tom1975 Geplaatst: 14 januari 2018 Geplaatst: 14 januari 2018 Voila, de exhibition zaadjes zitten erin. Heb nog wat andere soorten gezaaid. Nu afwachten wat ervan komt. Quote
Rudie Geplaatst: 14 januari 2018 Geplaatst: 14 januari 2018 Volgens de administratie zijn de zaden onderweg. Heb er zin an. En heb al een aantal tactieken uitgestippeld. Even een worst case scenario. Stel nou dat het kiempercentage heel erg slecht is... is het dan toegestaan om nieuwe zaden te kopen? Kon dit niet terugvinden in het reglement Quote
nick86 Geplaatst: 14 januari 2018 Geplaatst: 14 januari 2018 Eerste groen is te zien! Foto volgt Quote
annaelizabeth Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 De eerste 10 zijn gezaaid, volgens beleid MF. De andere helft gaat midden februari volgens traditie. Quote
henkg Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 De allereerste (op wo 10 jan om 12:00u gezaaid, dus na precies 5 dagen):Met de helm op geboren, maar dat is vrij normaal voor ui-achtigen. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Anna3 Geplaatst: 15 januari 2018 Geplaatst: 15 januari 2018 De postbode kreeg het voor elkaar om de envelop met het juiste adres daarop bij iemand anders door de bus te gooien, maar met wat extra stickers van PostNL heb ik nu ook een envelop ontvangen. Het zaaien moet nog even wachten, potgrond versjouwen in de regen met krukken is geen goed plan. Quote
TomP Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 De eerste staan boven, 6 dagen dus kiemkracht is optimaal!Nog 2 'achterkomertjes' op 20 ...Foto's volgen als alles wat groter is.Vanavond onder de TL's plaatsen Quote
kenbeimer Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Die van mij krijgen geen zonnebank. Ze staan gewoon euhm op de grond bij een raam, zodat ze zonlicht krijgen. Het eerste kiemstaartje is zichtbaar in een van de potgrond vakken. De rest doet nog niets, zal wat langer duren in de kou. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
appelvrouw Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Zaadjes onvangen! Eerst even opzoeken wanneer het wortelzaaidag is een deel vd zaadjes wil ik dan zaaien een ander deel niet. Eigen experimentje. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bosbrandje Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Hier zijn ze ook allemaal opgekomen! 7 dagen na zaaien. Quote “To plant a garden is to believe in tomorrow.”― Audrey Hepburn
Krikke83 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Oei mijn winterslaap heeft te lang geduurd Ik zie nu pas het bericht van de wedstrijd. Ik schrijf me bij deze in. Veel success aan iedereen! Quote Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zadenWij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.
jootje Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 (aangepast) Vandaag wat van de zaden in een potje gezaaid. Potje staat nu boven op de verloop, de enige plek waar geen verwarming is. Heel benieuwd! En...8 dagen later zijn de zaden gekiemd! 25 januari 2018 aangepast door Gast Quote
Luig81 Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Hier zijn ook de eerste kiempjes te zien 6dagen na zaaien Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Ik heb ze in de hal voor t raam staan,daar is het 20/21 graden is dat de warm?? Quote
Rudie Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Ik heb ze in de hal voor t raam staan,daar is het 20/21 graden is dat de warm??Heb her en der gelezen dat 80 Fahrenheit de max is, dat is 26 a 27 graden. Dus nee Quote
kenbeimer Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Waarom heeft iedereen de zaden eigenlijk warm staan? Schieten ze dan niet door? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Rudie Geplaatst: 16 januari 2018 Geplaatst: 16 januari 2018 Waarom heeft iedereen de zaden eigenlijk warm staan? Schieten ze dan niet door?Dat is toch de bedoeling van het ontkiemen? Quote
TomP Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 20 à 21°C is volgens de instructies de beste kiemtemperatuur.Warmer mag en zal kieming vlugger laten verlopen maar van zodra de kiempjes zichtbaar zijn moet de temperatuur naar beneden. Hoe lager de temperatuur hoe trager de kieming verloopt, op het internet las ik 8 °C als minimum maar dan resulteert dit in een kiemduur van 21 à 30 dagen dus ... Na kieming temperatuur geleidelijk aan richting 12 à 16 °C brengen.Zorgen voor voldoende licht (zuidgericht raam of dmv bijlichten) om iel opgroeien te vermijden.De lagere temperatuur en voldoende licht zijn dus noodzakelijk om stevige planten te krijgen. Is ook maar wat ik via diverse online bronnen kon terugvinden dus niet uit eigen ervaring! Quote
kenbeimer Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 5 dagen en 4 van de 6 zaadjes zijn gekiemd. Ik weet niet precies hoe warm of koud het is bij het raam in de woonkamer, maar het zal niet boven de 20 zijn, maar mogelijk wel iets warmer dan 16 graden. Ik heb niet echt koele plekken, dus hier zullen de plantjes het mee moeten doen. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jeanne heijmans Geplaatst: 17 januari 2018 Geplaatst: 17 januari 2018 Vandaag na 6 dagen ook de eerste boven.Als er meer boven zijn,verhuizen ze naar de slaapkamer.raam op het zuiden. Maar wat kouder. Quote
kenbeimer Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 6/6 ontkiemt. Nu laat ik ze even wat groeien en dan ga ik de volgende 6 zaaien. Wel typisch dat de 100% potgrond begint te schimmelen en de koffieprut goed blijft. Had het eerder andersom verwacht. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Erny Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 It's alive!!! Er is nu 1 sprietje boven de grond gekomen. Quote
Nasuada Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Yessss hier ook, maar wel heuuul klein wit puntje. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Nog 4 van de 10, ben nu al happy Quote
Rudie Geplaatst: 18 januari 2018 Geplaatst: 18 januari 2018 Mag ik vragen wat jullie beweegredenen zijn om een deel van de zaden te bewaren om later te zaaien? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.