Manus02 Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Kan je aardappelen in de grond laten zitten en dan af en toe een maaltijdje rooien in de komende maanden? En dan wel al de plant afknippen ivm Phytophthera?Dan is de grond een soort 'bewaarkelder'. Soms spit ik op een oude plek van eerdere jaren een aardappel op die er heel goed uitziet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Ja, zo doe ik dat ook. Zo blijven ze lekker 'vers', maar je hebt wel kans op vraat Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Ja hoor, gaat goed. Ook in de winter zelfs, met eventueel wat afdekken van de grond om te erge vorst tegen te gaan. Heb ik van forumlid Frans geleerd, en doe ik nu ook al een paar jaar. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 8, 2017 Share Posted August 8, 2017 Als er al Phyto in de planten zit moet je dit niet doen, de aardappelziekte trekt dan de knol in.Als er geen aantasting is dan kan het wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus02 Posted August 10, 2017 Author Share Posted August 10, 2017 Dank voor jullie berichten, ik ga het proberen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts