mdubbelm Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 De tomaten en courgettes zijn echt lekker op stoom dit jaar. Zo maar eens wat in gaan maken. 6 Quote
acpronk Geplaatst: 20 augustus 2023 Geplaatst: 20 augustus 2023 De oogst na 3 dagen. Vrouwlief zal straks wel klagen waar we al die tomaten moeten laten... 8 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vastone Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Herkenbaar! Al ben ik hier zelf de oogster en vrouwlief ineen.. Haha Geen energie om de boel te verwerken dus waarschijnlijk belanden de tomaten die we komende dagen niet eten in de vriezer om een keer soep of saus te maken. Voor nu pikken de kinderen er steeds een paar weg als ze langslopen en wij eten ze op brood. Wel lekker hoor! 3 Quote
Lia56 Geplaatst: 21 augustus 2023 Geplaatst: 21 augustus 2023 Hier worden nu de meeste weg gegeven 🙂 2 Quote
HerbalX Geplaatst: 22 augustus 2023 Geplaatst: 22 augustus 2023 Vandaag maar weer een nieuwe lading met pepers geoogst. Super Thai Chili, Cayenne long slims, Apache, Inca Drop, Sotch Bonnet, Aji Mango en de eerste sugar rush striped. 7 Quote
Mellie Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Ik kwam thuis en schrok van de tientallen verdroogde of opgegeten vijgen. Dat doet dan echt zo’n pijn…. Maar heb er heel veel wel kunnen plukken. Zo veel zelfs, dat de rest van het gezin heeft mogen mee eten van de vijgen! Ook wat waard zullen we maar zeggen… In de tomatenjungle een paar tomaten gevonden. Moet ik vandaag of morgen mee aan de slag. Ik heb kennelijk een courgette gehad. Ooit. De slakken er eerst uitgeklopt. Ze hadden het er goed in de all you can eat hut. Mooie paprika’s. Er hangt nog zo veel. Dat ga ik zo direct allemaal eens goed in me opnemen. Ik werd lek geprikt door de muggen en heb mijn rondje tuin voortijdig geslaakt. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 26 augustus 2023 Geplaatst: 26 augustus 2023 De oudste en de jongste hebben dit kunnen bewaren van hun oogst. De rest eindigde op magische wijze steeds in hun mondjes Haha, ze hebben de opgevroren erwtenbewijs nog er naast staan Ik heb ook wat dahlia’s om naar te kunnen kijken. Het oog wil natuurlijk ook wat. De vijgen van een andere boom. Waren de laatste 2. Rest was verdroogd en wat er aan hangmat is zo klein, dat rijpt nooit meer af vrees ik. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 27 augustus 2023 Geplaatst: 27 augustus 2023 Zulke mooie droogboontjes! Maar ik heb wat problemen met de naam. Candy. Dan gaat er in mijn hoofd gelijk een liedje van Iggy Pop en Kate Pierson meelopen. Ik heb dat met meer woorden als ik ze hoor of lees. Maar niettemin, heel mooi boontje 😋 8 Quote
rorror Geplaatst: 27 augustus 2023 Geplaatst: 27 augustus 2023 Wortelen in pot gekweekt. Oppervlak van ongeveer 20x20cm. Groeide strak tegenelkaar. Heel wat kleintjes, maar ook normale maten. 6 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Ruim 2,5 kg bonen geplukt. Stam Dior is met stip de hoofd leverancier. De andere 2 stokbonen doen het maar matigjes. Ook 1 aubergine geplukt en wat rucola voor de salade. Komkommer en pap liggen nog in de koelkast. En mijn onthoofde pastinaken…. Ik kreeg de gewoon niet uit de grond getrokken! Toen maar met de schep en voila. Voor je het weet, zijn ze onthoofd of schaaf je er plakjes van af…. Toch een leuke puzzel vond de jongste. 6 Quote
Arja Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Je oogst nu al pastinaken? Ik dacht dat dat iets voor november was. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 28 augustus 2023 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2023 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Ik vond de vorm heel leuk, maar sinds ik die biquinho met koriander smaak heb geproefd, durf ik die niet meer aan dat was zo heftig Ik heb pastinaken getracht te oogsten. Ze waren zo zwaar, dat ik ze er niet uit kreeg. In delen eruit geschept. En er zit nog wat voor moeder aarde 2,5 kg bonen en 1 aubergine met één hand rucola De druiven zijn groot dit jaar. Normaal zijn ze de helft kleiner. 5 Quote
MSDG Geplaatst: 28 augustus 2023 Geplaatst: 28 augustus 2023 Bakkie wortels, kratje tomaten, paar pepertjes, laatste blauwe bessen, kaboutermuts paprika’s en 2 mooie ‘supermarktcourgettes’. 😄 En dan meteen advies: hoe maak ik deze wortels nou een beetje snel schoon? 🤔 Worteltje voor worteltje met een borsteltje? 😩 4 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 29 augustus 2023 Geplaatst: 29 augustus 2023 Afwas borstel en schrobben maar! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.