Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

De zaden-carrousel 1e ronde (Deelname? Zie 1e bericht)


Lisa

Aanbevolen berichten

Ik snap het, leuk! Nu reeds ter vergelijking van wat ik kreeg..ik geloof niet dat er nog 10% van al deze zakjes in zat, misschien nog wel minder!!

Maar er zat wel 4 x zoveel in

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ie eindelijk terecht is!!

 

Wat betreft foto's en lijsten. Zelf vindt ik juist de verrassing wel leuk. Ik wist echt niet wat ik kon verwachten en heb lekker zitten spitten. Als ik weet wat er in zit en alleen dat wat ik wil hebben eruit hoef te zoeken vindt ik het een stuk minder leuk!

 

Wat betreft het vroeg zaaien, ieder zijn ding toch. Laat mensen lekker dezelfde discussies gaan echt elk jaar terugkomen. Er gaan toch elk aar nieuwe (onwetende) mensen bij komen....

Jooze

 

Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

he wat fijn dat de doos weer in de run is...

 

als ik zo de beginfoto zie dan denk ik dat ik misschien geen een van die zakjes gezien heb

maar dat betekent wel dat het idee van de zadenruil heel goed werkt!

er zitten bijzonder veel verschillende dingetjes in....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb m gisteren weer doorgestuurd naar Jorieke. Heb uit verschillende zakjes een kleine hoeveelheid gehaald om uit te proberen dit jaar, superleuk! En er natuurlijk ook weer het een en ander in gedaan.

 

Helaas krijg ik de foto's niet op m'n computer.

If you have a garden and a library, you have everything you need. ~ Cicero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk verschil in gezaaide paprika, peper en bloemen.

 

Daar is het nu toch ook geen tijd voor, zal dat niet gewoon de oorzaak zijn ?

Dat maakt voor de kiemkracht niet uit als het onder de juiste omstandigheden gebeurt, mijn paprika's en pepers ontkiemen nu gewoon (deno-methode op de upc box) .

Beoordeling van kiemkrachtigheid is ook niet zomaar even gebeurd,

kan ook sterk van de zaaier afhangenals iets mislukt Daar heb je helemaal gelijk in,nou ja niet direct afhankelijk van de zaaier natuurlijk, maar wel van de gekozen omstandigheden!

De zaden zijn onder dezelfde omstandigheden gezaaid en vertroeteld.

( methode: tuftpotjes - gezamelijk -in - plastic - bak - met- daaroverheen - plastic - op - vensterbank ). De meeste komen op ( Inderdaad Jet wat een verschil in tijd dat ontkiemen ), alleen enkele soorten niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch Heleen is er heel groot verschil in bv tuinkas en vensterbank, dat moet je maar aannemen want vensterbank heb ik zeker geprobeerd, ooit als je kas hebt zul je ontdekken hoe anders het zaaien daarin is, zoveel mooier/beter en vooral makkelijker, meer spontaan vanzelf.

 

Lijkt mij inderdaad slim om de doos dan in Zelhem te hebben staan, moet gewoon kunnen en optijd voor gezorgd worden.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we nu gewoon een beetje opschieten met uitzoeken en verzenden dan kunnen we het lijstje nog wel een keer afgaan zodat ie dan ongeveer bij Jorieke is.

Misschien moeten we ook maar als regel hebben dat als je de doos langer dan één week houd zonder rede je gediskwalificeerd wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik opper nog maar een keer, eerder door bovenstaande geopperd : kan de topicnaam niet veranderd worden in bv.

De Carrousel (Deelname? Zie pag.1 )
?

(Het woord 'envelop' kan er namelijk toch wel een keer af, dat is het allang niet meer)

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moeten we ook maar als regel hebben dat als je de doos langer dan één week houd zonder rede je gediskwalificeerd wordt?

 

Goedzo Dennis dit steun ik, streng zijn is toch enigste wat werkt 7 dagen erin rommelen moet gewoon genoeg zijn,

moet je bv kijken hoe vlug Olive in staat is om gewoon lekker te kijken en hups weer verder op de lijst.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Potverdorie! Alweer! Wat een dag hebben die modderetters vandaag, wij vragen en als je heel even niet naar je scherm kijkt, hebben ze de boel alweer aangepast, topteam!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...