Geplaatst: 23 augustus23 Aug Tomaten komen eindelijk op stoom! Ook de eerste tomatillo’s al geoogst en anaskers maar niet op de foto
Geplaatst: 23 augustus23 Aug Ik schat 3-4 kilo tomaten, 2 komkommers, en mij allereerste paprika. Hij was nog groen,en het was de bedoeling om hem rood te laten worden maar ik had hem per ongeluk afgeknipt.En oja, een heel klein handje snijbonen, om ergens doorheen te wokken.
Geplaatst: 23 augustus23 Aug Komkommers, courgettes, paprika en pepers, tomaten en een heleboel boontjes. En bloemen, natuurlijk 🥰 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 augustus23 Aug Wat een plaatje @Gitta lijkt wel uit een tijdschrift zo met die kleurtjes. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 24 augustus24 Aug Oogst van vandaag.Chinese bieslook, blauwe Rettich, pepermunt, Rucola, bosbessen, gele frambozen en een paar tomaatjes.Er was nog meer om te oogsten, maar geen tijd meer, dat is voor de volgende keer. 24 augustus24 Aug aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Vandaag het laatste maaltje Kangkung geoogst. Nog mooi voor 1 persoon. En weer wat Cabaca-pepertjes. Direct ook wat zaadjes van de peper geoogst. Dat is wel even sparen want er zitten er maar 2 of 3 per peper in. Eén dezer dagen haal ik de kangkung-plantjes eruit en dan komt er waterkers voor in de plaats. Eind van de week wordt het wat koeler. Dat lijkt me lekkerder ontkiemen. De bak is gewend aan water, dus wie weet lukt het.
Geplaatst: 25 augustus25 Aug Tis allemaal niet veel, maar ach. Ook nog frambozen sla en kruiderij geplukt die niet op de foto staan. Denk dat dit kaartje niet goed is want lijkt voor geen meter op de pink pondorosa…Vorig jaar werd die door slakken opgegeten, dit jaar door ons.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Het grootste deel van de tomaten zijn nu wel geplukt. Er hangen er nog wat aan, maar er begint langzamerhand een eind aan te komen. Een poosje terug zag het blad er niet best uit, bang zijnde voor phytophthora heb ik toen rigoureus gesnoeid. Alles staat er momenteel prima bij. De planten die nog wat bladeren hebben zien er gezond en sterk uit. Enfin, superblij met deze buitenoogst 😄De courgettes blijven als een tierelier gaan. Vooral de bolcourgette, die heeft zich in 3 richtingen opgesplitst met aan elk een stuk of 4 nieuwe vruchtbeginsels. Gelukkig zijn ze ook 2 weken na oogsten nog steeds lekker.Hopelijk kan ik over een poosje ook een mooie peper paprika foto maken, daar beginnen er nu eindelijk wat te kleuren😊.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug De laatste vijgen vrees ik. Rest is nog te klein om wat te worden. Maar ik hoop dat ik wat over het hoofd heb gezien! Trosje druiven van school. Die zijn wel lekker maar het blad is weer flut… tis nooit een goede combi helaas. Heb mega veel rozenbomen geplukt! Heel blij mee.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Auteur Een Roter Weinberg perzik uit de kas: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Ziet er verrukkuluk uit! Niet door en door rood en best een flinke pit. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 augustus26 Aug De oogst van vandaag. De eeuwig kool heb ik weggedaan (blauw teiltje), veel luis en aangevreten en ik vind de kool niet erg uitnodigend om te eten. De plant ook verwijderd. Ik wil eens proberen kappertjes te maken van de week,. Ik schrijf het laat, want ik heb nog snel een Tiramisu taart gebakken. Dacht dat ik te weinig lange vingers had, komt mijn man later nog met een doosje aan. De schaal was ook een beetje te breed voor het recept.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Oogstjes van gister en vandaag…😊🌱👩🍳🌱🐓🌱🌻🌱Ik oogste al wat weinig spekbonen naar mijn gevoel .. dus maar eens op onderzoek uit… en ja hoor ze waren verstopt achter het “ anti inkijk doek” wat op de kopskant van de klimstaken zit… 🤦♀️ afijn nu heb ik onbedoeld gelijk nieuw zaaigoed geoogst 👍😊De dahlia’s kreeg ik van mijn vader..😍Toen ik hem later deze foto stuurde… kreeg ik de volgende tekst terug….“Mooie dingen blijven mooi….Ook in een rot wereld” Het geeft mij steun.. ik hoop jullie ook!!
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Mooie Dahlia's!Dit was van gisteren: A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Vandaag wat peper-zaden geoogst: alles geschoond en te drogen gelegd op een schouw. De gefermenteerde tomatenzaden ook uit hun smurrie gehaald, gewassen en te drogen gelegd. En een olijfkomkommer had rijp zaad. Er volgt nog meer als de grotere tomaten rijp zijn en andere pepers. Mijn man vindt dit nooit zo leuk, ik wel 😊.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Courgette geoogst en een kleine die niet groeide (dus niet bevrucht)Een een paar pepers, waarvan sommige perongeluk bij het snoeien eraf kwamen. Vandaar nog groen.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Mijn ervaring is dat als er meerdere courgettes aan 1 plant hangen, de plant het niet aankan. Misschien heb jij dat ook in dit geval Gita? Ik had op een gegeven moment 4 courgettes eraan, 2 overleefden het. Ook had ik 2 courgettes echt dicht tegen elkaar aan, ook dan gaat het niet goed. Uiteindelijk alle 2 weggedaan. Maar je hebt een mooie courgette.
Geplaatst: 27 augustus27 Aug Misschien is het ras-afhankelijk. Bij onze twee groene courgettes groeit er inderdaad steeds maar eentje tegelijk, hooguit twee. Maar bij de twee gele groeien er echt meerdere tegelijk aan beide planten, en dat lijkt geen enkel probleem. Hier en daar een niet goed gegroeide courgette, maar dat schat ik meer in als gevolg van niet-bevruchting dan als last van de zusjes aan dezelfde plant. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.