wouttie75 Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Ik denk dat je dit vooral aan ieders eigen initiatief/inzicht moet overlaten, verplichten is lastig en een heel geregel. Op zich sta ik niet negatief tegenover het idee om een stukje te moeten rijden voor wat zaadjes, je kunt dan ook samen de porto delen wat weer de benzine compenseert. People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Koert Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 Absoluut niet verplichten, maar je kan wel iedereen de mogelijkheid geven, scheelt dan in de kosten en in tijd....en ik heb het idee dat we milieubewust bezig zijn door die doos niet het hele land door te laten reizen Even a broken clock is right twice a day
geedee Geplaatst: 1 februari 2012 Geplaatst: 1 februari 2012 (aangepast) Ik spreek misschien voor mn beurt...maar regio uiterst zuid mag bij mij op de koffie binnen 1 week Lekker samen zaadjes snuffelen 2 februari 2012 aangepast door Gast
geedee Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Nope...hier drinken we wel Grimberger dubble bock: kunt ge wel in een orgineel palmglas krijgen
Kruidje Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Heb net even gekeken waar je precies zit... Dat is kwa milieu niet voordelig voor mij... Kan ik beter bij FrankVWL eens een kijkje gaan nemen als de doos daar weer eens langs komt. Ik zit al weken erover te denken of ik nou wel of niet mee op de lijst wil. Heb nu al meer zaden dan ik kwijt kan in m'n tuin. Denk dat ik na de zomer mee ga doen (en misschien als de doos eens hier in de buurt is). Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 De doos met zaden is net aangekomen. Zwaar! Maar zal ook wel door de boeken komen? Ik ga hem zo eens even lekker open maken en alles bekijken Er zit een flinke zak met erwten in. Met een briefje er bij waar 'erwt' op staat. Is er bekend welke soort dat is? Of, belangrijker: worden ze hoog of blijven ze vrij laag (niet perse steun nodig) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Leuk! Dus zaterdag kan ik de doos verwachten?
geedee Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Misschien handig als hij op de moestuindag in Zelhem is Zorgen dat hij bij iemand is die naar moestuindag komt en dan kan diegene hem meenemen die dag.
wesleyb Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 @Dennis29 Guus en ik staan na olive op de lijst, dus wij krijgen hem dan toch eerder als jij??Gr.
Jorg Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Heb je verkeerd begrepen, na olive zijn we opnieuw begonnen (zie de 2e lijst met hoeveel keer iemand de doos heeft gehad). Ik ben helemaal voorzien van alles dus ik hoef de doos niet nog een keer te ontvangen. Ik kan dus van de lijst. Anders laat ik me toch weer verleiden tot nog meer nieuwe zaden De spullen die ik nieuw heb om te delen neem ik mee naar de moestuindag en zal ik dan toevoegen.
wesleyb Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Nee Jorg, dat heb ik niet verkeerd gelezen:- Jorieke- Dennis (29)- Helly- Jim- Hans- Koert- Jasmin- BonnieF- Joke81- Margareth- Lisa - Frank VWL- Jos- Geedee- Jooze- Appelvrouw- Freggel- Rommert- Wouttie75- Thessa- Bloemenkoningin- Helena- Eva- Olive - wesleyb+Guus DHierna beginnen we weer bovenaan deze lijst....Na ons beginnen ze met een nieuwe lijst
Jorg Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 zucht... vandaar dat de doos bij jorieke is...
wesleyb Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Stuurt Jorieke hem dan naar een van ons toe?
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Ik stuur hem naar Dennis, die stuurt hem naar Helly, die stuurt hem weer naar Jim, dan naar Hans, etc. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Nogmaals mijn vraag: Er zit een flinke zak met erwten in. Met een briefje er bij waar 'erwt' op staat. Is er bekend welke soort dat is? Of, belangrijker: worden ze hoog of blijven ze vrij laag (niet perse steun nodig) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Ik ben wel nieuwschierig wie Wesley erbij op de lijst heeft gezet,ik neem aan dat dit een foutje is , gezien de reacties/mening van andere deelnemers, lijkt mij dat niet even daar zomaar een loopje mee genomen wordt. Players only love you when they're playing.
Margareth Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Nogmaals mijn vraag: Er zit een flinke zak met erwten in. Met een briefje er bij waar 'erwt' op staat. Is er bekend welke soort dat is? Of, belangrijker: worden ze hoog of blijven ze vrij laag (niet perse steun nodig)ik heb geen idee of ik die er in gestopt heb... heb je een close-up van het briefje? Als ze van mij zijn, blijven ze laag +/- 40 cm btw, als er iets van Eindhoven naar Zuid-Limburg moet of vice versa... ik kom regelmatig in Eindhoven... scheelt toch weer...
