appelvrouw Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Mijn eerste focaccia. Ook even wennen, ik had wel erg veel deeg. Volgende keer gebruik ik deze hoeveelheid voor twee bakplaten denk ik..de hele tomaatjes zijn volledig weg gezakt haha 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mdubbelm Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Juist lekker, die tomaatjes die erin liggen. Ziet er heerlijk uit! Quote
mdubbelm Geplaatst: 15 augustus 2021 Geplaatst: 15 augustus 2021 Dit desem noten-fruitbrood (div. gedroogde vruchten, hazelnoten, walnoten en zonnebloempitten) is een recente favoriet. Blijft goed vers door het vocht uit de vruchten (die je eerst een uurtje in warm water met vanille, kaneel en suiker weekt). Ook lekker als toast. 3 Quote
Mellie Geplaatst: 29 augustus 2021 Geplaatst: 29 augustus 2021 Dit gaan 4 pizza’s worden en ik heb 1 focaccia in wording staan. Ik heb er een hard hoofd in. Ik maak nu al ruim 1,5 jaar zelf brood en dat gaat hartstikke goed. Als je dan afwijkt van wat je normaal doet… is het ineens belachelijk moeilijk. Ik vond het deeg amper op te bollen. Helemaal niet meer gewend. De baal zit hoog. Moet weer vaker wat anders bakken dan brood in een pan. Is toch te makkelijk blijkbaar waardoor je (ik dus) andere dingen niet (meer) kunt. Quote
mdubbelm Geplaatst: 29 augustus 2021 Geplaatst: 29 augustus 2021 En? Focaccia is zo makkelijk… het komt vast goed. Niet te zuinig met de olie! Quote
Mellie Geplaatst: 29 augustus 2021 Geplaatst: 29 augustus 2021 Focaccia is idd makkelijk. Had juist angst voor de pizza’s, maar ze zijn goed gelukt. Was beide van zuurdesem trouwens. Ik vond de pizza met artisjok en tomaten uet het lekkerst overigens, maar de vleesliefhebbers vonden juist die met salami heerlijk. Die met buffel mozzarella was op voordat ik er überhaupt een foto kon maken. Een geslaagde avond kortom met veel carbs. 1 Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 29 augustus 2021 Geplaatst: 29 augustus 2021 (aangepast) Mellie, wat ziet alles van jou er toch lekker uit. 29 augustus 2021 aangepast door Jeanne heijmans Foutje Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 1 september 2021 Geplaatst: 1 september 2021 Vandaag afbakbroodjes gemaakt,in de vriezer altijd makkelijk.een dag ervoor een pain cordon. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 3 september 2021 Geplaatst: 3 september 2021 Hehe kan nu eindelijk de foto zien. Ziet er heerlijk uit zeg. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 september 2021 Geplaatst: 25 september 2021 Mooi brood @Jeanne heijmans! Aardappel spelt yoghurtbroodjes 3 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
jeanne-heijmans Geplaatst: 3 november 2021 Geplaatst: 3 november 2021 Waldkornbord brood gebakken. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Een plaatbrood is het geworden… baal er wel van, maar smaak is wel heel goed. Ik moet toch meer oefenen blijkbaar, want het is wel flink ingezakt. Wel voor het eerst mijn nieuwe rijsmand en lame gebruikt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Dat was dus niet de bedoeling? Niet lang genoeg gerezen? Ik bak vrijwel alleen nog met desemdeeg dat ik 48 uur in de koelkast laat rijzen. Met speltmeel. Heerlijk brood! Ik zou nog wel een speciaal brood willen bakken voor tijdens het bingewatchen..weet nog niet wat. Deze twee kleintjes in mijn nieuwe kleine vormpjes gekocht bij Oldenhof. Wat een heerlijke winkel. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Nee wel genoeg gerezen, maar ik denk niet goed opgebold. Heb het voor het eerst in een rijsmand en daarna zo op de plaat. Nou ja, zo… het plakte aan alle kanten en heb er wel wat werk aan gehad om het in de oven te krijgen. Normaal bak ik het brood in een braadpan. Dat is een stuk makkelijker. Hij was wel heel mooi luchtig. Dat zit wel snor na al die broden. Moet echt oefenen met brood vormen zonder pan. Is alleen zo verleidelijk dat niet te doen als dit het resultaat is… Jouw broden zien er erg mooi uit. Was vast ook erg appetijtelijk. Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Over dat opbollen heb ik wel eens gelezen dat je eigenlijk moet denken aan een laken dat je om een matras vouwt..en dan zelfs dat laken een beetje ín het matras doet. En je mandje goed bepoederen met roggemeel! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Hmm zou dát de truuk zijn?! Ik weet wel dat ik het volgende brood met angst en beven tegemoet zie Quote
mdubbelm Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 We kunnen wel een keer samen bakken @Mellie ? Mijn broden mislukken (bijna) nooit. of ik neem je proces een x met je door. 1 Quote
Infinite Geplaatst: 18 december 2021 Geplaatst: 18 december 2021 Is je gist misschien te oud? Dan rijst het bij ons ook niet meer Quote To plant a garden is to believe in tomorrow.
Liekie Geplaatst: 19 december 2021 Geplaatst: 19 december 2021 Prachtig!!! Echt zo fijn dat het altijd lukt!! Ik ben de desembakkerij gestopt. Ik kan gewoon niet dealen met die wisselende resultaten. Smaak prima hoor, maar de ene keer toppie en de andere keer meh terwijl ik eigenlijk niets anders deed, daar kan ik slecht tegen. En tijd... dat is ook een ding. Quote
mdubbelm Geplaatst: 19 december 2021 Geplaatst: 19 december 2021 Uch ja, desem heeft wel een eigen willetje… is wat gevoeliger voor omstandigheden dan gist. En je moet er wel tijd voor hebben. Dwz, ik werk altijd thuis en heb mijn proces inmiddels zo geoptimaliseerd dat ik met mijn standaardbroden misschien 10 minuten totaal bezig ben aan actieve tijd. Maar je moet het wel tussendoor even kunnen vormen, in de oven zetten, etc. 1 Quote
Liekie Geplaatst: 19 december 2021 Geplaatst: 19 december 2021 10 minuten???? Whoa! Hoe dan? Kneden deed ik al niet meer, dat scheelt enorm, maar toch, alle handelingen, opbollen, weer wachten, en al die tijd het 'niet vergeten' is ook een ding merkte ik. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.