Jump to content

Teeltwedstrijd 2018: Ui Exhibition

Jorg
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Oké, ik ga ook gewoon meedoen. Ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in tuinieren. Ik heb officieel pas vanaf vandaag een moestuin. Maar ik hou wel van een beetje strijd.

Ik hoop dat ik in ieder geval er een paar uien er aan overhou.

Was zelf me vergeten aan te melden via pb, bij deze doe ik effectief mee.

ik zaai ze deze keer allezins binnen voor, vorige keer in potjes ui buiten gezaaid maar was eerder een succes voor de slakken dan voor mezelf. Ze kwamen wel op maar de slakken eten de jonge sprietjes te graag waardoor de meerderheid verloren was.

De zaden zijn vandaag verzonden.

Dus vanaf morgen / overmorgen (BE/FR misschien een paar dagen later) kunnen jullie (en ik) aan de slag.

Nu al 46 deelnemers! Aanmelden kan nog steeds (zolang de voorraad strekt: nog slechts 20 setjes beschikbaar).

Hoe aanmelden? Zie het eerste bericht van dit topic.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

EN in het kader van eerlijk delen... Mijn nieuwe grote groenten-held is deze meneer: https://www.youtube.com/user/allotmentdiary/videos.

Op dit filmpje kan je zien wat er zoal in wedstrijdverband aan grote groentes wordt verzameld: https://www.youtube.com/watch?v=vLZ_mPF1Ut0/. Het gaat mijn tuintje te boven, maar intrigerend is het wel.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Aan allen, mits aangemeld vóór 8 januari, mocht je vandaag (woensdag) nog niets ontvangen hebben (voor BE/FR op a.s. do/vr), doe mij dan een PB. Misschien een foutje in de adressering gemaakt?

Hier is vandaag de eerste helft al gezaaid:

2018011013052849711515587290.jpg

Midden en rechts: de wedstrijd-ui. Links: gewone zaai-ui (zaden van vorig jaar, ter referentie en als kiemtest, ging in één moeite door)