Jorg Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Ik heb mijn mening inmiddels bijgesteld Hans, op basis van het verleden zeg ik nee maar iemand moet wel de kans krijgen om zich te kunnen verbeteren. Al waren de laatste berichtjes van wesley in dit topic wel weer... In ieder geval we hebben nog een tijd te gaan om eventueel een definitieve beslissing te nemen, als er slechte ervaringen zijn met ruilen moet iemand dat gewoon melden, ook als het iemand anders betreft. Ik stem dus voorlopig voor, maar laten we weer collectief en met respect beslissen: 1 tegen - 1 voor.
Koert Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Lastig: Ik ben niet bang dat Wesley de boel gaat besodemieteren of de doos lekker voor zich zelf houd, dat geloof ik niet. Dus wat dat betreft mijn stem voor 2-1. Ik heb er op zich geen problemen mee dat Guus D de doos ontvangt, wat betekend: Guus laat Wes echt wel snuffelen dus krijgt hij toch de doos, dus 3 voor 1 tegen.1 maandje redelijk mee forummen weegt voor mij nog niet op tegen zijn forum verleden, 3 voor 2 tegen.Ik vind dat gezeur nu ook weer om die doos wel erg vervelend 3-3 Of mag ik niet 4 x stemmen oh 1 stem maar......euhm....zou ik toch door Wesley's reacties tegen stemmen ondanks dat ik 't Guus wel gun. Edit: Ah ik weet 't : Wes en Guus komen op de moestuindag en de doos ook, kunnen ze daar mooi ruilen, in ieder geval Guus dan...blijf jij je dan tot die tijd nog maar even bewijzen Wes. Even a broken clock is right twice a day
Jorg Geplaatst: 2 februari 2012 Geplaatst: 2 februari 2012 Dat lijkt me inderdaad de beste beslissing, de moestuindag!
Guus D Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ik weet nog niet helemaal zeker of ik naar de moestuindag kom... Maar ik zou het luek vinden o m de doos te ontvangen Omdat het kan.
Jorieke123 Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Na het (achter de schermen) gedoe met Sonnee, en de betere deelname van Wesley aan dit forum, dachten wij: What the hell, waarom ook niet? Maar als er nog meer mensen echt tegen zijn, dan kunnen ze even pb-en. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
hansm Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Daarbij komt nog, dat ik wel nog enig profecioneel zaad wil zaaien, ik doe niet meer mee met de carousel alszomaar elk kind meedoet, dat vindt ik gewoon zonde van moeite van zaaien, en dan is de gein wat mij betreft met andere liefhebbers ruilen in carrousel eraf.Denk je straks ik ben klaar met me zaai lijst en kom je tijdens zaai seizoen erachter dat of niet onkiemt of geen zuiver zaad dan baal ik gewoon. Verder vindt ik absurt na al dat gedoe, dat een paar mensen zoiets besluit van hij kan wel op lijst,terwijl de carousel een gezamelijk ding is van de leden, ontsteund wordt door forum, maar niet dat zo evenen ook nog best sneeky iemand toch op lijst gezet wordt, met als reden "'what the hell""Kortom ik denk dat ik nu wel gelijk als deelnemer ermee stop ben het gezeur er rond omheen best wel zat.Ja schrap mij maar bij dit onprofecionele gedoe, dan kan ik dit topic voortaan overslaan Players only love you when they're playing.
geedee Geplaatst: 3 februari 2012 Geplaatst: 3 februari 2012 Ik heb er moeite mee dat iedereen over een kam geschoren wordt hansm...onder de noemer "zomaar elk kind meedoet"....er zijn ook volwassenen die ongecertificeerde zaden in de doos gestopt hebben (ik heb er in ieder geval zaden van de rood/witte bieten in gestopt die ik zelf geoogst heb). Ik wist ook eerlijk gezegd niet dat dat niet de bedoeling was. En er zijn hier op het forum enkele jong volwassenen die mij hier en daar doen verbazen met hun kennis. Je reactie is wat mij betreft, iets te kort door de bocht.Jammer dat er mensen nu afgerekend worden op een enkeling die zich niet aan de regels houdt v w b doorsturen.....helaas is dit wel meer het geval in de samenleving.....jammer!
Aanbevolen berichten