Amrutten Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Zo uit de tuin. Het houdt niet op….. Onderin zit ook nog een gekregen, prachtige broccoli. Er is werk aan de winkel. 5 Quote
Mellie Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Ik was gisteren in Duitsland dus niet de eieren geraapt. Liggen er vandaag 12 eieren in het leghok… toe maar! 2 pepers om straks het verschil te proeven: Buena mulatta en lila luzi en wat radijzen. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 @Mellie Buena mulata wordt rood als die rijp is, deze is dus nog niet rijp.Lila luzi wordt een klein rood bolletje, dus je hebt 2 onrijpe Buena mulata? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 @acpronk hmmm… geen idee. Ik dacht ook dat lila luzi er meer als Chinese 5 colour uit zag, maar dit kwam uit de lila luzi zaadjes. Ik weet dat ze onrijp zijn, maar vorig jaar was de Buena mulatta onrijp al loeiheet. Dus wilde die 2 zo vergeleken. Maar kennelijk 2 dezelfde soorten vergelijken met elkaar… beetje jammer als er verkeerde zaden in een zakje zitten Na het avondeten een rondje gelopen naar de schooltuin om te kijken hoe het daar erbij staat. Gevallen appels geraapt. Paar al opgegeten. Veel bramen geplukt en dit restje hazelnoten is over. Rest al lopend opgepeuzeld. De kinderen vonden het een top seizoen met hun mega oogst en hadden gelijk een challenge om de komende week alleen uit de tuin te eten. Ik zei dat ze dan heel veel hete pepers te eten krijgen Nu hebben ze gelukkig heel veel bramen. 1 Quote
redzebra Geplaatst: 30 juli 2023 Geplaatst: 30 juli 2023 Mooi kleurtje die bramen zover zijn ze hier nog niet, ik heb hier ook redelijk wat hazelnoten staan. Helaas 2 weken geleden dacht ik nog even wachten, maar nu is het merendeel verdwenen, teveel eekhoorns hier. 1 Quote
jootje Geplaatst: 31 juli 2023 Geplaatst: 31 juli 2023 Heerlijk, die boontjes! Heb al wel wat geplukt van mijn lage boontjes, maar de stokbonen moeten zelfs nog gaan klimmen! Zo ook de snijbonen! Quote
Lia56 Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 15 hours ago, jootje said: , maar de stokbonen moeten zelfs nog gaan klimmen! Die doen t hier ook nog niet.. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2023 Een kleine salade geoogst: En een 1e nectarine uit de kas! 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
marcelru Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 Flodderbonen, uien en cherrytomaten vandaag. 2 Quote
aseel Geplaatst: 1 augustus 2023 Geplaatst: 1 augustus 2023 Heb wat turkse buiten komkommers geoogst..lekker met zout. 2 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 2 augustus 2023 Geplaatst: 2 augustus 2023 (aangepast) Courgette geoogst,denk dat de plant er al zo'n 20 gegeven heeft. 2 augustus 2023 aangepast door Jeanne heijmans Quote
jootje Geplaatst: 3 augustus 2023 Geplaatst: 3 augustus 2023 Wauw, Lia. tomaten en paprikas schieten nog niet heel erg op hier. Maar ALS ze straks gaan kleuren! Hier ook een fijne oogst, happy Jo 5 Quote
bonnie f Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Geen charmante foto. 2 rijen Ratte geoogst. En nog een verdwaalde peter pan. Ratte waren ongeveer 20 pootaardappelen en gaven 17 kg. Waar ik meer dan tevreden mee ben. Wel weer doorwas. Dat was dan ook de reden van rooien. Ook het loof werd snel slecht. Zo nog ff pruimen en courgette oogsten. Ik zal de foto's wel vergeten. 3 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Hier ook volop sperziebonen aan het plukken. De tomaten zijn ook op stoom, evenals de courgettes. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 4 augustus 2023 Geplaatst: 4 augustus 2023 Oh die vorige foto was blijven hangen geloof ik. Vandaag weer een gezellig mandje geoogst. 5 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2023 Mijn zaai-uien kwamen niet op en dus kocht ik vrij laat in het seizoen een zakje pootuitjes bij de Welkoop. Ik heb normaal geen goeie resultaten met pootuitjes, ze blijven klein en schieten ook vaak door. Ik had nu dus de kaart bewaard die aan de zak pootuitjes zat: ik zou wel eens even laten zien dat ik er echt geen 4 kilo (zoals ze beweren op die kaart) oogst mee zou halen. Het werd 7 kilo oogst.... Even ordenen op kleur: 12 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.