Geplaatst: 13 januari13 Jan Jaaaaa, het eerste eitje van het jaar!Tussen die witte eitjes valt een stuk beter op hoe mosgroen het ei eigenlijk is. Dank je wel Kiki 🫶🏻
Geplaatst: 13 januari13 Jan Ohhhh en nog een hele mooie ook! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 14 januari14 Jan Kruidjes uit eigen tuin..salie, selderijblad, bonenkruid, laurierblad, rozemarijn en tijm. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 februari4 Feb Nog een laatste aanvulling op de gemengde salade winterpostelein kunnen oogsten vandaag. Wat een fijne groente is dat. Doorstaat zonder moeite sneeuw en best strenge vorst van de afgelopen weken. Morgen gaan de restanten eruit en komt er een dezer dagen in ieder geval Amsterdams reuzenblad in de kweekbak. Nog even denken wat er naast komt. 4 februari4 Feb aangepast door Dahli Typo
Geplaatst: 4 februari4 Feb Ik heb nog nooit winterpostelein kunnen oogsten. Eerste jaar wist ik niet hoe te oogsten, en plots stond het in bloei.De jaren erna, tot nu toe, komt het spontaan op maar het wordt afgegraasd door eenden..Hierbij mijn oogst. De vorige keer was ik vergeten enthout van de pruimen te knippen. Dat, plus stekhout van de kruisbes Captivator (doornloos, dus makkelijk), en nog een eerder niet geziene tak van de druif Reliance voor @Bartoh . Plus veel stekhout van 21 rassen vijgen, deels ook voor Bartoh, maar ook voor mijn ouders, en er zal vast wel wat overblijven voor @Lsjr33 en @Goldfish , en anders nieuwe knippen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 februari16 Feb Vandaag een emmer aardappels geoogst zodat ik weer even vooruit kan. Het betreft het ras Nicola dat door zijn lange kiemrust zeer geschikt is om in de grond te laten zitten al speelt de losse structuur van mijn grond hierbij ook een rol. Na de oogst alles weer netjes afgedekt met bladeren en het dekzeil. Naar schatting zitten er nu nog 2 emmers aardappels onder de grond.Op een ander plekje zitten ook nog wat Nicola's met een geschatte hoeveelheid van eveneens 2 emmers. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 16 februari16 Feb Echt zeg dat je je aardappeloogst zo mooi kan spreiden zonder ze aan de lucht en het licht te hebben. En een geweldige grond heb je. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 februari16 Feb Oh wauw wat tof om nu verse aardappels te oogsten. Geniet ervan! A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: Donderdag om 14:255 d Ik heb mijn aardappelen op dezelfde manier bewaard als @Frans .Meer als experiment om te zien hoe dat ging.Nu is het bij Frans de hele winter aanzienlijk beter weer geweest dan hier in het hoge noorden.Veel nachtvorst, vaak weken achtereen.Vandaag ben ik wat bakken gaan opruimen om die klaar te maken voor het nieuwe seizoen en ik heb (meer voor de lol als iets anders) even gekeken of er nog een aardappel te vinden was.De grond is drijfnat, maar de piepers hebben de winter prima doorstaan!Ook vond ik nog wat verstopte gele bietjes, die er eigenlijk ook nog wel goed uitzien.Ik ga wel eens kijken, hoe ze er van binnen uitzien en of ze nog smaken.Maar toch leuk, om nu al een oogst te hebben!Er staat ook nog een soort radijs op de foto, maar die was van binnen niet goed meer, dus die zijn weg...De aardappelenbak.O ja, ook nog twee knolselderijen. Donderdag om 14:265 d aangepast door Rookie
Geplaatst: Vrijdag om 15:344 d Broccoli voor winterteelt uit tunnel. Ik dacht gezaaid ergens september, de hoofdbloemaanzet was helaas verloren na de eerste strenge vorst. De planten hebben het wel goed overleeft en de zijtakken geven nu mooie roosjes.
Geplaatst: Zondag om 12:522 d Ik heb nog heel wat kunnen oogsten.Alles stond nog buiten of zat nog in de grond en heeft de winter met de vriesdagen aardig overleefd.Ik laat het even buiten liggen om wat te drogen en dan gaat het de buitenkist in.Er zitten nog een paar mooie kooltjes bij zelfs!
Geplaatst: Zondag om 14:302 d Wat een grote pastinaken. @Rookie Zondag om 17:002 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Zondag om 15:352 d @Rookie wat een mooie oogst nog, na zo'n lastige wintertijd. 😀 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zondag om 15:542 d Ja toch?Het viel mij echt reuze mee.En het scheelt een heleboel opbergruimte.
Geplaatst: Zondag om 16:532 d Op 30-12-2025 om 13:33, redzebra zei:grootbladige basilicum […] geurt heel sterk in tegenstelling tot winkelplantjes, die heel kort opeen gezaaid zijnDoe je 1 plantje per potje? Ze zien er geweldig uit! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Maandag om 16:201 d Eigenlijk had ik deze planten een paar weken geleden eruit willen trekken omdat hier de Choy sum komt te staan. Ik had de winterpostelein bij die laatste oogst echt helemaal tot de grond afgeknipt in de veronderstelling dat het na 4 of 5 x wel klaar zou zijn.De Choy was nog niet zover, dus uit luiheid de kale planten toch nog laten staan. Door het mooie weer zijn ze onder de kap toch weer helemaal uitgelopen. Deze gaat door de salade vanavond. Extra niet verwachte oogst.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.