Jump to content

Zelf brood bakken moeilijk ?

Ludo
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Dit desem noten-fruitbrood (div. gedroogde vruchten, hazelnoten, walnoten en zonnebloempitten) is een recente favoriet. Blijft goed vers door het vocht uit de vruchten (die je eerst een uurtje in warm water met vanille, kaneel en suiker weekt). Ook lekker als toast. 

240BD419-3A5D-4EEB-A643-4EF257E21A2A.thumb.jpeg.855eaecc4f81dac7d3708205bb9b8f36.jpeg

• Like 3

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

9b81ef78597a9640461ae7f8d8f73f38.jpg

Dit gaan 4 pizza’s worden en ik heb 1 focaccia in wording staan. Ik heb er een hard hoofd in. Ik maak nu al ruim 1,5 jaar zelf brood en dat gaat hartstikke goed. Als je dan afwijkt van wat je normaal doet… is het ineens belachelijk moeilijk. Ik vond het deeg amper op te bollen. Helemaal niet meer gewend. De baal zit hoog.
Moet weer vaker wat anders bakken dan brood in een pan. Is toch te makkelijk blijkbaar waardoor je (ik dus) andere dingen niet (meer) kunt.

Focaccia is idd makkelijk.
Had juist angst voor de pizza’s, maar ze zijn goed gelukt. Was beide van zuurdesem trouwens.
Ik vond de pizza met artisjok en tomaten uet het lekkerst overigens, maar de vleesliefhebbers vonden juist die met salami heerlijk. Die met buffel mozzarella was op voordat ik er überhaupt een foto kon maken. Een geslaagde avond kortom met veel carbs.

1b561e82f6c6b7912996c8f1c556ba37.jpg

21bafcd76c29360fcada33787c285856.jpg

82a2c4d175b28d4c119e68c32206950e.jpg

• Like 1

• 4 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image