Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)


Lisa

Aanbevolen berichten

Tja wat zal ik er eens van zeggen.

Ik vind dat de doos door gestuurd moet worden.

En wel nu Degene die hem aan haar/hem heeft gestuurd heeft vast nog wel een adres.

Telefoonnr is dacht dan wel te vinden, of het moet een geheim nr zijn.

 

Als je hem hebt wordt je wel hebberig

Zoveel zit er in, maar zo hebberig dat je hem maar niet doorstuurd.

 

Ik wil niemand kwetsen, maar de doos wordt in goed vertrouwen gestuurd.

En het is de bedoeling dat je hem doorstuurt, daarom heet het ook carrrousel/seed swap

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het misschien een idee om hier te laten weten wat uit de carroussel wél en wat niet wil kiemen? Merk verschil in gezaaide paprika, peper en bloemen. Mocht het kiemen, is het leuk te weten voor gever, gebeurt er niets mee, en kan het goed geidentificeerd worden, kan het uit de doos worden verwijderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb NOG niks met de envelop, maar je hebt wel gelijk, ik heb hier in het naburig tuincentra sla gekocht, en nog iets weet even niet meer wat, sorry. Maar beiden of het nu in de kk was of binnen nu ze kiemde echt niet, er stond ook geen houdbaarheid datum op de zakjes. Nu daar heb ik nu ook de witlof van ook geen datum, maar merk nu dat het wel degelijk van belang is. Daar koop ik dus niets meer, integendeel bij Van Der Wal, kiemt nog eerder als de tijd daar voor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk verschil in gezaaide paprika, peper en bloemen.

 

Daar is het nu toch ook geen tijd voor, zal dat niet gewoon de oorzaak zijn ?

 

Beoordeling van kiemkrachtigheid is ook niet zomaar even gebeurd,

kan ook sterk van de zaaier afhangenals iets mislukt

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk verschil in gezaaide paprika, peper en bloemen.

 

Daar is het nu toch ook geen tijd voor, zal dat niet gewoon de oorzaak zijn ?

Dat maakt voor de kiemkracht niet uit als het onder de juiste omstandigheden gebeurt, mijn paprika's en pepers ontkiemen nu gewoon (deno-methode op de upc box)

Beoordeling van kiemkrachtigheid is ook niet zomaar even gebeurd,

kan ook sterk van de zaaier afhangenals iets mislukt Daar heb je helemaal gelijk in,nou ja niet direct afhankelijk van de zaaier natuurlijk, maar wel van de gekozen omstandigheden!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou met zaaien wordt absoluut soms gepruts vooral de vroege zaaiers, lijkt mij wel aan zaaier liggen dan hoor.

Eerste vragen over lang gerekte zaailingen hebben we alweer gehad en het is Januari

 

Precires ja onder juiste omstandigheden mogelijk, en wie dat heeft in Januari heeft meer nodig dan een vensterbank

en upc-box,

maargoed iedereen mag zaaien waneerhij/zij wil hoor,

ze komen ooit er zelf achter dat veel werk voor niks is of mager resultaat geeft

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, voor een deel ben ik het met je eens Hans..ook ik werd verleid door alle verhalen over zaaien en pepers eten uit de vensterbank .

Dus heb ik een derde van peper en paprika zaden gezaaid, ( 11 soorten bij elkaar) gewoon als experiment zullen we maar zeggen. De paprika`s kiemden iets vlotten dan de pepers, maar de gewone rode blokpaprika als laatste paprika, ruim een week later dan de rest ( alles in hetzelfde kasje binnen onder een dakraam.)

Van de pepers kwam er één steeds niet op ( Brasilia Pumpkin) maar die kiemt toch sinds eergisteren.

Nu blijk ik naarstig op zoek naar een lamp om er boven te hangen..het gaat wel met de dunnigheid, maar toch niet zoals het moet zijn, en ik denk dat ik geen super-gezonde planten aan t kweken ben, die wil ik wél hebben.

De zaden kwamen van jullie, Diana en van mezelf.

 

Mijn probleem is bijkomend dat ik van de week echt naar huis moet voor een tijdje..het wordt hier -12 in de nachten..en Lie laat echt de verwarming niet aan ( dat vind ik eigenlijk ook, maar uit plantenliefde zou ik bijna een heel huis willen verwarmen voor 40 zaailingen ).

 

Dus misschien laat ik dit experiment als mislukt en begin ik volgend jaar gewoon later..februari of zo.

En is er iemand die in Hilversum een kweekbak met 40 leuke zaailingen ( ietsje lang ) zou willen ophalen ?

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...