Geplaatst: 1 juli 20178 j Neeeee, niet te geloven. Echt balen, maar er is iets ingepland op de 15e waar ik niet onderuit kom. Ik kan er dus niet bij zijn. Ik zal de beloofde zaden per post naar Jorieke sturen meegeven aan Wortel zodat mensen hun ruils alsnog krijgen. Zelf maar hopen dat ik in het voorjaar wel weer aanwezig kan zijn. Om weg te geven:- Zaden lichtroze 'gefrommelde" papaver- Zaden donkerrozerode papaver- Zaden oranje goudsbloem (eigen oogst 2017)- Zaden paprika's en zachte pepers: Oda, Yolo Wonder, Hungarian Wax, Kapiya UV mits het lukt: (eigen oogst 2017)- Zaden paprika's en pepers: Aji angelo, Sweet Banana, (eigen oogst 2016)- Zaden paprika's en pepers: Jubilandska (tht 2018)- Zaden bloemenmengsel met phacelia, boekweit, gele mosterd, koriander, juffertje-in=het-groen, goudsbloem, korenbloem, bladrammenas, malva, zonnebloem, komkommerkruid, dille en serradella (geopend zakje, nog vrij vol)- Zaden winterpostelein- Zaden oriental plukslamix- Zaden Artisjok Violet de Provence- Zaden stamboontjes Saxa- Zaden stamboontjes Coco Noir- Zaden stokslabonen Cobra- Zaden stamslabonen Dubbele witte zonder draad- Zaden stamdroogbonen Red Kidney- Zaden spruitkool Groninger Stiekema- Zaden wortelpeterselie Halflange Wortel- Zaden snijbiet Rhubarb Chard- Zaden Barbarakruid- Zaden tomaat Amber Coloured (geel, wordt mij te hoog)- Zomerframboos (ras onbekend, tuinburen doen het weg vanwege verhuizing, smaakt erg goed, waarschijnlijk meerdere aantallen)- 8 grote plastic potten (formaatje kerstboom en groter)- Eierdoosjes voor 6 eieren- 3 sausflesjes 425ml met metalen schroefdop- Flow magazine jaargang 2014 Ik krijg graag:- Gevlekt longkruid- Paarsbloeiende salie- Lievevrouwebedstro- Hondsdraf- Kleine plastic potten 9 cm en 15 cm- Minnesota Midget zaden (2 of 3)- Lookplanten (look-zonder-look en daslook heb ik al)- Knolvenkelzaden- Rode klaver (zaad of plant)- Bieslookpollen (drie zakjes zaad verspilt dit jaar...)- Pastinaakzaden (voor volgend voorjaar)- Maiszaden (max 1.8m hoog, voor volgend jaar)- Andijviezaden- Iets van jouw oogst Afgesproken (doorgestreept wat alvast is ingepakt):Jorieke: geef restzaden (30 euro) / krijg stekjes Agastache foeniculum en Egyptische ui (drie kilo varkensvlees)Charly: geef zaden Hungarian Wax / krijg zaden Lipstick paprikaNasuada: geef roze frummel klaprooszaad / krijg rode frummel klaprooszaadCupcakeje: geef calendulazaden / krijg Citroen- of de Fox Ley tijmWortel: geef oriental plukslamix zaden, zaden Sweet Banana en Yolo Wonder / krijg Akeleizaden of MuismeloenzadenKoolrabi: geef papaverzaden, zaden van Hungarian Wax en Sweet banana / krijg zaden knolvenkelAppelvrouw: geef bloemenmix en oriental plukslamix / krijg LongkruidCiska: geef 7 euro / krijg 3x Music, 2x Flavor, 2x Morado knoflook 12 oktober 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 8 juli 20178 j Hey balkonder, Zijn de calendula zaden van de orange ? Dan zou ik er graag wat willen ruilen. Zit er iets bij in mijn lijstje wat jij kan gebruiken ?
Geplaatst: 9 juli 20178 j Ik zou graag wat van je oriental plukslamix zaden willen.Is een karmozijnbes wat voor je als vaste plant?
Geplaatst: 9 juli 20178 j Auteur @cupcakeje: het zijn is de officiele oranje calendula. Ik reserveer er wat voor je. Zelf heb ik wel interesse in de citroen- of de fox ley tijm.@wortel: komt goed, ik zet jouw naam erop. De karmozijnbes sla ik over, maar akeleizaden of muismeloenzaden zijn wel interressant. Heb je daar nog van over?
Geplaatst: 26 juli 20178 j Ha BT, Heb eens geneuzeld. Wil je Hungarian Wax wel proberen. Zou je er daar wat van mee willen nemen voor me? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 26 juli 20178 j Ik heb een aantal kleine plastic potjes voor je en ook knolvenkelzaad.Ik heb wel interesse in je papaverzaden, inclusief de gefrommelde en in zaden van Hungarian Wax en Sweet banana. met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Geplaatst: 27 juli 20178 j Ik heb interesse in de bloemenmix en de plukslamix.Ik kan longkruid oor je uitsteken. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 augustus 20178 j Zou ik ook nog een paar zaden van de Sweet Banana en de Yolo Wonder mogen?
Geplaatst: 6 augustus 20178 j Auteur Woooow, hi! Ik heb mijn eigen ruillijstje even gemist, ben veel teveel buiten momenteel. Heb de ruils bijgewerkt, en gisteren artischoke zaden gekocht, daar kan ik vast ook wel iets van delen. Verder moet ik nog steeds mijn zadenmand doorwerken om de lijst te updaten... Ik hoop dat het gaat lukken met de paprika-zaden, deze moeten nog geoogst worden. Van de rode papaverzaden is nu alles wel vergeven, iemand heeft bijna alle zaadbollen uit mijn tuin geknipt dus wat ik heb ga ik verdelen maar het is niet meer zoveel helaas. 8 augustus 20178 j aangepast door Gast
Geplaatst: 8 augustus 20178 j Auteur Hele dag regen, dus binnnen maar eens mijn zadenmand uitgezocht. De lijst is geupdate!
Geplaatst: 16 augustus 20178 j Auteur Kleine toevoeging, heeft iemand Lievevrouwebedstro en/of Hondsdraf beschikbaar?
Geplaatst: 16 augustus 20178 j Ik heb vele vierkante meters hondsdraf. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 augustus 20178 j Neem maar een emmer mee dan spitten we het ter plekke uit. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 augustus 20178 j Ik ben net vers geoogste bieslookzaden voor je. Durf je nog een poging?
Geplaatst: 30 augustus 20178 j Auteur Neeeee, niet te geloven. Echt balen, maar er is iets ingepland op de 15e waar ik niet onderuit kom. Ik kan er dus niet bij zijn. Ik zal de beloofde zaden per post naar Jorieke sturen zodat mensen hun ruils alsnog krijgen. Zelf maar hopen dat ik in het voorjaar wel weer aanwezig kan zijn.
Geplaatst: 30 augustus 20178 j Je mag ook de zaden hier afgeven en dat ik jou spullen weer meeneem? Wageningen is niet zo ver van Driebergen. (En zaden passen er nog wel bij in de auto)
Geplaatst: 6 september 20178 j Ik werk in ede, we kunnen eventueel ook iets afspreken dat ik je zo de stekjes kan geven? En kan ik ze anders aan wortel meegeven ?
Geplaatst: 9 september 20178 j Auteur Dat vind ik erg lief van je Cupcakeje! Komende week heb ik vakantie, misschien kunnen we daarna afspreken? Dan geef ik je direct de calendulazaden mee.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.