Geplaatst: 7 augustus 20231 j De eerste paprika's, marconi purple. Uiteraard ook weer sperziebonen en wat tomaatjes
Geplaatst: 7 augustus 20231 j Mooi, die paprika’s! De rest ook hoor. Hier vast twee pompoenen mee naar huis genomen. Amoro F1. en eindelijk wat meer bonen. 900 gram. Happy Jo
Geplaatst: 7 augustus 20231 j Jaaaaa!!! De eerste vijg. Helaas was het jongste kind er ook die bosbessen aan het plukken was. Dus ik heb spaarzaam gedeeld. Eerste paprikaatje die toch wel een beetje scherp was. 2 kleine shishito paarse Buena mulatta en de hele lemon drop. Ook de eerste tomaten geplukt. Gele en bruinige waren lekker. Rest was waterig viel me tegen. Veel bonen en saladespul klein beetje waterkers erbij. Had ik zin in. Grote rups en slak en een regenworm als bijvangst.
Geplaatst: 8 augustus 20231 j Poeh: die puntpaprika! Hoe lang, en welk ras? Ook nogal erg veel komkommers. Van hoeveel planten? Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 8 augustus 20231 j Auteur Het lijkt heel wat hoor, maar het is zo'n kleiner formaat krat. Een halfje. Die paprika is een wat kleiner exemplaar van de Dulce de España die ik elk jaar heb staan. Een 1e vrucht. En ik heb zo'n 7 komkommerplanten staan volgens mij. En wat augurken, die zitten ook in dat kratje. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 augustus 20231 j Eerste maïs ever 🌽🔥 Één kolfje iets te klein, nu even 10 minuten blancheren en dan lekker invriezen. 😉 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 augustus 20231 j In strijd tegen de (nu al giga) jetlag na vanmorgen weer in NL geland te zijn.. maar op het gemakje wat gaan oogsten. 2 bossen bloemen, tomaten, aubergine, paprika, courgette, muismeloen en de eerste hazelnoten. 11 augustus 20231 j aangepast door Vastone
Geplaatst: 11 augustus 20231 j Prachtige oogst, Vastone! en, Arja,( gezond) jaloers op je bonen…. Hier ook bloemen, courgette en een pompoen om weg te geven!
Geplaatst: 12 augustus 20231 j Net voor de buien geoogst! Boontjes, salie/tijm/oregano, stropharia, handje bramen, tomaten (die dikke is een Nature's riddle buitentomaat, mag afrijpen op de vensterbank), Amish deertongue sla en een bosje bloemen. Ook courgettes en komkommers van verschillende grootte, straks in ieder geval witte courgettesoep maken.
Geplaatst: 13 augustus 20231 j Auteur Middagje kraken en pellen met mijn moeder, de noten zijn van 2 jaar geleden. 3/4 en 1/2 liter potten. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 augustus 20231 j Zo gaaf he? De grootste tomaat weegt 450 gram! Happy Jo ( sorry voor de mensen met phytophthora)
Geplaatst: 18 augustus 20231 j Mooi hoor. En word er vooral blij van. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 19 augustus 20231 j De eerste oogst na drie weken vakantie. De rest moet nog maar even blijven hangen. Plus nog een enorme berg tomatillo’s en ananaskers.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.