G. B. Geplaatst: 19 augustus 2024 Geplaatst: 19 augustus 2024 De oogst op een presenteerblaadje aangeboden 🤣 Courgette (beetje groot uitgevallen) Stambonen en boterbonen Andijvie Komkommer Al vraag ik me bij deze komkommer af of het wel een komkommerplant is. Er komen alleen babys (lees max 10 cm) vanaf. Ze zijn wel dik (zo dik als mn pols ongeveer) 4 Quote
G. B. Geplaatst: 20 augustus 2024 Geplaatst: 20 augustus 2024 Na vandaag kan ik geen boon meer zien... 🤣(maar alsnog heel blij met zoveel bonen na zo'n nat voorjaar/zomer) 7 Quote
G. B. Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 (aangepast) Ehm, ja inderdaad een badkuip(je) vol... (wel een kleine badkuip hoor, 1.20 lang). Goeie wintervoorraad zeg maar 😊 Vanmorgen op tijd opgestaan en samen met moeders de bonen geweckt. Er staat nu nog een flinke emmer snijbonen, die gaan de vriezer in. 21 augustus 2024 aangepast door G. B. 2 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 21 augustus 2024 Geplaatst: 21 augustus 2024 En meerrrr tomaten! Also een handvol sperzieboontjes geoogst, maar niet op de foto gezet. Die zijn vandaag wel door de nasi gegaan tho. 3 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
jootje Geplaatst: 22 augustus 2024 Geplaatst: 22 augustus 2024 Yeah! De eerste bonen! En courgette natuurlijk. De pompoen kreeg ik van de buurman op de tuin, Happy Jo 6 Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 augustus 2024 Geplaatst: 25 augustus 2024 Een hele oogst! Tomaatjes balkon star, vilma, red explosion en Venus. De courgette plant heeft zichzelf overtroffen met 2,5 Courgetjes in drie weken😝. straks alles samen met een stukje vis en veel kruiden de oven in. 9 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jootje Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Hier ook fijn wat bieten! Ennnnn..boontjes! Happy Jo 8 Quote
Gitta Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Het gaat om de gele snacktomaatjes en 2 roma tomaten. 4 Quote
Arja Geplaatst: 26 augustus 2024 Geplaatst: 26 augustus 2024 Boontjes, uiteraard. Er zit weinig meer aan, denk dat dit de laatste wel zijn. Diepvries zit vol, kan nog wat buren blij maken. Peren groeien hier vlakbij langs de weg, ze beginnen al te vallen, dus ik heb er een paar geplukt. Vorig jaar vond ik ze niet super lekker, dus dit jaar probeer ik nog eens om ze wél lekker klaar te maken. 6 Quote
Rookie Geplaatst: 27 augustus 2024 Geplaatst: 27 augustus 2024 Je kunt wel merken dat het seizoen op het eind loopt. De boontjes zijn er klaar mee, ik heb er al wat planten uit de grond gehaald. De komkommers en courgettes doen nog steeds hun best, maar ook die opbrengst loop terug. De Sweeties beginnen nu lekker te kleuren, maar de rest is nog niet zo ver, ik heb wel al een paar tomaten met neusrot er uit gehaald. Ik ben benieuwd wat de herfstzaai gaat opleveren, er staan in elk geval nog een heleboel stokbonen, die bijna oogstklaar zijn. 4 Quote
Rookie Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 (aangepast) Ik vind de Marmande tomaten altijd weer mooi. Deze zijn wel heel erg picture perfect. 28 augustus 2024 aangepast door Rookie 7 Quote
G. B. Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 Wat een prachtige oogsten allemaal! 🥰 Vandaag een klein rondje bonen gedaan (en de boterbonen vergeten op de foto te zetten, maar die zitten al in de pan) Verder gewone bonen, een knolvenkel en een paar worteltjes die in de weg stonden. En nog een aantal tomaten waar ik de naam niet meer van weet (zitten ook al in de pan) 5 Quote
Gitta Geplaatst: 28 augustus 2024 Geplaatst: 28 augustus 2024 Roma tomaat, gele snacktomaat en gele kerstomaten. 4 Quote
Mellie Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 Deze eindigde samen met 2 broertjes en zusjes in de stoof. Mijn jongste vond dat heel jammer. Het eerste wat hij gisteren met het avondeten vertelde… zit de grappige dubbele ook in de pan? Eh, die vingers? Nee die billen. Eh ik denk het. Ow.Daar keek ik steeds naar in de tuin. Die waren grappig. 6 Quote
Dahli Geplaatst: 29 augustus 2024 Geplaatst: 29 augustus 2024 Morgen weer wat tomatensaus maken. 8 Quote
Rookie Geplaatst: 30 augustus 2024 Geplaatst: 30 augustus 2024 De tomaten beginnen goed te kleuren. Ik heb deze wat vroeg geplukt, ze mogen binnen verder rijpen. Daar kies ik voor omdat ik zo veel mogelijk wil oogsten voordat de phyt echt gaan toeslaan, en omdat er veel regen wordt verwacht en ik niet wil dat ze barsten. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan... 8 Quote
woldistel Geplaatst: 31 augustus 2024 Geplaatst: 31 augustus 2024 Komkommer iemand? Gelukkig heb ik morgen een verjaardag om wat weg te geven (want deze hoeveelheid ligt ook nog een keer in de koelkast). 8 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 1 september 2024 Geplaatst: 1 september 2024 De alle eerste courgette hier dit jaar (poging 6 lieten de slakken uiteindelijk staan 😊) 9 Quote
jootje Geplaatst: 1 september 2024 Geplaatst: 1 september 2024 Hier ook courgette! Hahaha, én ruim een kilo bonen! Blij mee. Courgettes zijn bijna allemaal al weggegeven!, 5 Quote
Gitta Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 Ik heb ook nog boontjes geoogst. Deze vergeten op de foto te zetten. 8 Quote
G. B. Geplaatst: 3 september 2024 Geplaatst: 3 september 2024 De laatste venkel geoogst. Wist niet dat ze zo groot konden worden ☺ 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.