallen worden ze oranje of rood (volgens AI). Hij staat bij de 5 color, geen andere peper, dus ik heb hier geen verwisseling gemaakt denk ik. Maar ik begrijp dat ik maar beter geen stukje kan proeven zo, omdat die best heet is volgens zeggen en ik gelijk melk moet gaan drinken (bah, melk, alleen sojamelk heb ik, werkt dat ook?)
Die Vezena, die ga ik later ook een klein stukje proeven (doe ik normaal met alle pepers, maar nu heel veel verschillende), hij schijnt niet zo scherp te zijn. Maar van de week stond ik al te hoesten met een paar kleine pepers schoonmaken en ook mijn man die er tegenover sotn. Dat wordt nog wat als ik later er alles af ga halen. 😢

aangepast door Petrasmoestuin

Geplaatst:

Ja prachtig die blockpaprika's bij jou @Gitta en dat in een lage groentezak neem ik aan? Ik ga ze volgend jaar ook zaaien voor het eerst, en dan de gele, die vind ik heel erg lekker.
Laat je de puntpaprika's niet rood worden? Of wil je expres de groene?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.